Ajattelen ihmiset usein pieninä eläiminä vaikka oravina. Se auttaa ymmärtämään ja tuntemaan empatiaa
huonosti kohdeltuja ja kiusattuja kohtaan. Ymmärrätkö sinä mitä tarkoitan?
Kommentit (13)
Onks kaikki ok? Sen verran outoo settiä kyllä.
Ihan hauska mielikuva. Itse välillä ajattelen yhtä naapuriani räksyttävänä pikkukoirana, jotta en vastaisi hänen random-purkauksiinsa ilkeästi vaan tuntisin edes vähän myötätuntoa. Kyseessä siis hyvin rasittava vanhempi nainen, joka on ottanut taloyhtiön kasvit intohimonsa kohteeksi hieman epäterveellä tavalla.
Ymmärrän.
V-tuttaa kuin pientä oravaa
Minäkin olen pieni jyrsijä, marsu!
Jos mä kohtaan jonkun ihmisen, jolla ei ole kaikki ihan ookoo (esim. huutaa mulle naama punaisena, kun olen tilanteessa työntekijänä, enkä voi huutaa takaisin), niin laitan mielessäni päähäni näkymättömän sairaanhoitajan hatun.
Sit kuvittelen olevani mielenterveyshoitaja, jonka pitää nyt vain hetki olla siinä ja kuunnella. Kun tilanne on ohi, niin otan mielikuvitushatun pois päästäni ja ajattelen, että hohhoijaa.
Musta tommonen on lähinnä loukkaus oravia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä kohtaan jonkun ihmisen, jolla ei ole kaikki ihan ookoo (esim. huutaa mulle naama punaisena, kun olen tilanteessa työntekijänä, enkä voi huutaa takaisin), niin laitan mielessäni päähäni näkymättömän sairaanhoitajan hatun.
Sit kuvittelen olevani mielenterveyshoitaja, jonka pitää nyt vain hetki olla siinä ja kuunnella. Kun tilanne on ohi, niin otan mielikuvitushatun pois päästäni ja ajattelen, että hohhoijaa.
Mee hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Jos mä kohtaan jonkun ihmisen, jolla ei ole kaikki ihan ookoo (esim. huutaa mulle naama punaisena, kun olen tilanteessa työntekijänä, enkä voi huutaa takaisin), niin laitan mielessäni päähäni näkymättömän sairaanhoitajan hatun.
Sit kuvittelen olevani mielenterveyshoitaja, jonka pitää nyt vain hetki olla siinä ja kuunnella. Kun tilanne on ohi, niin otan mielikuvitushatun pois päästäni ja ajattelen, että hohhoijaa.
Enkä voi huutaa takaisin Ei kai nyt kaikkea tarvitse sietää? Olen palvellut rassea ja jättänyt sen kuin nallin kalliolle sanoen: mun ei tartte kuunnella tämmöstä.
Jos asiakaspalvelutilanteessa asiakas valittaa, kuuntelen ja yritän löytää sen juurisyyn, jonka toistan asiakkaalle tyyliin, et sua kohdeltiin väärin, kun tai sua harmittaa, koska. tai sua pelottaa, että. Yleensä sen jälkeen voidaan keskustella asiallisesti aiheesta.
Eri asia on ne asiakkaat, jotka eivät ottaneet aamulääkkeitään.
Oravat ovat kuin rottia joilla on tuuhea häntä.
Minä taas näen ihmiskunnan vammaisina paviaaneina. Sympatiaa se ei lisää.
En!