Jos ostat viisi vuotta vanhan sähköauton, saattaa se olla lähes arvoton, jos ajoakku on kuollut
Viisi vuotta tai150 000 km on käytännössä akkujen vaihtoväli usein.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2024/kuinka-suuri-on-kaytetyn-auto…
Kommentit (18)
Ihan oikeassa artikkeli on siinä mielessä, että akku täytyy testauttaa ajamalla ja lataamalla täyteen. Tulokset joutuu lisäksi suhteuttamaan vallitsevaan lämpötilaan. Ei ole operaationa iso, mutta pakollista, koska ei voi olla varma millainen suhari autoa on käyttänyt.
Mutta ostavat ihmiset Mersuja, Bemareita ja Audeja tuontiautoina Kamuxilta, Sakalta ja Rinta-Joupilta tietämättä taivaallista niiden historiasta. Aina välillä kohdalle sattuu todellinen pommi.
Joo, jos ostat käytetyn polttomoottori auton jonka moottori on rikki, saattaa auto olla lähes arvoton.
Sähköautojen myynti romahtanut kun tuet poistuu.
Ilman tukia yhtäkään sähköautoja ei myytäisi?!
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5c824c30-109b-4ecf-b783-288c7350…
Tuota en ihan heti olisi itse hoksannut.
Sekö on vähän sama asia kuin loppuun ajettu hajonnut moottori?
Ovelaa. Pitääkin muistaa tuo ,että en vahingossa osta autoa jossa on akkurikki.
Vierailija kirjoitti:
Joo, jos ostat käytetyn polttomoottori auton jonka moottori on rikki, saattaa auto olla lähes arvoton.
Moottorin pystyy yleensä korjaamaan suht halvalla. Perushuoltoja tekemällä moottori kestää satoja tuhansia kilometrejä.
Älä Teppo huoli, minkäänlaisen auton ostaminen ei koskaan tule olemaan sinulle ajankohtaista.
Ostaisin muuten kyllä sähköauton, mutta laskivat toimeentulotukia niin paljon, että en saa enää säästettyä kuin vähän vajaa 400€ kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Älä Teppo huoli, minkäänlaisen auton ostaminen ei koskaan tule olemaan sinulle ajankohtaista.
Jos tarkoitat sähköautoja niin en tule koskaan sellaista ostamaan.
Voin ihan hyvin vaikka ajaa lopun elämääni hopeisella diesel E Mercedekselläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä Teppo huoli, minkäänlaisen auton ostaminen ei koskaan tule olemaan sinulle ajankohtaista.
Jos tarkoitat sähköautoja niin en tule koskaan sellaista ostamaan.
Voin ihan hyvin vaikka ajaa lopun elämääni hopeisella diesel E Mercedekselläni.
Mielikuvitusmersu on huolto- ja katsastusvapaa. Ja taloudellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä Teppo huoli, minkäänlaisen auton ostaminen ei koskaan tule olemaan sinulle ajankohtaista.
Jos tarkoitat sähköautoja niin en tule koskaan sellaista ostamaan.
Voin ihan hyvin vaikka ajaa lopun elämääni hopeisella diesel E Mercedekselläni.
Mannelautalla eli mese W123 ajettiin miltsi, nämä nykyiset rellu-moottoriset säästömallit aivan kuraa.
Keksitkö tuon saman asian joka päivä uudelleen, AP?
Noin yleensä tuollaista pidetään merkkinä, että muistissa on jotain vikaa. Sinulla viitteenä, että sinun päässäsi tapahtuu edes jotain.
Vierailija kirjoitti:
Keksitkö tuon saman asian joka päivä uudelleen, AP?
Noin yleensä tuollaista pidetään merkkinä, että muistissa on jotain vikaa. Sinulla viitteenä, että sinun päässäsi tapahtuu edes jotain.
Heikkenikö sinun aivoverenkierto niin paljon, ettet huomannut aloituksen päivämäärää?
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on uutenakin arvoton.
Sen todistaa kyllä se, ettei ikinä, missään, koskaan ole kukaan ostanut sähköautoa vaikka taksikäyttöön, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä Teppo huoli, minkäänlaisen auton ostaminen ei koskaan tule olemaan sinulle ajankohtaista.
Jos tarkoitat sähköautoja niin en tule koskaan sellaista ostamaan.
Voin ihan hyvin vaikka ajaa lopun elämääni hopeisella diesel E Mercedekselläni.
Mielikuvitusmersu on huolto- ja katsastusvapaa. Ja taloudellinen.
Ai sulla on sellainen?
Monet siitä mersusta tosiaan vain haaveilevat.
5 vuotta vanha auto houkuttelee yhtä paljon kuin 5 vuotta vanha kännykkä.
Vierailija kirjoitti:
5 vuotta vanha auto houkuttelee yhtä paljon kuin 5 vuotta vanha kännykkä.
Sähköautoissa asia on juurikin noin.
Sähköautojen hinnat romahtaneet.
Moni firma menee konkkaan kun autot eivät käy kaupaksi.