Hybridin ajoakun arvioitu käyttöikä on noin kymmenen vuotta tai 100 000 kilometriä,
Sen jälkeen paaliin tai jopa 28 000 € ajoakun korjaukseen.
Kommentit (17)
Hybrideissä on double trouble.
Käytettyä ei kannata ostaa, eikä uutena.
Kymmenen vuotta vanha auto joutaakin jo paaliin.
Tämä oli Porschen näkemys mutta ei esim luluttajalautakunnan. Ostaja sai purettua kaupan, kauppahinnasta vähennettiin vain ajelut.
Meillä on -16 mallin BMW hybridi jossa akku on alkujaankin heikko mutta ei se ole siitä heikommaksi mennyt. Eiköhän tällä ajele saman mokoman lisää. Porsche on vielä kestävämpää tekoa - se on auto jonka asiakkaat ovat kaikkein tyytyväisimpiä ja joka on yleensä katsastuksissa vähävikaisin. Vaikea nähdä että tämä olisi ainakaan tyypillistä Porscheille
Hybridin moottori ruostuu ja ajoakusto porsii.
Saatanan kallista köröttelyä tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Hybrideissä on double trouble.
Käytettyä ei kannata ostaa, eikä uutena.
Heh
double trouble.
Vierailija kirjoitti:
Hybrideissä on double trouble.
Käytettyä ei kannata ostaa, eikä uutena.
Heh
double trouble.
Akku kestää sen 2000 latauskertaa. Lataako sitä nyt sitten joka kerta lähikaupassa käynnin jälkeen vai vasta, kun alkaa olla range loppu, vaikuttaa paljon kilometreihin. Samoin se polttomoottori kannattaa ajaa säännöllisesti kuumaksi, ettei se ainakaan ruostuisi.
Tiukasti ajetaan sähköllä joten jo ikääntyessä pilaantunut polttoaine ja moottorien ruostuminen.
Sen jälkeen vaihtaa uuteen autoon. En ole laittanut ikinä mitään paaliin. En ole edes varma mikä se paali oikein on. Jotain tavaraa puristettu kuutioksi? Miten se auto laitetaan sinne?
On osoitettu että parhaiten kestää toyotan hybridit koska niissä suurimman työn tekee bensamoottori ja sähkö vain avustavassa roolissa.
2014 Volvo XC60 lataushybridi. Ajettu 245 000km. Aiemmasta lataushistoriasta ei tietoa.
Akkua jäljellä Volvon merkkitesterin mukaan 54%.. Mitä se 54% sitten tarkoittaa, en tiedä, mutat voisi kuvitella, että jos uutena sähköllä pääsi 40km, niin nyt pääsee n. 22km.
Tuo "tai 100000km" tarkoittaa siis käytännössä vajaan parin vuoden kestoa.
Saako valita kestääkö se koko matkan vai tuon ajan? Jos ajaa tosi vähän voi saada jopa 100 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Tuo "tai 100000km" tarkoittaa siis käytännössä vajaan parin vuoden kestoa.
Neljä vuotta alkaa olla riskirajoilla monasti
Mutta tuurista se on kiinni osuiko Mustapekka käteen.
Mulla lähinnä utuutia joten en aio osallistua patteripeliin.
T. Autoileva Nettoveronmaksaja
Itse ajoin 145 000 km ja vuosimalli 2012
BMW 530e ajettu 390tkm vm 19. Hyvin toimii edelleen . Huollot ajallaan ja ajan usein myös bensalla. Loistava käyttöauto.
Hybrideissä on double trouble.
Käytettyä ei kannata ostaa, eikä uutena.