Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhaussa vaikeinta on päästä haastatteluun. Ratkaisuksi jokerikortti, jota näyttämällä hänet olisi pakko haastatella?

Vierailija
11.05.2024 |

Moni hyvä hakija ei koskaan pääse edustamaan asiaansa, koska ei tule valituksi haastatteluun tähtien asennon, päivän sään, nopanheiton, CV:ssä olevan väärän fontin tms. tuikitärkeän syyn perusteella.

Voisiko ratkaisu tähän olla sellainen, että työtön työnhakija saisi yhden jokerikortin jota käyttämällä hänet olisi pakko ottaa haastateltavaksi?   Kortin käyttämisestä voisi ilmoittaa vaikka hakemuksen yhteydessä.

Näin hakija saisi mahdollisuuden päästä eteenpäin ja työnantajakin saattaisi huomata että kappas, tämäpä onkin oikein asiallinen heppu, ois jäänyt huomaamatta muuten.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa oikeasti siihen numeroon, joka siinä ilmoituksessa on. Useimmiten se soitto johtaa haastatteluun. Pelkät nettihakemukset menee roskakori nimiseen paikkaan

Vierailija
2/10 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin auttaa, kun laittaa siihen hakemukseen edes sähköpostiosoitteen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa oikeasti siihen numeroon, joka siinä ilmoituksessa on. Useimmiten se soitto johtaa haastatteluun. Pelkät nettihakemukset menee roskakori nimiseen paikkaan

Eli jokainen soittaja otetaan haastatteluun vai ensimmäisenä/viimeisenä soittaneet, vai miten tuo menee?  

Oletaan vaikka että työpaikalle otetaan kaksi hakijaa haastatteluun ja ilmoituksessa mainitaan että lisätietoja saa soittamalla tiistaina klo 8-11. Jos Pike soittaa klo 8,  Pertsa klo 9, Lissu klo 10 ja Jaska klo 11,  niin pääsekö näistä sitten Lissu ja Jaska haastatteluun, koska osasivat soittaa "oikeaan aikaan" vai miten siinä käy?

Vierailija
4/10 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa oikeasti siihen numeroon, joka siinä ilmoituksessa on. Useimmiten se soitto johtaa haastatteluun. Pelkät nettihakemukset menee roskakori nimiseen paikkaan

Eli jokainen soittaja otetaan haastatteluun vai ensimmäisenä/viimeisenä soittaneet, vai miten tuo menee?  

Oletaan vaikka että työpaikalle otetaan kaksi hakijaa haastatteluun ja ilmoituksessa mainitaan että lisätietoja saa soittamalla tiistaina klo 8-11. Jos Pike soittaa klo 8,  Pertsa klo 9, Lissu klo 10 ja Jaska klo 11,  niin pääsekö näistä sitten Lissu ja Jaska haastatteluun, koska osasivat soittaa "oikeaan aikaan" vai miten siinä käy?

Kyllä myös Jaska voi päästä haastatteluun, koska aloitti soiton jo ennen klo 11, siihen vastattiin vasta tasalta. Haastattelussa "työkkäri pakottaa hakemaan" -soittajat tietty siirretään samantien sivuun, mutta aidosti työpaikasta kyselevät aika usein haastatellaan.

Vierailija
5/10 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla linjat kuumina kun 1000 ihmistä soitta yhtä aikaa.Mut eläkeläinen kun neuvoo vuoden 1971 opeilla, niin vanhuksia on kuunneltava muuten on loinen.

Vierailija
6/10 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla linjat kuumina kun 1000 ihmistä soitta yhtä aikaa.Mut eläkeläinen kun neuvoo vuoden 1971 opeilla, niin vanhuksia on kuunneltava muuten on loinen.

Osaako nämä nykyajan HR-influencerit ja People Experience Manager Consultant Specialistit enää edes vastata puhelimeen?  Numeroahan ei aina edes löydy ilmoituksista ja jos löytyy, on siinä joku tunnin mittainen aikaikkuna yhtenä päivänä.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla linjat kuumina kun 1000 ihmistä soitta yhtä aikaa.Mut eläkeläinen kun neuvoo vuoden 1971 opeilla, niin vanhuksia on kuunneltava muuten on loinen.

Osaako nämä nykyajan HR-influencerit ja People Experience Manager Consultant Specialistit enää edes vastata puhelimeen?  Numeroahan ei aina edes löydy ilmoituksista ja jos löytyy, on siinä joku tunnin mittainen aikaikkuna yhtenä päivänä.

 

Ja tämä siitä syystä että mummot ja papat neuvoo soittaamaan,vaikka sieltäkin sitten vain sanotaan että tehkää hakemus ja jos se on tehty odottakaa. Ihan turhaa tällainen soittelu kierros.

Vierailija
8/10 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

An mä kerron salaisuuden: vaik olis miten paskasti tehty CV, mut osaaminen just sitä mitä haetaan, niin pääset aina haastikseen. Ja salaisuus toisin päin: vaik olis miten hyvä ja taitavasti tehty CV, niin ilman oikeaa osaamista haastiskutsu jää haaveeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rajaa sentään. Yksityinen yrittäjä palkkaa kenet haluaa. Oma yritys, omat rahat, oma vastuu. Eikä se kuulu valtiolle tai edes työttömille mitenkään. Ei työntekijöidenkään tarvitse yrityksen konkurssin kohdalla alkaa maksamaan yrityksen velkoja. 

Vierailija
10/10 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet katseenkestävä, laita video. Lyhytkin esittely riittää. Vaikka 30 sekuntia. Se naama ja ulosanti aina antaa ensivaikutelman ja siltä pohjalta pääsee helpommin eteenpäin. Esimerkiksi tyttäreni on päässyt kaikkiin työhaastatteluihin ja väitän, että video on ollut ratkaiseva. Jostain syystä hänen videottomat kaverit eivät pääse samoissa hauissa eteenpäi. Nyt on jo työkokemusta jonkin verran, joten videon merkitys ei ole niin iso enää. Tytär on perussievä nuori, herttaisesti hymyilevä. Kaksi tuntia sitä videota tehtiin ja sen kestä on 20 sekuntia. uusintaottoja kymmeniä. Lopulta koki, että on sellainen, että kehtaa laittaa sen jakoon. Videolla höystettyihin hakemuksiin sai jokaiseen haastattelupyynnön. Ennen videota ei päässyt haastatteluun lainkaan.

Tämä auttaa erityisesti ensimmäisen työpaikan saamiseen ja ns. hanttihommiin. Kun CV on aika tyhjä ja bulkkityömarkkinoille pyrkii, niin jotenkin pitää saada itsensä markkinoitua niin, että naama kestää asiakaspalvelussa ja osaa puhua selvästi sekä hymyillä nätisti päälle.