Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Verkkokaupat vedättävät ovelasti kuluttajia. " No, osa on kyllä ihan ansainnut sen, jos tutkijaa on uskominen.

Vierailija
09.02.2025 |

https://www.hs.fi/visio/art-2000010986803.html

 

"Ehkä tyypillisin esimerkki manipuloivasta suunnittelusta. Käyttäjien on hyvin helppo rekisteröityä palveluun tai tilata jokin tuote, mutta tilauksen lopettaminen on tehty lähes mahdottomaksi. Esimerkiksi lehtitilauksen peruminen voi vaatia monimutkaisia toimenpiteitä, kuten asiakaspalveluun soittamista tai kirjallista ilmoitusta."

 

Puhelinsoitto tai sähköpostiviesti on monimutkainen toimenpide. Ilmeisesti jos jokin asia ei selviä tiktak-videota katsomalla tai whattsapp-viestillä se alkaa olla nykyihmiselle mahdoton rasti. Seuraavaksi tullaan kysymään apua vauvalta kun on 10 suoratoistopalvelua ja rahat loppu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan vedätykset. Joskus ei ole vain muuta kauppaa mistä ostaa. Näen ylihinnat ja laadut heti. On parempi ettei jatkossa osta mitään. Joku muu ostaa.

Vierailija
2/2 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaaliset palvelut nimenomaan on pääsääntöisesti vaivaton perua koska vain. Onnistuu muutamalla klikkauksella. Näissä kyse taitaa olla verkossa tapahtuvissa vedätyksistä. Kaikenlainen verkostomarkkinointi myös pyrkii tekemään lopettamisesta mahdollisimman hankalaa.

Kaapelikanavapakettien irtisanominen tai kirjakerhosta eroaminen sen sijaan oli ennen digipalveluja yhtä tuskaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla