Tampereen ratikalla ei lähivuosina pääsekään Pirkkalaan, mutta golfkentälle sentään pääsee
Ratikkaa ei ole vaaa jatkaa aiottuihin päätepisteisiin, vaan kiskoja joudutaan lyhentämään molemmista päistä.
Eikö olisi viisaampaa jatkaa vain toinen pää loppuun asti ja rakentaa toinen pää myöhemmin. Tuota stanan golfkenttää en ymmärrä ollenkaan. Liekö joku Kokkari käynyt riehumassa suunnittelutoimistossa.
Kommentit (7)
Pirkkala voisi ne maksaa? Ellei ole joku syy miksi ei. Lähikunnat osallistumaan kuluihin. Ei köyhien pussista.
Ratikka on tietääkseni voitollinen bisnes. Lipputulot tulisi kuitenkin TKL:lle.
Et kai ole niin tyhmä, että ajattelet että golf-kentälle joku menisi ratikalla? Alkuperäisen suunnitelman mukaan ratikan piti menn Linnainmaalle asti ja nyt se vaan jätetään tyngäksi kuten Pirkkalakin. Omasta mielestäni olisi ollut parempi vetää rata Linnainmaalle asti ja Pirkkalassa vain Partolaan. Vai riehuuko aloituksessakin Pirkkalan kokoomuslainen hyväosainen? Siellähän ne asuvat Pirkkalassa, ei Linnainmaalla.
Siihen golfkentälle rakennetaan taloja. Se on siis kaupungille koko radan tuottoisin pätkä, koska maa arvo nousee, kun siihen tulee ratikkayhteys. Joten radan rakentamalla ja maan myynnillä sen jälkeen kaupunki tienaa kaikkein parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Ratikka on tietääkseni voitollinen bisnes. Lipputulot tulisi kuitenkin TKL:lle.
Ei, vaan Nysselle eli Tampereen seudun joukkoliikenteelle. TKL kuten moni muukin bussiyhtiö ja ratikka ajaa toki Nysse-liikennettä.
Olisivat vetäneet sen sinne Koilliskeskukselle ja jättäisivät Nuolialantie rauhaan. Siitä on muutama vuosi sitten kaadettu järkyttävä määrä puita ja ratikan rakentamisen myötä lähtisi varmasti lisää.
Siinä ei yksinkertaisesti ole tilaa rakentaa, kun molemmin puolin taloja tien reunassa, jossain kohtaa hyvinkin lähellä.
Ei muuten pääse Turkuunkaan! 😐