Kitkarenkaat
Onko täällä porukkaa, joiden mielestä kitkat on hyvät? Siis nehän on aivan paskat! Sama kuin ajelisi kesärenkailla. Että pitikin nastojen jälkeen lähteä kokeilemaan moisia paskoja. Ei mitään pitoa eikä tollasilla tee Suomen talviolosuhteissa hevonhelvettiä.
- pettynyt
Kommentit (12)
Nastahullulla tais kalja loppua kesken näin la iltana.
Vierailija kirjoitti:
Nastahullulla tais kalja loppua kesken näin la iltana.
Höpö höpö. Mää oon apsolutisti. Oon vaan pettynyt kitkarenkaisiin. Ne on paskat mun mielestä. Harmittaa, mut nyt ei ole varaa lähteä vaihtamaan nastoihin uudelleen, kun menin moiset jo hankkimaan kun niin kehuttiin, että kitkoilla pärjää. Ja paskat sanon mä! :(
Miksi ei ottaisi alla parhaan pidon kun kerta suomen talvi on mitä on. Itse laittaisin vaikka lumiketjut, jos saisi. Tänään juuri todistin lykkämällä kuinka auto jää kuopimaan paikalleen parkkipaikallakin, kun lunta tullut 20 senttiä.
Minä olen nyt ensimmäistä talvea ajamassa kitkarenkailla. Olen toistaiseksi ollut tyytyväinen. Vähemmän melua sisällä ja polttoainekulutus pienempi kuin ennen nastoilla.
Pitokyky: Lumella aivan loistava, mutkat ym pitää muistaa että sivuille ei pidä niin hyvin kuin nasta. Jäällä sitten olet kyllä aivan oikeassa, surkea pitokyky kaikkiin suuntiin.
Eli Kitkarengas ei korvaa turvallisuudessa nastarengasta paitsi lumisella tiellä. Suurin osa suomen teistä on kuitenkin jääpinnalla, joten en minäkään voi suositella, mutta kyllä tällä ajaa tämän talven, kun meni ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nastahullulla tais kalja loppua kesken näin la iltana.
Höpö höpö. Mää oon apsolutisti. Oon vaan pettynyt kitkarenkaisiin. Ne on paskat mun mielestä. Harmittaa, mut nyt ei ole varaa lähteä vaihtamaan nastoihin uudelleen, kun menin moiset jo hankkimaan kun niin kehuttiin, että kitkoilla pärjää. Ja paskat sanon mä! :(
Kyllä niillä pärjääkin jos osaa ajaa.
Kitkat ja nastat on kaikista parhaimmat, renkaat kelin mukaan. Avolavassa on kitkat ja henkilöautossa nastat, joudun joka aamu lähtemään usein ennen tien auraajaa, eikä ole kertaakaan jäänyt menemättä. Kilometrejä takana pari miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Kyllä mä niillä hurlutan menemään jopa hidastelijoiden ohikin. Katsos ajaessa täytyy osata myös ennakoida. Ei äkkinäisiä ratin kääntöjä eikä äkkijarrutuksia. Ja hyvin pääsee perille. Enkä ole tukkeena jos sitä ajattelit. Itse lähden tulleiden ohi kun tilaisuus tulee. Mut pysy sinä nastoissa, ei ole kukaan estämässä. Ja monesko kerta tätä samaa kitka-nasta juttua?
Kun hirvi hyppää tielle niin haluatko että alla on pitävät nastat vai ennakointia vaativat kitkat? Olen itse ajanut miljoona kilometriä kitkoilla ja parisataatuhatta nastoilla eli vertailupohjaa on, ajan nastoilla
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt ensimmäistä talvea ajamassa kitkarenkailla. Olen toistaiseksi ollut tyytyväinen. Vähemmän melua sisällä ja polttoainekulutus pienempi kuin ennen nastoilla.
Pitokyky: Lumella aivan loistava, mutkat ym pitää muistaa että sivuille ei pidä niin hyvin kuin nasta. Jäällä sitten olet kyllä aivan oikeassa, surkea pitokyky kaikkiin suuntiin.
Eli Kitkarengas ei korvaa turvallisuudessa nastarengasta paitsi lumisella tiellä. Suurin osa suomen teistä on kuitenkin jääpinnalla, joten en minäkään voi suositella, mutta kyllä tällä ajaa tämän talven, kun meni ostamaan.
Suurin osa pk-seudun teistä on sulia suurimman osan talvesta.
Palstalla uusi hullu? Kitkarengashullu. Tervetuloa!
Mutta siis joo. 25 vuotta ajellut kitkoilla kaikissa mahdollisissa olosuhteissa. Enkä kaipaa 60- luvun tekniikkaa renkaissa.
Mutta kuten tunnettua: Auton ajotaitoa ei voi ostaa isollakaan rahalla. Ainakaan rengasliikkeestä.
Olen ajanut koko ikäni nastoilla. Seuraavan kerran ajattelin kokeilla kitkoja, ehkä ensi vuonna...
Kitkarenkaat vaatii erilaisen ajotavan. Rauhalliset kiihdytykset eikä äkkijarrutuksia vaan ennakoiva ajotapa. Sopii kokeneelle ja rauhalliselle kuskille. Mulla lexuksessa kitkarenkaat ja äänettömästi autoilen. Sielu lepää kun ei renkaat rallata 👍
Ai. Kyllä mä niillä hurlutan menemään jopa hidastelijoiden ohikin. Katsos ajaessa täytyy osata myös ennakoida. Ei äkkinäisiä ratin kääntöjä eikä äkkijarrutuksia. Ja hyvin pääsee perille. Enkä ole tukkeena jos sitä ajattelit. Itse lähden tulleiden ohi kun tilaisuus tulee. Mut pysy sinä nastoissa, ei ole kukaan estämässä. Ja monesko kerta tätä samaa kitka-nasta juttua?