Luottokorttini vanheni ja sillä on jatkuva tilaus Sanomalta, kehottivat laittamaan voimassa olevan luottokortin tiedot ja nyt sitten
sainkin Nordealta uuden luottokortin mutta viivyttelin tuon Sanoma tilin luottokortin tietojen päivityksen kanssa. Nyt sitten menin sitä tekemään ja tämän uuden luottokortin tiedot on jo siellä. Tai ainakin siellä on luottokortin kuva jossa on uuden luottokorttini päättymispäivä oikein ja neljä viimeistä kortin numeroa oikein. En pysty sitä mitenkään klikkaamaan auki muiden tietojen osalta.
Onko Sanomalla ja Nordealla joku pienellä präntätty diili josta en tiedä että lähettävät minulta kysymättä luottokortin tiedot Sanomalle?
Kommentit (13)
Outoa. Pitäisikö kysyä joko pankista tai palveluntarjoajalta? Itse en ole halunnut ottaa mitään, mikä menee vakioveloituksena kortilta. Liian epämääräistä. Sen vuoksi on jäänyt joitakin juttuja kokonaan väliin. Miten niistä esim. pääsee myöhemmin eroon?
Jos se käyttää jotakin maksu palvelua johon olet muuta kautta jo päivittänyt tiedot. Esim. klarna ym. ei tartte joka nettikaupassa erikseen laittaa tietoja kun on kerran jo laittanut.
Eikös se uusi kortti korvaa vanhan? Mullakin usein kortin tiedot päivittyneet maksunsaajille ihan automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se uusi kortti korvaa vanhan? Mullakin usein kortin tiedot päivittyneet maksunsaajille ihan automaattisesti.
Joo korvaa se vanhan mutta onko ne lähetellyt omin nokkinensa tietoja sinne tänne sitten? Ja sen kolminumeroisen turvanumeron myös?
Ennen kaikkea kun Sanomalta tuli meili jossa kehotettiin laittamaan voimassa oleva kortti tilaukseen ja nyt se onkin sitten jo tehty kun menen sitä tekemään?
Olis ihan aiheellista kysyä Nordeasta. Kuulostaa karmivalta.
No mutta eikös kolminumeroinen turvakoodi ole kertaalleen jo laitettu, sillä kai vaan vahvistetaan sen hetkisen kortin tiedot. Nyt vaan vanha kortti korvautunut uudella. Turvakoodi on juu vaihtunut, mutta kyllähän kortin numero edelleen sama, vain voimassaoloaika muuttunut.
Mun mielestä ihan kätevää, jos tiedot menee palveluntarjoajalle automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olis ihan aiheellista kysyä Nordeasta. Kuulostaa karmivalta.
Miksi kuulostaa karmivalta? Ajatteleeko joku ettei tarvis tilaamaansa palvelua enää maksaa kun kortin tiedot muuttuneet?
Ja siis kaikilla pankeilla tiedot menee noin, ei koske vain Nordeaa.
Kai se nykyään niin menee, että mitään salaisuuksia sulla ei enää ole, vaan joku pankkikin tekee tuollaista ihan vain "palvelua parantaakseen".
En ihmettelisi ollenkaan.
Eihän kortin uusimisessa se numero mihinkään vaihdu. Voimassaolo kuukausi ja vuosi sekä turvanumero vain vaihtuvat. Eli numero näkyy jo sen vanhan kortin tiedoilla.
Mulla on op kortti eikä uudessa ole koskaan ollut sama numero/turvakoodi 😮 miten jossain muualla voi olla?
Yleensä uudessa kortissa on vanhan kortin numero ainakin minulla. Vain voimassaoloaika muuttuu ja ehkä se kolmen numeron "sala" koodi siellä takana. En ole varma kun en ole tuotakaan aikoihin missään käyttänyt.
Muuten pankeilla ei ole kyllä mitään asiaa toimittaa automaattisesti uuden kortin tietoja mihinkään kauppiaille. Kyllä tuon pitää olla ostajan päätös päivittää se kortti ja neuvotella myyjän kanssa jos kortti pääsee vanhenemaan.
En tiedä mistä moinen. Minulle kävi samalla tavalla vakuutusyhtiön kanssa ja nextoryn kanssa. En tajua miten tuollainen on mahdollista.