Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkonomi! Missä suoritit asiakaspalvelun työssäoppimisjaksosi?

Vierailija
26.03.2024 |

Tavoitteeni on päästä tradenomiksi ja sellaisiin työtehtäviin missä ei ole asiakaspalvelua. Kuitenkin merkonomi koulutukseen kuuluu pakollisena osana asiakaspalvelu.

Onko kellään kokemusta sellaisesta työpaikasta missä ei tarvitse istua kassalla tai muuten kohdata asiakasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä haluaisit tehdä kassallaolon sijasta, itse tein asiakaspalvelun harkan ison marketin vaateosastolla, joten työtehtäviin kuului lähinnä vaatteiden esillepanoa, hyllyjen ja sovareiden siistimistä ja myymälän somistamista. Toki välillä asiakkaat kysyivät apua ja silloin heidän kanssaan piti kommunikoida. 

Mikäli harjoitteluun kuuluu myös asiakaspalvelun näyttö, tulee työhön varmaan sisältyä ainakin jotain asiakaspalvelua. En tiedä sopisiko siihen tai sulle jokin aspahomma jossa asiakaspalvelu olisi vaikka pelkästään sähköpostilla ja/tai puhelimella tehtävää, silloin asiakkaita ei ainakaan fyysisesti tarvisi kohdata. 

Jokin toimistohomma esim. talouden tehtävien parissa, sihteerinä tai assistenttina ei vaadi myöskään välttämättä asiakkaiden kohtaamista. 

Vierailija
2/4 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä haluaisit tehdä kassallaolon sijasta, itse tein asiakaspalvelun harkan ison marketin vaateosastolla, joten työtehtäviin kuului lähinnä vaatteiden esillepanoa, hyllyjen ja sovareiden siistimistä ja myymälän somistamista. Toki välillä asiakkaat kysyivät apua ja silloin heidän kanssaan piti kommunikoida. 

Mikäli harjoitteluun kuuluu myös asiakaspalvelun näyttö, tulee työhön varmaan sisältyä ainakin jotain asiakaspalvelua. En tiedä sopisiko siihen tai sulle jokin aspahomma jossa asiakaspalvelu olisi vaikka pelkästään sähköpostilla ja/tai puhelimella tehtävää, silloin asiakkaita ei ainakaan fyysisesti tarvisi kohdata. 

Jokin toimistohomma esim. talouden tehtävien parissa, sihteerinä tai assistenttina ei vaadi myöskään välttämättä asiakkaiden kohtaamista. 

 

Luin merkonomi opintojen arvosanojen kriteereitä ja niistä saa käsityksen että pitää olla aika suoraan asiakkaiden kanssa tekemisissä. Tuntuu aika hurjalta kun kuitenkin toisella asteella opiskelijat on niin nuoria ettei heitä heti kaupan kassalle voi heittää sen muutaman kuukauden takia.

Ymmärsin tuosta viestistäsi että riittää hyllyttäjän hommat?

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään. Jos ei ollut paikkaa saatavilla, sinne ei menty. Samoin amiksessa eri alalla. Osalla oli oma firma tai joku valmis paikka suhteilla tms.

Vierailija
4/4 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään. Jos ei ollut paikkaa saatavilla, sinne ei menty. Samoin amiksessa eri alalla. Osalla oli oma firma tai joku valmis paikka suhteilla tms.

Miten sait sen opinto osuuden suoritettua?

Tutkinto muodostuu ammatillisista tutkinnon osista (145 osaamispistettä) ja yhteisistä tutkinnon osista (35 osaamispistettä).

Tutkintoon sisältyy kolme pakollista tutkinnon osaa: Asiakaspalvelu, Tuloksellinen toiminta ja Työyhteisössä toimiminen (55 osaamispistettä).

Pakolliset tutkinnan osat. 55 op

-asiakaspalvelu 20 op

Kiitettävä 5

hoitaa palvelutilanteet ymmärtäen kokonaispalvelutarpeen, palvelee asiakkaita suomen kielellä ja hoitaa palvelutilanteen joustavasti ruotsin kielellä ja yhdellä vieraalla kielellä

hoitaa haasteellisia palvelutilanteita eri kanavissa

arvioi omaa suoriutumistaan palvelutilanteissa ja löytää kehittämiskohteita

käyttää ennakoivasti asiakastietoja työssään huomioiden niihin liittyvät säädökset ja ohjeet.

Kiitettävä 5

selvittää asiakaskokemuksien vaikutuksia asiakastyytyväisyyteen ja liiketoimintaan

hoitaa jälkitoimet itsenäisesti ja ohjeita noudattaen

seuraa asiakastyytyväisyyttä ja löytää perusteltuja kehittämiskohteita

Kiitettävä 5

hankkii tietoa organisaation toimintaympäristöstä, kilpailutilanteesta ja asiakaslähtöisen liiketoiminnan kokonaisuudesta

valmistautuu vaihteleviin palvelutilanteisiin itsenäisesti

toimii asiakaslähtöisesti ja löytää kehittämiskohteita asiakaslähtöisessä toiminnassa

esittää perusteltuja kehittämisehdotuksia palvelukonseptiin

ymmärtää oman työtehtävänsä merkityksen osana asiakaslähtöistä liiketoimintaa.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan