Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vuokranantaja tiedon yhteydenotoista isännöitsijään

Vierailija
21.03.2024 |

Sukulaiseni sanoi tänään että jokaisen kerran kun isännöitsijään ottaa yhteyttä, menee tieto siitä vuoranantajalle.

Pitääkö tämä paikkaansa? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi mennä? Vuokranantajan omaisuudesta on kyse.

Vierailija
2/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhteyttä isännöitsijätoimistoon ja sain kuulla vuokralaisen olleen sinne yhteydessä myös.

Ne soitti mulle samasta asiasta ja kertoivat. 

Ei varmaan aina soiteta mulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kämpän omistajan ihan hyvä tietää että mitä on menossa.

Vierailija
4/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa tilanteessa vuokralaisen pitää olla yhteydessä isännöitsijään? En ole koskaan ollut.

Vierailija
5/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jatkaa. Sukulaiseni varoitteli minua siitä että vuokranantaja voi suuttua ja heittää minut pihalle kun olen ollut isännöitsijään ja huoltoyhtiöön aktiivisesti (n 2-3 krt/kk) yhteydessä asunnon erilaisten ongelmien takia. 

On ollut pieniä juttuja kuten vuotava hana, ulko-oven salvan korjaus, ilmanvaihdon säätö, lämmitystoiminnon tutkiminen ( vieläkin ongelmia) ja suurimpana tämä kammottava homeingelma.

Miksi aktiivisesti toimiva asukas joka tuo ongelmakohtia esiin on vuokranantajan puolesta huono juttu? En tajua logiikkaa tässä.

Tarkennus vielä, 2-3 kertaa kk on viimeaikaisia yhteydenottoja isännöitsijään. Ei tietenkään jatkuvia.

Vierailija
6/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, jatkaa. Sukulaiseni varoitteli minua siitä että vuokranantaja voi suuttua ja heittää minut pihalle kun olen ollut isännöitsijään ja huoltoyhtiöön aktiivisesti (n 2-3 krt/kk) yhteydessä asunnon erilaisten ongelmien takia. 

On ollut pieniä juttuja kuten vuotava hana, ulko-oven salvan korjaus, ilmanvaihdon säätö, lämmitystoiminnon tutkiminen ( vieläkin ongelmia) ja suurimpana tämä kammottava homeingelma.

Miksi aktiivisesti toimiva asukas joka tuo ongelmakohtia esiin on vuokranantajan puolesta huono juttu? En tajua logiikkaa tässä.

Tarkennus vielä, 2-3 kertaa kk on viimeaikaisia yhteydenottoja isännöitsijään. Ei tietenkään jatkuvia.

Jos se vika on taloyhtiön vastuulle kuuluva, huolto korjaa. Mutta jos ei kuulu taloyhtiölle, huolto ei välttämättä korjaa, ja jos korjaa, korjaus laskutetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin korjaustyöt menevät taloyhtiön pj:n tietoon.

Vierailija
8/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tod. ilmottele

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minun vuokranantajilleni ei ole kerrottu siitä, että olen ollut isännöitsijään yhteydessä.

Vierailija
10/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin isännöitsijälle siitä, että vuokranantaja ramppasi jatkuvasti asunnossani. Isännöitsijä sanoi, että hän ei voi asiaan puuttua, vaikka se ikävää onkin. Mutta selvästikään vuokranantajalle ei kerrottu tästä, koska hän olisi kyllä suuttunut jos olisin tiennyt soitostani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, jatkaa. Sukulaiseni varoitteli minua siitä että vuokranantaja voi suuttua ja heittää minut pihalle kun olen ollut isännöitsijään ja huoltoyhtiöön aktiivisesti (n 2-3 krt/kk) yhteydessä asunnon erilaisten ongelmien takia. 

On ollut pieniä juttuja kuten vuotava hana, ulko-oven salvan korjaus, ilmanvaihdon säätö, lämmitystoiminnon tutkiminen ( vieläkin ongelmia) ja suurimpana tämä kammottava homeingelma.

Miksi aktiivisesti toimiva asukas joka tuo ongelmakohtia esiin on vuokranantajan puolesta huono juttu? En tajua logiikkaa tässä.

Tarkennus vielä, 2-3 kertaa kk on viimeaikaisia yhteydenottoja isännöitsijään. Ei tietenkään jatkuvia.

Miksi kukaan haluaisi vuokralaista, jolla ei ole muuta tekemistä kuin soitella isännöitsijälle? 

Vierailija
12/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiö yleensä korjaa hanat jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitin isännöitsijälle siitä, että vuokranantaja ramppasi jatkuvasti asunnossani. Isännöitsijä sanoi, että hän ei voi asiaan puuttua, vaikka se ikävää onkin. Mutta selvästikään vuokranantajalle ei kerrottu tästä, koska hän olisi kyllä suuttunut jos olisin tiennyt soitostani.

Miksi luulet, että isännöitsijälle kuulu vttujakaan, kuka sinun asunnossasi käy? Jos vuokranantaja käy luvatta asunnossa, se on poliisiasia. 

Vierailija
14/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa vuokralaisen pitää olla yhteydessä isännöitsijään? En ole koskaan ollut.

Itse olin sellaisessa tilanteessa, kun huoltoyhtiö ei tullut korjaamaan valittavaa putkea, vaikka soitin heille asiasta useita kertoja. Isännöitsijälle soiton jälkeen asia hoidettin alle tunnissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa vuokralaisen pitää olla yhteydessä isännöitsijään? En ole koskaan ollut.

Itse olin sellaisessa tilanteessa, kun huoltoyhtiö ei tullut korjaamaan valittavaa putkea, vaikka soitin heille asiasta useita kertoja. Isännöitsijälle soiton jälkeen asia hoidettin alle tunnissa. 

Noin sen varmaan pitääkin mennä, että huoltoyhtiö tietää kuka maksaa.

Vierailija
16/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa vuokralaisen pitää olla yhteydessä isännöitsijään? En ole koskaan ollut.

Jos muut asujat aiheuttavat häiriötä.

Meidän taloyhtiössä hoituu myös autopaikkojen vuokraus isännöintitoimiston kautta. Samoin sähkölukemien ilmoittaminen (asukkailla ei ole omia sähkösopimuksia, vaan kaikki sähkö maksetaan taloyhtiölle, joka kilpailuttaa sen aika ajoin ja maksaa, välillä huoltoyhtiö käy lukemassa kaikkien mittarit, jos rupeaa olemaan selkeää heittoa ilmoitettujen ja taloyhtiöltä laskutetun määrän välillä).

Vierailija
17/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa vuokralaisen pitää olla yhteydessä isännöitsijään? En ole koskaan ollut.

Itse olin sellaisessa tilanteessa, kun huoltoyhtiö ei tullut korjaamaan valittavaa putkea, vaikka soitin heille asiasta useita kertoja. Isännöitsijälle soiton jälkeen asia hoidettin alle tunnissa. 

Mikä on valittava putki?

Vierailija
18/18 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, jatkaa. Sukulaiseni varoitteli minua siitä että vuokranantaja voi suuttua ja heittää minut pihalle kun olen ollut isännöitsijään ja huoltoyhtiöön aktiivisesti (n 2-3 krt/kk) yhteydessä asunnon erilaisten ongelmien takia. 

On ollut pieniä juttuja kuten vuotava hana, ulko-oven salvan korjaus, ilmanvaihdon säätö, lämmitystoiminnon tutkiminen ( vieläkin ongelmia) ja suurimpana tämä kammottava homeingelma.

Miksi aktiivisesti toimiva asukas joka tuo ongelmakohtia esiin on vuokranantajan puolesta huono juttu? En tajua logiikkaa tässä.

Tarkennus vielä, 2-3 kertaa kk on viimeaikaisia yhteydenottoja isännöitsijään. Ei tietenkään jatkuvia.

Miksi kukaan haluaisi vuokralaista, jolla ei ole muuta tekemistä kuin soitella isännöitsijälle? 

Onko sisäilmaongelma sellainen asia joka ottaa vuokranantajan egon päälle niin paljon että asia tulisi vaan ignoorata ja kuvitella ettei sellaista ole olemassakaan vaikka koko asunto haisee homeelle? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän