Miksi Turusta pitäsi päästä Helsinkiin tunnissa?
Mitä sitten tehdään kun kaikki turkulaiset ovat Helsingissä? Eihän siellä riitä asuntoja, eikä töitä kaikille. Yhtään hyvää syytä en keksi, että stadilainen lähtisi käymään Turussa. Stadissa on omakin satama ja lentokenttäkin on täällä. Turku on samanlainen tuppukylä kuin Lahti, josta pääsee tunnissa Stadiin, jos se matka-aika on itsetarkoitus.
Kommentit (46)
Siksi ett joku OrPon kaveri saa siitä hyvin rahaa. Tyhmä kysymys.
Halutaan Turkua nostaa Tampereen edelle
Minusta tämän hankkeen ohi on aika vähän ajanut, ottaen huomioon että 40% suomalaisista tekee etätyötä. Itse olen turkulainen joka olen töissä helsinkiläisessä firmassa. Mutta, mun työ on 100% etää, ei mun tarvi käydä siellä Helsingissä kuin ehkä kerran vuodessa jossain firman kesäjuhlissa (eikä sekään ole pakollista). Ei ole tarvetta tunnin junille siinä.
En ota kantaa aloituksen kysymykseen, mutta pidän tärkeänä sitä, että Kirkkonummen Veikkola ja Lohja saataisiin raideliikenteen piiriin. Voitaisiinko aloittaa siten, että tehtäisiin rata Veikkolaan, siitä sitten Lohjalle, kun talous sen sallisi jne.
Vierailija kirjoitti:
Siksi ett joku OrPon kaveri saa siitä hyvin rahaa. Tyhmä kysymys.
Orpon vaalimenestys odottaa rahallista kuittaamista
Onko ratahankkeen idea tuo aikasäätö vai radan parmepi linjaus? Rantarata joka tapauksessa tarvitsee korjausta, jos eu tehdä uutta linjausta.
Vierailija kirjoitti:
Onko ratahankkeen idea tuo aikasäätö vai radan parmepi linjaus? Rantarata joka tapauksessa tarvitsee korjausta, jos eu tehdä uutta linjausta.
Ideana on vain Orpon oma päteminen äänestäjilleen. Tunnin juna on Orpon oma poliittinen tavoite. Niin, ja sehän ei edes ole mikään tunnin juna oikeasti.
En tiedä, miksi pitäisi, mutta ainakaan sillä suunnitteilla olevalla tunnin junalla ei pääsisi Turusta Helsinkiin tunnissa.
Pitäähän Turusta päästä mahdollisimman nopeasti pois.
Se on kyllä tunti tuurin tampereelta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän Turusta päästä mahdollisimman nopeasti pois.
Väärin; yhteydet Turkuun pitäisi katkaista kokonaan että turkulaiset myös pysyy Turussa.
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa aloituksen kysymykseen, mutta pidän tärkeänä sitä, että Kirkkonummen Veikkola ja Lohja saataisiin raideliikenteen piiriin. Voitaisiinko aloittaa siten, että tehtäisiin rata Veikkolaan, siitä sitten Lohjalle, kun talous sen sallisi jne.
Tuo on ainoa etu. Samalla se rata kuihduttaa Siuntio - Karjaa seudun, eli mitä älyä?
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa aloituksen kysymykseen, mutta pidän tärkeänä sitä, että Kirkkonummen Veikkola ja Lohja saataisiin raideliikenteen piiriin. Voitaisiinko aloittaa siten, että tehtäisiin rata Veikkolaan, siitä sitten Lohjalle, kun talous sen sallisi jne.
Lohjalta on hyvä tie Helsinkiin. Lohjalaiset muutenkin voivat pysyä Lohjalla. Eihän Helsinki mikään sulatusuuni ole. Lohjalla on ihan hyvät palvelut ja taitaa olla viinakauppakin. Miksi sinne Helsinkiin pitää tupata ja vielä verorahoin tuettuna. Sama Veikkolalaisten kanssa. Jos haluaa olla hesalainen niin muuttaa sinne Helsinkiin, eikä ruinaa ratoja. Muutaman työllistyvän verorahat eivät riitä edes junaradan liikennevaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa aloituksen kysymykseen, mutta pidän tärkeänä sitä, että Kirkkonummen Veikkola ja Lohja saataisiin raideliikenteen piiriin. Voitaisiinko aloittaa siten, että tehtäisiin rata Veikkolaan, siitä sitten Lohjalle, kun talous sen sallisi jne.
Lohjalta on hyvä tie Helsinkiin. Lohjalaiset muutenkin voivat pysyä Lohjalla. Eihän Helsinki mikään sulatusuuni ole. Lohjalla on ihan hyvät palvelut ja taitaa olla viinakauppakin. Miksi sinne Helsinkiin pitää tupata ja vielä verorahoin tuettuna. Sama Veikkolalaisten kanssa. Jos haluaa olla hesalainen niin muuttaa sinne Helsinkiin, eikä ruinaa ratoja. Muutaman työllistyvän verorahat eivät riitä edes junaradan liikennevaloihin.
Ne liikennevalot ovat opastimia, kulta pieni.
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa aloituksen kysymykseen, mutta pidän tärkeänä sitä, että Kirkkonummen Veikkola ja Lohja saataisiin raideliikenteen piiriin. Voitaisiinko aloittaa siten, että tehtäisiin rata Veikkolaan, siitä sitten Lohjalle, kun talous sen sallisi jne.
Siinä yksi tuleva poliitikko. :D Ettäkö noin 6000 asukkaan Veikkola on niin tärkeä, että sinne tarvitaan junarata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän Turusta päästä mahdollisimman nopeasti pois.
Väärin; yhteydet Turkuun pitäisi katkaista kokonaan että turkulaiset myös pysyy Turussa.
Tästä syystä Varsinainen Suomi pitää lahjoittaa Ruotsille.Kaikki olisivat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisena minä haluaisin että kaupunkimme lahjoitettaisiin Ruotsille.Eli en tarvitse junarataa Helsinkiin.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa aloituksen kysymykseen, mutta pidän tärkeänä sitä, että Kirkkonummen Veikkola ja Lohja saataisiin raideliikenteen piiriin. Voitaisiinko aloittaa siten, että tehtäisiin rata Veikkolaan, siitä sitten Lohjalle, kun talous sen sallisi jne.
Lohjalta on hyvä tie Helsinkiin. Lohjalaiset muutenkin voivat pysyä Lohjalla. Eihän Helsinki mikään sulatusuuni ole. Lohjalla on ihan hyvät palvelut ja taitaa olla viinakauppakin. Miksi sinne Helsinkiin pitää tupata ja vielä verorahoin tuettuna. Sama Veikkolalaisten kanssa. Jos haluaa olla hesalainen niin muuttaa sinne Helsinkiin, eikä ruinaa ratoja. Muutaman työllistyvän verorahat eivät riitä edes junaradan liikennevaloihin.
Veikkolasta ja Lohjalta käydään paljon töissä pk-seudulla. Olen myös itse käynyt Lohjalla töissä pk-seudulta käsin. Aamuisin bussit olivat aivan täynnä muitakin Lohjan suuntaan töihin meneviä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän Turusta päästä mahdollisimman nopeasti pois.
Se on ainoa syy minkä tuolle junalle keksin.
Turkulaisena minä haluaisin että kaupunkimme lahjoitettaisiin Ruotsille.Eli en tarvitse junarataa Helsinkiin.