Kiinalainen teknologiajätti Xiaomi rakentaan uuden sähköautonsa 76 sekunnissa käyttämällä maailman suurinta gigacasting laitteistoa,
Xiaomilla on 90000 kpl ennakkotilauksia tuosta heidän uudesta autostaan, vaikkei firma ole aiemmin sähköautoja tehnyt.
Jos nyt haluaa tehdä varauksen, niin joutuu maksamaan firmalle ekstrahintaa autosta.
Heidän tehtaassa kestää 76 sekuntia yksi auto. 76 sekuntia!!!!
Gigacasting laitteisto jota Xiaomi käyttää on italialaisen Hydran valmistama. Saman firman laitteistoja käyttää myös Tesla.
Xiaomi on jollain omalla tekniikallaan onnistunut vielä huomattavasti nopeuttamaan tuotantoa siitä mihin Tesla on tähän mennessä pystynyt.
Firman toimari on sanonut jo julkisuuteeen, että ostakaa joku muu hyvä sähköauto, esim. Tesla, jos ette jaksa odottaa meidän autoamme. Toimari kehui myös Teslan autonomista ajoa. Aika kova itseluottamus kun vielä kehuu kilpailijan tuotetta!!
Tuo Xiaomi SU7 on tosi tyylikäs auto kyllä. Pakko kehua!
Kommentit (11)
Satunnainen tubettaja olohuoneessaan on luotettava lähde uutisille. Juurikin näin!
Se romu kestää tasan minuutin sen jälkeen kierrätyskamaa.
Kyl tähä vio luottaa ku ei oo illuminatin valta media vaan luotettava kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä. Uusi auto saattaa valmistua 76 sekunnin välein, mutta alusta loppuun ei autoa tuossa ajassa tehdä.
T-Fordeja valmistettiin 15 miljoonaa kappaletta 1909-1927. Montako sekuntia menee per auto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kestä. Uusi auto saattaa valmistua 76 sekunnin välein, mutta alusta loppuun ei autoa tuossa ajassa tehdä.
T-Fordeja valmistettiin 15 miljoonaa kappaletta 1909-1927. Montako sekuntia menee per auto?
En viitsi laskea, mutta yksittäisen T-Fordin valmistus vei joka tapauksessa kauemmin kuin niitä tuli ulos liukuhihnalta. Kaksi eri käsitettä. Taidat olla persu, joten turha selittää enemmän koska käsityskykysi ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Ei kestä. Uusi auto saattaa valmistua 76 sekunnin välein, mutta alusta loppuun ei autoa tuossa ajassa tehdä.
T-Fordeja valmistettiin 15 miljoonaa kappaletta 1909-1927. Montako sekuntia menee per auto?
En viitsi laskea, mutta yksittäisen T-Fordin valmistus vei joka tapauksessa kauemmin kuin niitä tuli ulos liukuhihnalta. Kaksi eri käsitettä. Taidat olla persu, joten turha selittää enemmän koska käsityskykysi ei riitä.
Hiukan alle 40 sekuntia. Siksi tuossa luvussa ei ole mitään järkeä.
9100 tonnin die casting -kone. Myös Hondan sähköautotehtaaseen tulee kuusi 6000 tonnin laitetta.
https://www.autonews.com/manufacturing/hondas-first-self-made-us-ev-com…
Yksittäisen auton kokoaminen liukuhihnalla saattaa viedä päivän, tunnin, tai viikon. Se, että autoja valmistuu tietyin välein ei ole se aika jonka sen valmistus kestää
Tuossa Xiaomiuutisessa sanotaan, että koneella tehdään auton takalattia ja sen valmistaminen kestää 100 sekuntia. Sitten pitää toki asentaa vielä koko muukin auto:
"The machine creates the rear floor assembly of the Xiaomi SU7 and reduces 72 parts that previously required stamping and welding down to just one die cast part which can be produced in 100 seconds."
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Xiaomiuutisessa sanotaan, että koneella tehdään auton takalattia ja sen valmistaminen kestää 100 sekuntia. Sitten pitää toki asentaa vielä koko muukin auto:
"The machine creates the rear floor assembly of the Xiaomi SU7 and reduces 72 parts that previously required stamping and welding down to just one die cast part which can be produced in 100 seconds."
Puhumattakaan valmiiksi kootuista auton osista joiden valmistaminen on vienyt aikaa ties kuinka kauan.
Ei kestä. Uusi auto saattaa valmistua 76 sekunnin välein, mutta alusta loppuun ei autoa tuossa ajassa tehdä.