Helsinki kamala kaupunki ajaa autolla!
Siis pohjoismaissa vain Oslo ja Helsinki ovat täyttä potaskaa. Ilman navigaattoria ei mitään toivoa päästä mihinkään. Oslossa vielä kapeat kadut. Helsingissä kaahailevat autoilijat. Johtuu toki kaupungin infrasta ja katusuunnittelusta ja maastosta. Eka kerran kun autoilin tukholmassa, ihmettelin että voiko olla totta, joka paikkaan löytää helposti, sama köpiksessä, vain "fredrikin vuorella" (meidän porukan antama nimi") olen siellä pyörähtänyt enkä hetkeen tiennyt missä olin.
Helsinki, miten se voi olla noin vaikeaa ajaa siellä. Taas tuli siellä pyörähdeltyä ja yhä kasvava inho tuota kaupunkia kohtaan. Mä en vain osaa liikkua siellä, vaikka matkailuautoakin on pyöritelty euroopassa. Helsinki on jotain aivan kummallista.
Kommentit (9)
Ei ole Helsingin vika jos sinulla on kehno suuntavaisto. Helsingin kantakaupungissa ei voi eksyä vakavasti, koska meri rajoittaa kolmelta suunnalta ja Vironniemi on pieni.
Ap ei ole selvästikään ajanut Oslon keskustassa. Yksisuuntaisia ja kapeita teitä.
Ap on ajanut Oslon keskustan läpi isompaa tietä.
Jes, ihanaa kuulla. Itse stadilaisena toivon autotonta keskustaa. 👏🏻
Luovuta ajokorttisi poliisilaitokselle ja ala kulkea bussilla, jos oikeasti on noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Jes, ihanaa kuulla. Itse stadilaisena toivon autotonta keskustaa. 👏🏻
Itse taas haveilen Helsingistä ilman stadilaisia. Hehän tämän kaupungin ovat pilanneet äänestämällä vihreät päättämään infrasta.
Vierailija kirjoitti:
Jes, ihanaa kuulla. Itse stadilaisena toivon autotonta keskustaa. 👏🏻
Minä tavallaan ymmärrän, enkä itse juuri enää asioikaan missään asioissa keskustassa, koska itse liikkuminen autolla siellä on tarkoituksella tehty hankalaksi ja samoin pysäköinti on vaikeaa ja kallista. Siellä oli aikanaan erikoiskauppoja joissa kävin. Jos asuu itse ydinkeskustassa eikä liiku koskaan juuri mihinkään, niin kaipa se autoton keskusta näyttäytyy silloin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta.
Nyt asun ydinkeskustan ulkopuolella ja hoidan asiat muualla ja onneksi suuria ostoskeskuksia ja erikoiskauppoja löytyy jo reilusti. Mietin vaan, että mitä sille keskustalle sitten käy, kun muutkin lakkaavat käymästä? Harva viitsii lähteä julkisilla erikseen keskustaan jos asian saa helposti hoidettua autolla muualla.
Kuka ne kaikki kaupat, kahvilat jne pitää elinvoimaisina? Varsinkin, kun tämä autotonta helsinkiä kaipaava vihervasemmisto haluaa myös karkottaa veronmaksajat ympäristökuntiin ja haalia määrättömästi lisää tukiasukkaita keskustaan?
Keskustatunnelin rakentamalla sitä kaupungin läpiajoa voisi huomattavasti helpottaa, en ymmärrä miksi sitä vastustetaan.
Helsingissä päin vastoin on helppoa ajaa, kun vertaa moneen muuhun Suomen kaupunkiin. Enemmän minä olen hukassa vaikka Jyväskylässä autoillessa kuin Helsingissä. Helsingissä myös saa vilkkua näyttämällä tilaa muun liikenteen sekaan.
t, manselainen
Helsinki on pilattu vihreällä liikennesuunnittelulla. Katuja on suljettu, rajoitettu, kavennettu. Sujuvimmat ajoreitit on muutettu labyrinteiksi. Kaikkialla kohtaa pyöräkaistoja, nastakieltoja, bussi-, taksi- ja kuljetusajoehtoja. Jos pystyt johonkin etenemään, niin juuri mihinkään ei pysty pysäköimään. Eurot vilisevät ydinkeskustan mittareissä järkyttävällä tahdilla. Laidoillakin hankalakäyttöiset ja -selkoiset, sotketut mittarit kiskovat jopa 2 euroa 30 minuutin parkista. Anni hyvä, tämä kaikki on tehnyt sen, ettemme me eivätkä muutkaan ympäristöissä asuvat enää asioi keskustassa. Helsingin näivetys tehosi ja tapahtuu kaikilla toiminnan tasoilla.
on