Helsinkiin taas uusi 19 miljoonaa euroa maksava pyörätunneli
Kommentit (17)
Yhtään keskustelua siitä millaisia vapaamatkustajia aikuiset pyöräilijät ovat yhteiskunnassa kustannusten suhteen mitkä ilmeisimmin revitään sitten autoilijoilta?
Jes! Lisää hengailutilaa moniosaajille.
Työllistävä vaikutus ainakin, mutta 19 miljoonaa on aivan mielipuolinen summa, mitä se tekee per metri? Oliko se 200 metriä pitkä se tunneli? eli 95.000 euroa per metri? Miten on mahdollista?
Eikö kukaan pidä tolkkua näissä.
En halua maksaa!
Autoilijat ei saa kunnon teitä maksamallakaan ja toisille sitten kyhätään ilmatteeksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mariantunneli
Se on 7 metriä leveä. Yksi kävelykaista ja kaksi pyöräkaistaa.
Kyllä, 200 metriä pitkä ja 19 miloonaa euroa plus lisät koska ainahan ne maksaakin enemmän, kun tulee viivästyksiä.
Kohtuullinen hinta olisi 500 euroa metri, eli 100.000 euroa maksimi kokonaishinta. Ottakaa tai jättäkää, en maksa enempää!
Viemäri on hesanen,kauhea kuluerä meille veronmaksajille jotka ei asu hesasessa.
Jätkäsaaresta lähtevä autotunneli tulee maksamaan 180-260 miljoonaa euroa. Mihin sitä oikein tarvitaan kun autolauttojen aiheuttama ruuhka kestää aina vain hetken ja ennakoimalla voivat asukkaat ja muut sopeutua helposti tilanteeseen.
Siinä taas uusi paikka tehdä huumekauppaa ja kaikenlaista keppostelua. Asunnottomatkin saavat lisää yösijoja.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mariantunneli
Se on 7 metriä leveä. Yksi kävelykaista ja kaksi pyöräkaistaa.
Kyllä, 200 metriä pitkä ja 19 miloonaa euroa plus lisät koska ainahan ne maksaakin enemmän, kun tulee viivästyksiä.
Ihanan kallista t. Vihreä h O r o Kalliosta
Samaa mieltä, Hesa ei ole HongKong joten ruuhat ovat vain hetken, ei ole mitään järkeä sijoittaa tuollaisia summia.
Tässä syitä suonalaisten kujuuteen, kun rahaa syydetään rakennusfirmoille ja veronmaksajat maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään keskustelua siitä millaisia vapaamatkustajia aikuiset pyöräilijät ovat yhteiskunnassa kustannusten suhteen mitkä ilmeisimmin revitään sitten autoilijoilta?
Tuo on totta. Pyöräilijöiltä ei peritä mitään maksuja toisin kuin autoilijoilta. Pyöräilijät vain kuluttavat teitä.
Enpä uskaltaisi mennä Helsingissä tunneliin pimeään aikaan...
Vierailija kirjoitti:
Jätkäsaaresta lähtevä autotunneli tulee maksamaan 180-260 miljoonaa euroa. Mihin sitä oikein tarvitaan kun autolauttojen aiheuttama ruuhka kestää aina vain hetken ja ennakoimalla voivat asukkaat ja muut sopeutua helposti tilanteeseen.
Joo ei tuossakaan ole mitään järkeä.
- autoilija
Voisivattko työttömät mennä tuonne kaivuhommiin kotona laiskottelun sijaan. On mahdollista tehdä tunneli pelkästään käsipelillä jos näin halutaan. Hyvä esimerkki tällaisesta ilman työkoneita tehdystä projektista on VienanmerenItämeren kanavan (entinen Stalinin kanava) rakentaminen joka valmistui 20 kuukauden kuluessa vaikka kaivettua kanavaa on 48 kilometriä. Tunnelin rakentamisssa olisi työttömille hyvä paikka näyttää että heistä voi olla hyötyä yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Enpä uskaltaisi mennä Helsingissä tunneliin pimeään aikaan...
Meidän edustajillemme keskeisintä on saada muutettua koko kaupunki yhdeksi isoksi käyttöhuoneeksi t. Maria O.
Rahaa riittää, kehitys kehittyy, turha sitä rahaa on kinuta vähävaraisille.