Miksi hybridiautoihin ei laiteta pientä kaasuturbiinia lataamaan akkuja?
niih? Eikös niiden hyötysuhde vakiokierrosluvulla ole samaa luokkaa kuin polttomoottoreissa, mutta ovat pienempiä ja värinättömämpiä?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Volvohan esitteli pari vuotta sitten jonkun kaasuturbiinihybridikonseptin, mutta tuskin se tuotantoon tulee.
Yleisesti ottaen pienet kaasuturbiinit ovat käsittääkseni hankalia suunniteltavia, hyötysuhde alkaa olemaan kohdillaan vasta kun heppaluvut ovat nelinumeroisia.
No nelinumeroisella akku latautuu nopsasti...
Laitetaan Trent 900 katolle, niin kylä lähtee.
Kyllähän kunnon bensa-aggre on paras.
Tässä pikku-teslan uusin innovaatio:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kunnon bensa-aggre on paras.
Tässä pikku-teslan uusin innovaatio:
Teslalla kun oli jo S long range, nyt tuli SS, double long range with short chassic.
Volvohan esitteli pari vuotta sitten jonkun kaasuturbiinihybridikonseptin, mutta tuskin se tuotantoon tulee.
Yleisesti ottaen pienet kaasuturbiinit ovat käsittääkseni hankalia suunniteltavia, hyötysuhde alkaa olemaan kohdillaan vasta kun heppaluvut ovat nelinumeroisia.