Sakot ei mistään
Metrossa tehty plastiikkakirurgian mainoskampanja johti raivoon ja yli 100 valitukseen.
Nyt sitä kaadetaan.
"Ajatteletko peppuja koko päivän?" ja "Näetkö kaikkialle, minne katsot?".
Näin luki Akademikliniken mainosjulisteissa metrossa viime talvena.
Monet raivosivat kampanjaa vastaan, ja mainosasiamies sai 131 kantelua. Nyt tulee tuomio.
"Mainosasiamiehen neuvosto katsoo, että mainonta on suunniteltu ilman asianmukaista yhteiskunnallista ja ammatillista vastuuntuntoa. Se rikkoo siten Kansainvälisen kauppakamarin mainontaa ja markkinointiviestintää koskevien sääntöjen 1 artiklaa", säätiö kirjoittaa päätöksessään.
Hallitus: Ei vastuuntuntoa
Lautakunta katsoo, että mainos antaa vaikutelman, että kauneuskirurgia on jotain, jota kuka tahansa, joka ei ole tyytyväinen ulkonäköönsä, voi tehdä kevyesti, ja että mainos vähättelee päätöstä leikkauksen suorittamisesta.