Orpo ja Tunnin junan väkisin suunnitteluvaiheeseen, mutta ei hätää, rakentaminen ei ehdi alkaa ennen seuraavaa hallitusta
Silloin säästetään vielä pääosa rahoista mutta tottakai miljardi meni suunnitteluun insinöörikavereille.
Kommentit (15)
Kyllä sillä 5,5 miljardilla olisi parempaakin käyttöä kuin muutaman minuutin nopeampi juna Turkuun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä 5,5 miljardilla olisi parempaakin käyttöä kuin muutaman minuutin nopeampi juna Turkuun.
Jossa halvimmat liput maksaa 80 e suunta.
Mitä v it u n järkeä nyt on suunnitella jotain uusia turhia vetoja ryssäläisella raideleveydellä kun oikeasti raideliikenteen paukut pitää laittaa siirtymiseen eurooppalaiseen leveyteen olemassaolevilla pätkillä.
Siiten uudelle hallitukselle paljastuu kierot suunnitelmat ja lehmäkaupat tarvikkeista ,johdon palkoista ym.kierosta johon vyyhtiin nyt sitä väkisin yritetään runnoa ..
Ihan oikeestiko projekti etenee, vaikka EU:lta ei tuu rahoitusta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä v it u n järkeä nyt on suunnitella jotain uusia turhia vetoja ryssäläisella raideleveydellä kun oikeasti raideliikenteen paukut pitää laittaa siirtymiseen eurooppalaiseen leveyteen olemassaolevilla pätkillä.
Nykyisilläkin radoilla on nopeusrajoituksia ja painorajoituksia koska ne ovat niin huonossa kunnossa. Paukut pitää laittaa olemassaolevien pätkien kunnostukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeestiko projekti etenee, vaikka EU:lta ei tuu rahoitusta?
Ei tietenkään etene mutta valtion omaisuutta pitää myydä ja rahat siirtää kavereiden konsulttiyrityksille.
Ihan mielipuolista. Orpo seisoo yksin junansa kanssa, mutta runnoo asiaa väkisin eteenpäin. Hänet pitäisi ehdottomasti laittaa vastuuseen viimeistään, kun myöhemmin selviää, että koko juttu oli ihan niin susi kuin kaikki sanoivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä v it u n järkeä nyt on suunnitella jotain uusia turhia vetoja ryssäläisella raideleveydellä kun oikeasti raideliikenteen paukut pitää laittaa siirtymiseen eurooppalaiseen leveyteen olemassaolevilla pätkillä.
Nykyisilläkin radoilla on nopeusrajoituksia ja painorajoituksia koska ne ovat niin huonossa kunnossa. Paukut pitää laittaa olemassaolevien pätkien kunnostukseen.
Siinähän ne samalla levittää kiskot kun fiksaa muut ongelmat.
Törkeyden huippu
Veikkaisin, että tähän suunnitteluun, joka ei luojan kiitos sentään johda toteutukseen, menee kaverien firmoille enemmän rahaa kuin sosiaaliturvan leikkauksilla on säästetty. Mutta on hieno suunnitelma ja paras hallitusohjelma ikinä,
Orpo luuli saavansa kavereilleen kivat bonukset tyhjästä ja itselleen pedatun pestin pääministeriuran jälkeiselle ajalle, kaikessa hiljaisuudessa. Voi kunpa toimittajat näpäyttäisivät ja ryhtyisivät tosissaan penkomaan kavereiden menneitä ja nykyisiä sopimuksia ja korvauksia. Niin ettei kannattaisi enää olla Orpon kaveri.
Orpo tuntee business maailmasta minullekin tutun taktiikan. Jos haluamasi ei ole suosittu tai järkevä toteuttaa, kaada esivalmisteluihin niin paljon rahaa ja resursseja, että perääntymisestä tulee erittäin vaikeaa. "Tähän on nyt upotettu nyt niin paljon, että yhtä hyvin tän voi viedä maaliin".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä 5,5 miljardilla olisi parempaakin käyttöä kuin muutaman minuutin nopeampi juna Turkuun.
Eikös se summa ollut jotain 15 miljardia? Kansanradiossa joku tiesi kertoa.
5/5
Suomen onni on että nämä asiat etenevät hitaasti.