Ministeri Strand lupaa syödä hattunsa jos siltaa ei tule ruotsiin
Kommentit (72)
Voi tulla, mutta siihen voi mennä pitkään. Kunhan maa on noussut, että tietä voidaan pengertää ja tehdä silta syvimpiin kohtiin.
Tuo on halpa hanke verrattuna esim. niihin pikajuniin Turkuun, Tampereelle ja Kouvolaan. Ja hyödyt ovat tosi isot kun Suomesta on yhtäkkiä maayhteys Ruotsiin muutenkin kuin pohjoisen kautta.
Tuleeko sinne sekä maantie- että rautatiesilta? Vai molemmat?
Jos on samanlainen jäärä kuin herra Orpo, niin saattaa saadakin siltansa.
Menee hankalaksi kun on kaksi kilpailevaa siltahanketta: silta Vaasasta Uumajaan ja silta Turusta Tukholmaan.
Vierailija kirjoitti:
Menee hankalaksi kun on kaksi kilpailevaa siltahanketta: silta Vaasasta Uumajaan ja silta Turusta Tukholmaan.
Nuo kaksi ovat ihan eri hintaluokassa. Toinen muutamia miljardeja ja toinen vähintään kymmeniä miljardeja.
kiire rakentaa pakolaiset polttelevat saabeja ja volvoja kansain kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee hankalaksi kun on kaksi kilpailevaa siltahanketta: silta Vaasasta Uumajaan ja silta Turusta Tukholmaan.
Nuo kaksi ovat ihan eri hintaluokassa. Toinen muutamia miljardeja ja toinen vähintään kymmeniä miljardeja.
Mutta Turusta Tukholmaan olisi oikeasti hyödyllinen. Tunnin Junalla Helsingistä Tukholmaan ja sieltä edelleen etelämmäs Eurooppaan.
Tuo silta on todella halpa suhteessa siihen miten laaja merialue siinä on ylitettävänä. En siis näkisin, että hinta olisi ensisijaisesti esteenä vaan enemmänkin se, että tuollainen hanke nähdään automaattisesti jättimäisenä ja siksi siihen ei haluta ryhtyä. Moni tulee varmaan väittämään, että hintalaskelman täytyy olla aivan väärä koska kyllähän esim. Kanaalitunneli oli paljon kalliimpi. Ei siis tajuta luonnonolojen eroja ja sitä miten paljon ne asiaan vaikuttavat. Merenkurkku on todella matalaa merta ja siellä on vakaa peruskallio. Varsinaista aavaa merta siellä ei ole missään kohtaa, vaan esim. keskellä Merenkurkkua kulkevan laivaväylänkin reunoilla on reimarit, koska siellä on niin matalaa ja karikkoista. Periaatteessa koko matkalle voisi tehdä maapenkereen, mutta luonnonsuojelu ja laivaliikenne tietysti vaativat sen, että tehdään pätkittäin siltoja ja ehkä tunneleitakin.
Voitteko Itämeri kuivata? Löytyis kaikki polkupyörät, jotka sinne on heitetty.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sinne sekä maantie- että rautatiesilta? Vai molemmat?
Siitä tulee polkupyöräsilta.
Suosittelen autoilemaan pelastusliivit päällä, jos tulee.
Kyllä silta kannattaisi vetää Ahvenanmaan kautta Tukholmaan.
Ei ikinä.
Olisimme taas Ruotsin takapajula. Eikä pakkoruotsia saisi ikinä poistettua. Se onkin Rkpn tarkoitus.
Tarvitsemme suoran yhteyden Eurooppaan emme halua yhteyttä Ruotsin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silta kannattaisi vetää Ahvenanmaan kautta Tukholmaan.
Sinne ei pysty rakentamaan siltaa. Ahvenanmaan ja Ruotsin välissä on monta sataa metriä syvää.
RKP on suomalaisten vihollinen. Tarvitsemme yhteyden Tallinnan kautta Eurooppaan.
Ruotsin yhteys on pidempi ja kalliimpi. Silta Tanskan salmen yli on kallis ja turha. Virosta pääsee bussilla Barcelonaan jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
RKP on suomalaisten vihollinen. Tarvitsemme yhteyden Tallinnan kautta Eurooppaan.
Ruotsin yhteys on pidempi ja kalliimpi. Silta Tanskan salmen yli on kallis ja turha. Virosta pääsee bussilla Barcelonaan jo nyt.
Siltamatka autolla Tanskaan maksaa älyttömästi.
Vaasasta silta Närpiön olisi jo liian kallis. Silta Tuppukylästä Ruotsiin ei kannata. Ei sitä kannata rakentaa ruotsinkielisille että he pääsevät sukulaisiin Ruotsiin.
Kuka?