Joko riittää
Mikä määrä hoitoa ja kuntoutusta on riittävästi, sitä tässä pohdiskelen kun takana on jo 20 vuotta psykiatrista hoitoa terapiaa, lääkkeitä. Lyhyitä työpätkää jotka ovat aina päätyneet sairaslomaan. Ahdistuneisuus, masennus, ihmispelko arkuus vaan jatkuu. Estynyt persoonallisuushäiriö on todettu.
Joudun tuottamaan hoitohenkilökunnalle ja läheisille toistuvia pettymyksiä kun en kuntoudu vaan tulee uusi masennus/ahdistuskausi. Viimeisin Sairausloma on hylätty ja jollain tempulla minut on täysin vieras virkahenkilö todennut minut muka työkykyiseksi, jota en ole. Pitävät pilkkanaan ja halveksivat. Aion valittaa virheellisistä päätöksistä.
Kommentit (6)
Ei tässä tavallisen ihmisen ryhdistäytyminen auta. En edes koe olevani aivan tavallinen ihminen.
Missä se kuuluisa Suomalainen Sisu on? Toiset on töissä vaikka puuttuu jalka tai käsi, joten nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja alat käymään töissä ja käyttäytymään kuin normaalit ihmiset! Kyllä minuakin masentaa joka aamu vääntäytyä töihin ja sitä ei vähennä tieto siitä että suuri osa veroistani kuuluu työtä vieroksuville "masentuneille".
Onko sinulla selvitetty kaksisuuntaisen mielialahäiriön mahdollisuutta? Oireiden toistuvuus ja hankaluus on kaksisuuntaisessa yleistä.
Ahdistus ja estynyt persoonallisuuskin on kaksisuuntaisilla melko yleisiä lisävaivoja. Mielenterveysasioissa odottaisi hieman kohteliaampaa vastaanottoa muiden ihmisten taholta eikä aina syyttelyä ja vihaista asennetta joka näytttää nykyään olevan vallalla.
20 vuotta takana etkä ole vieläkään ymmärtänyt, että psykiatrinen hoito tarjoaa työkaluja, sinä itse joudut tekemään työn. Ei se elämä terapialla ja kotona makaamisella parane.
Tottakai olen tajunnut jo aikaa sitten että itse täytyy tehdä työ. Olen yrittänytkin monta kertaa mutta stressinsieto ja muu suorituskykyni ei ole riittävä.
Ryhdistäydy.