Aiotteko vaihtaa akustisen polkupyöränne sähköpyörään ilmaston muutoksen estämiseksi?
Kommentit (42)
Vaihdoin jo sähkölämmitykseen, seuraavaksi pistän vanhat pyörät roskiin ja hankin sähköpyörän. Sitten puuttuukin vain sähkömies
Pitääkö mun vaihtaa käytettynä ostettu vaihteeton mummo pyörä sähköpyörään ? En ole niin ekohippi etten tuon parin kilometrin työmatkan takia vaihtaisin, eli ajan vähän ja jos tuo minun pyörä saastuttaa maailmaa niin voi voi.
Akustinen polkupyörä, siinäpä keksintö.
En. Sähkössä ei ole samaa saundia.
Varmaan jossain vaiheessa hommaan sähkiksen. Mutta auton tilalle tulee jos tulee.
Ja vihreiden suurin aivopieru oli, että tavallisetkin polkupyörät pitää varustaa kahdella litium-ioni akulla, eli pyörässä pitää olla valo sekä eteen että taakse.
Vierailija kirjoitti:
Ja vihreiden suurin aivopieru oli, että tavallisetkin polkupyörät pitää varustaa kahdella litium-ioni akulla, eli pyörässä pitää olla valo sekä eteen että taakse.
Saat toki yhä käyttää dynamoa.
Vedä sinä akustinen vttu päähäsi!!
Ajan vielä jatkossakin vanhalla saastuttavalla sähköttömällä pyörälläni.
Maailma ei todellakaan pelastu lisäämällä sähköriippuvaisuutta ja sähköntuotantoa ja valmistamalla lisää ja lisää sähköllä toimivia laitteita.
Sitä paitsi sähköpyörä on turvallisuusriski. Maailmallakin: https://edition.cnn.com/2024/02/24/china/nanjing-fire-electric-bike-chi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vihreiden suurin aivopieru oli, että tavallisetkin polkupyörät pitää varustaa kahdella litium-ioni akulla, eli pyörässä pitää olla valo sekä eteen että taakse.
Saat toki yhä käyttää dynamoa.
Vuonna 2023?
Sähköporakone on akustista poraa tehokkaampi.
Työmatkani on sen verran lyhyt, että analogisella polkupyörällä pärjää vallan mainiosti. Omistan kuitenkin sähköauton ja sähkötelevision, joten en ole lähtökohtaisesti sähkövastainen ihminen.
Kellään sähkötuolipyörää? Siis sellaista, jolla voi ajaa makaavammassa asennossa.
Sähköpyörä on ehkä ekologinen vaihtoehto autolle. Oma työmatkani on alle 5 km joten akustisella mennään. Ja autokin on enimmäkseen mökkimatkoja varten. Just sähköpyörälle ei oikein ole käyttöä. Monelle se on hyvä vaihtoehto.
Joskus vähän pelottaa liikenteessä nuo isoimmat sähköpyörät - ne valtavat kuormapyörät jossa lihava vanhempi ja tuplavahinko kopassa painavat jo pitkälti toistasataa kiloa ja pyöräkin reilusti. Sitten vedetään täysiä sähköalukustisesti ja suhahdetaan meljääkymppiä halki kaupunki gin ja suojatien kohdalla mahdoton pysähtyä....
20 km Oulun keskustasta kasvaa puissa naavaa. Autotien vieressä. Tontit on isoja, metsää ja puita naapurien välillä, useita metsäisiä puistoja, oja kulkee asuinalueen poikki. On kauriita, jäniksiä, helmipöllöjä, susikin käynyt piipahtamassa. Autot tai niiden päästöt ei ole ongelma. Puistojen ja puiden hävittäminen postimerkkitonttien ja talokompleksien tieltä on ongelma. Ruoho ei riitä puhdistamaan ilmaa. Siksi keskustoissa on huono ilmanlaatu ja mustaa pölyä, mutta heti sen ulkopuolella on puhdasta.
Silti pn vihreämpää tuhota kaikki puistot ja vihreys jotta saadaan kaikki ihmiset pakattua yhteen asutuskeskukseen asumaan kuin sillit purkissa. Hahhah, saako nauraa.
Ei, vaan vaihdoin auton sähköpyörään. Ja ainakin minun ansiosta asuinympäristö ei on hieman viihtyisämpi, kun on yksi auto vähemmän meluamassa ja puskemassa pakokaasuja. Ja säästän tonneja rahaa vuodessa.