Miksi kaupan kassat ovat niin nyrpeitä?
Kommentit (39)
Ai?
Minulle ne ovat noin 99% ystävällisiä tai neutraaleja.
Oma huomio. Neutraaleja 80%, nyrpeitä 10% ja iloisia 10%
Eivät ole. Päinvastoin parikymppiset tyttöset ovat todella mukavia ja huomioonottavia. M59
Siksi, koska 99% asiakkaista vmäisiä
Mein lähikaupoissa mukavat hymyilevät myyjät, aina tervehtivät.
S marketeissa nyrpeämpiä k kaupoissa mukavampia.
Kassa on nyrpee, koska sen tekee mirmi ky.
En tiiä mulla tuli kassan kanssa riita niin en viitti mennä sinne kauppaan enää :(
Vierailija kirjoitti:
S marketeissa nyrpeämpiä k kaupoissa mukavampia.
En ole huomannut. Käyn tossa Triplan Prismasta ja tosi mukavia ovat. Ehkä se on se kun on itse tapana moikata iloisesti ja kiittää kohteliaasti eikä muuten lässyttää liikoja- aina ovat neutraaleita, jopa ystävällisiä. Toimii myös k:ssa ja jopa liiterissä.
Monesti kaupan kassat ja hyllyttäjät on kateellisia toisten ostoksille kun ovat itse usein köyhiä.
- Minä menen usein suoraan itsepalvelukassaan.
Joskus tuo kyllä ärsyttää ja useimmiten ovat nuoria naisia. Jos ei tee mieli sanoa sitä pakollista "Hyvää päivänjatkoa" ja "Kiitos" siihen perään, kun sanon "Kiitos samoin", niin älä sano, jos se ei tule luonnostaan. Jos se sanotaan naama norsunvi*ulla ja ylimielisesti, niin alkaa vain ärsyttää. Se on osa sitä kassahenkilön ammattia ja ammattitaitoa toimia asiakkaiden kanssa ystävllisesti. Siitä maksetaan sille palkkaa. Joskus myös ärsyttää täysin toisenlainen käytös edellisen asiakkaan kohdalla ja tyly käytös sitten minun kohdalla. Ei sen käytöksen kuulu muuttua sen mukaan miellyttääkö kyseinen asiakas omaa silmää vai ei. Koskaan ei voi tietää minkälainen päivä sillä asiakkaalla on ollut joka siihen kassalle tulee, se muutaman minuutin kanssakäynti voi pelastaa tai pilata sen asiakkaan päivän lopullisesti. Jos ei siihen palveluhenkisyyteen kykene, on väärällä alalla, tai jos on itsellä niin huono päivä, kannattaa jäädä saikulle. Itse olen jättänyt joissakin kaupoissa käymisen vähemmälle huonon/epäystävllisen asiakaspalvelun takia. Ja itse en ole hankala tai vit*umainen asiakas. Haluan vain tehdä ostokseni.
Vierailija kirjoitti:
Voit itse kokeilla niin tiedät.
Saako muissakin asiakaspalveluammateissa olla nyrpeä? Olisiko kiva käydä kampaajalla, pankissa, hammaslääkärissä jne. jos kaikki asiakastyötä tekevät olisivat yhtä tympeitä kuin kaupankassat?
Käyn vain niillä seksikkäillä myyjillä muuten käyn itsepalvelukassalla. Saan ainakin silmäniloa. Joskus käyn sellasella kassalla missä on ma--mu myymässä sen takia, ettei se saa potkuja.
Vierailija kirjoitti:
S marketeissa nyrpeämpiä k kaupoissa mukavampia.
Sen käsityksen olen saanut, että K-ryhmällä on paremmat henkilökuntaedut. S-ryhmällä ei ole kuin sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi?
Tyypillistä nykynuorten ajattelua. "Oon koko ikäni aukonu päätä näppiksen takaa, miksi sitä pitäisi muuallakaan osata käyttäytyä?"
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuo kyllä ärsyttää ja useimmiten ovat nuoria naisia. Jos ei tee mieli sanoa sitä pakollista "Hyvää päivänjatkoa" ja "Kiitos" siihen perään, kun sanon "Kiitos samoin", niin älä sano, jos se ei tule luonnostaan. Jos se sanotaan naama norsunvi*ulla ja ylimielisesti, niin alkaa vain ärsyttää. Se on osa sitä kassahenkilön ammattia ja ammattitaitoa toimia asiakkaiden kanssa ystävllisesti. Siitä maksetaan sille palkkaa. Joskus myös ärsyttää täysin toisenlainen käytös edellisen asiakkaan kohdalla ja tyly käytös sitten minun kohdalla. Ei sen käytöksen kuulu muuttua sen mukaan miellyttääkö kyseinen asiakas omaa silmää vai ei. Koskaan ei voi tietää minkälainen päivä sillä asiakkaalla on ollut joka siihen kassalle tulee, se muutaman minuutin kanssakäynti voi pelastaa tai pilata sen asiakkaan päivän lopullisesti. Jos ei siihen palveluhenkisyyteen kykene, on väärällä alalla, tai jos on itsellä niin huono päivä, kannattaa jäädä saikulle
Kannattaa jättää tuollaisista kassoista palautetta kauppiaalle tai myymäläpäällikölle.
Voit itse kokeilla niin tiedät.