Toridiili - palautus
Eli siis, olenko ymmärtänyt oikein : jos ostaja ostaa toridiilin kautta, mutta jos ei olekaan tyytyväinen tuotteeseen etc, niin myyjä ei saa rahoja, mutta ostaja saa pitää tuotteen ? Eikö tämä ole tavallaan varastamista, jos ostaja päättää vaan että ei ole muka tyytyväinen, mutta pitää tuotteen ?!
Jos asia todella on näin, niin millä tapaa tämä suojelee myyjiä huijareilta?!
Jos on kokemuksia siitä miten on palautus onnistunut jos on onnistunut, niin heitä kommenttia....
Kommentit (17)
Ei tietenkään saa pitää vaan ostaja palauttaa tuotteen omalla kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saa pitää vaan ostaja palauttaa tuotteen omalla kustannuksella.
Niin mutta kuka sitä vahtii, että lähettääkö takaisin varsinkaan omalla kustannuksella ?
Kai moisesta toiminnasta voi rikosilmoituksen tehdä.
Tori FAW
"Tavara ei ollutkaan sopiva, ja haluan palauttaa sen. Voinko tehdä niin?
Et. ToriDiiliä käytettäessä ei ole palautusmahdollisuutta, koska emme ole perinteinen verkkokauppa vaan kauppapaikka, joka mahdollistaa ostamisen ja myymisen yksityishenkilöiden välillä. Tavaran hinta maksetaan siis myyjälle tavalliseen tapaan.
Halutessasi voit ottaa suoraan yhteyttä myyjään ja sopia tavaran palauttamisesta jollakin muulla tavalla."
Vierailija kirjoitti:
Tori FAW
"Tavara ei ollutkaan sopiva, ja haluan palauttaa sen. Voinko tehdä niin?
Et. ToriDiiliä käytettäessä ei ole palautusmahdollisuutta, koska emme ole perinteinen verkkokauppa vaan kauppapaikka, joka mahdollistaa ostamisen ja myymisen yksityishenkilöiden välillä. Tavaran hinta maksetaan siis myyjälle tavalliseen tapaan.
Halutessasi voit ottaa suoraan yhteyttä myyjään ja sopia tavaran palauttamisesta jollakin muulla tavalla."
Eikö tuossa silloin juuri voi käydä niin, että ostaja ei ole tyytyväinen = ilmoittaa asiasta toriin joka palauttaa katevarauksen = myyjä ei saa rahoja = ostaja voi halutessaan olla muikkukukko ja saa ilmaisen tuotteen TAI sitten toinen skenaario, että ostaja pahimmillaan maksaa täydet postikulut siitä, että on rehellinen ja palauttaa tuotteen.
Niin, tätäpä tässä on ihmetelty.
Torila saisi olla tuotteiden testauspaikkoja joka kaupungissa, ja tapaamispaikka samalla vedolla.
Käytännössä kirppareita sisätiloissa, missä ehkä pitäisi olla sitten myös aspa.
En ota Toridiiliä koska se on ostajan etu eikä myyjän etu.
Halvempia tuotteita olen laittanut myyntii ToriDiilillä, kalliimpia en. Lisäksi, aika moni ostaja ei halua käyttää ToriDiiliä koska pitää antaa Torille maksukortin tiedot ja tilitiedot.
Kaikkineen myyjällä epäedullinen, koska ostaja tosiaan voi temppuilla, ja hyvässäkin tapauksessa voi kestää 2 viikkoa ennenkuin myyjä saa rahat kun ostaja hakee paketin viime tipassa, saa 24 tuntia harkinta-aikaa, ja jos osuu viikonlopuksi niin Tori hautoo rahoja 3-5 päivää.
Voiko typerämpää väliporrasta enää ostajan ja myyjän välille keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saa pitää vaan ostaja palauttaa tuotteen omalla kustannuksella.
Niin mutta kuka sitä vahtii, että lähettääkö takaisin varsinkaan omalla kustannuksella ?
No ostaja ei saa rahojaan takaisin kunnes tuote on palautettu myyjälle. Myyjä saa rahat jos ostaja ei palauta tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Kai moisesta toiminnasta voi rikosilmoituksen tehdä.
Rikosilmoitukset tuollaisesta ei johda mihinkään, ellei ostaja/myyjä huijaa toistuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori FAW
"Tavara ei ollutkaan sopiva, ja haluan palauttaa sen. Voinko tehdä niin?
Et. ToriDiiliä käytettäessä ei ole palautusmahdollisuutta, koska emme ole perinteinen verkkokauppa vaan kauppapaikka, joka mahdollistaa ostamisen ja myymisen yksityishenkilöiden välillä. Tavaran hinta maksetaan siis myyjälle tavalliseen tapaan.
Halutessasi voit ottaa suoraan yhteyttä myyjään ja sopia tavaran palauttamisesta jollakin muulla tavalla."
Eikö tuossa silloin juuri voi käydä niin, että ostaja ei ole tyytyväinen = ilmoittaa asiasta toriin joka palauttaa katevarauksen = myyjä ei saa rahoja = ostaja voi halutessaan olla muikkukukko ja saa ilmaisen tuotteen TAI sitten toinen skenaario, että ostaja pahimmillaan maksaa täydet postikulut siitä, että on rehellinen ja palauttaa tuotteen.
No kenen ne postimaksut sinun mielestä pitäisi maksaa? Ihan normaalia toimintaa, että ostaja ottaa riskin jos tuote ei sovikaan ja maksaa siitä postit.
Ostaja ei saa rahoja takaisin, ennen kuin koko kauppa on sovitusti purettu ja tuote palautettu myyjälle. Tori pitää rahat tallessa siihen saakka.
Onko kenelläkään ollut ongelmia myyjänä toridiilin kanssa?
Itse en ole ottanut vielä käyttöön, mutta olen ostanut sillä ja ihan ok on ollut.
Aika moni ostaja luulee nyt, että toridiiliä voi käyttää siihen, että kokeilee sopiiko tuote itselle päälle ja haluaako sen pitää. Ihan kuin se olisi joku palautuspalvelu samalla.
Itse olen kokenut toridiilin hyvänä. Eräs nainen osti minulta kalliin takin toridiilin kautta. Saatuaan takin hän laittoi viestiä,että takki ei vastaa hänen mielikuvaa vaikka torissa oli joka kulmasta otetut selvät kuvat ja tuote-sekä pesuselosteet. Hän olisi halunnut roiman hinnan alennuksen. Sanoin, että ei käy, palauta takki takaisin. Minä en saanut takista rahoja tililleni vaan ne seisoi toridiilin tilillä niin kauan, että kuittasin takin saapuneen minulle takaisin.
En tiedä miten olisi käynyt ilman toridiiliä. Hän tarjosi takista alunperin todella huonon hinnan, mutta sanoin että en tiputa hintaa ollenkaan sillä omasta mielestä hinta oli sopiva muutaman kerran käytetylle merkkitakille. Niinpä hän varmasti yritti vielä saada takin toisella keinolla halvenmalla. No hän hävisi nyt postimaksun hinnan eikä käteen jäänyt mitään.
Itseäni torissa ärsyttää juuri nämä tinkaajat. Jos itse ostan torista, niin mietin aina tuotteen kohdalla mitä siitä itse pyytäisin? Möisinkö vuosi sitten uutena ostetun pari kertaa käytetyn 1050 euroa maksaneen takin 50 eurolla. Möisititkö sinä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kokenut toridiilin hyvänä. Eräs nainen osti minulta kalliin takin toridiilin kautta. Saatuaan takin hän laittoi viestiä,että takki ei vastaa hänen mielikuvaa vaikka torissa oli joka kulmasta otetut selvät kuvat ja tuote-sekä pesuselosteet. Hän olisi halunnut roiman hinnan alennuksen. Sanoin, että ei käy, palauta takki takaisin. Minä en saanut takista rahoja tililleni vaan ne seisoi toridiilin tilillä niin kauan, että kuittasin takin saapuneen minulle takaisin.
En tiedä miten olisi käynyt ilman toridiiliä. Hän tarjosi takista alunperin todella huonon hinnan, mutta sanoin että en tiputa hintaa ollenkaan sillä omasta mielestä hinta oli sopiva muutaman kerran käytetylle merkkitakille. Niinpä hän varmasti yritti vielä saada takin toisella keinolla halvenmalla. No hän hävisi nyt postimaksun hinnan eikä käteen jäänyt mitään.
Itseäni torissa ärsyttää juuri nämä tinkaajat. Jos itse ostan torista, niin mietin aina tuo
Kiitos kokemuksen jakamisesta. En möisi halvalla kallista vaatetta. Pitäisin vaikka itse jos kukaan ei ostaisi.
Tinkiikö ihmiset myös toridiilissä? Siinähän voi tarjota vaikka mitä, mutta miten on käytännössä tapahtunut?
Uppis