En ymmärrä, miksi on vaikeaa sanoa myyjälle että katselen vaan
Tää tuntuu olevan suomalaisille tosi vaikeaa, selviää toisesta ketjusta.
Mitä ihmettä, hä?
Miten voi olla vaikeaa sanoa etten tarvi apua.
Luuletteko te että se myyjä juoksee heti takahuoneeseen nauraan muiden myyjien kanssa?
"Se sano mulle ettei tarvi apua" muahahahaa
Ja sanoisitte te sille myyjälle mitä vaan, on se todennäköisesti kuullut sen jo sata kertaa aiemmin.
Ja myyjälle sanotaan päivän aikana kymmeniä kertoja että katselen vaan.
Ette te asiakkaat oikeasti ole mitään erikoisia lumihutaleita jotka jäisitte myyjien mieleen.
"No, tuo se sanoi ettei tarvi apua"
"Empä sitten auta enää vaikka kysyisi uudestaan"
Kyllä, kyllä me autetaan vaikka olisit ensin sanonut ettet tarvi apua.
Isoin osa asiakkaista ei jää myyjien mieleen. Jos et huuda, haise tai pissaa lattialle, tuskin muistan sua enää tunnin päästä.
Kommentit (6)
Kaunista myyjää katselee mielellään, mutta en todellakaan uskalla hänelle sitä tunnustaa.
Ihmettelen aina, kun jotkut raivoaa puhelinmyyjistä. Mikään ei ole helpompaa kuin sanoa "ei kiitos" ja sulkea puhelin. Tosin, vaikeaa tuntuu monille olevan.
Maailma olisi parempi paikka, jos kaikki opettelisimme sanomaan iloisen itsevarmasti että ei kiinnosta. Ei! Ehdottomasti ei!
Kokeilkaa, kyllä siihen pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina, kun jotkut raivoaa puhelinmyyjistä. Mikään ei ole helpompaa kuin sanoa "ei kiitos" ja sulkea puhelin. Tosin, vaikeaa tuntuu monille olevan.
Maailma olisi parempi paikka, jos kaikki opettelisimme sanomaan iloisen itsevarmasti että ei kiinnosta. Ei! Ehdottomasti ei!
Kokeilkaa, kyllä siihen pystyy.
Hyvin voi jatkaa jutteluakin jos ei kiirettä, kyllä ne sitten itse lopettaa kun kyllästyvät. Muutamat jää juttelemaan sitten niitä näitä.
Ei oo vaikeaa, vaikka toi myyjien "kaikilta käyn kysymässä" on ällöä.
Totta.
Myyjät ei oikeasti muista asiakkaitaan enää hetken päästä. Ei ne jää mieleen.
Paitsi erikoiset