Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kupittaa-Turku-ratahankkeen hintalappu on noussut 67 miljoonasta eurosta 172 miljoonaan euroon", Entä koko "tunnin junan" todellinen hinta?

Vierailija
09.02.2024 |

Kai sekin vähintään tuplaantuu...

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000010213432.html

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se yllätys ole että hintalappu nousee koska a) rakentamisen hinta on muutenkin noussut viime vuosina ja b) Marinin hallitus allekirjoitti Turun seudun kunnille käytännössä avoimen shekin eli sopi että valtio tulee 2030 vuoteen asti maksamaan osan noista rata- ja satamahankkeista - tottahan siitä sopimuksesta halutaan ottaa mahdollisimman suuri hyöty irti.

Vierailija
2/10 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskelmat tehtiin muistaakseni 4 vuotta sitten, sen jälkeen on tullut lisää tietoa mm. maaperästä ja todella kalliista paalutuksesta. Koko ajan on vedottu tunnin junan verkkosivuihin, jotka eivät ole faktaa vaan mainos. Nyt alkaa selvitä se, että oletettu 3,7 miljardia ei tule riittämään, vaan todellinen hinta 10 minuutin reittinopeutukselle tulee olemaan jossan 8-10 mrd euron tienoilla. Ihanan kallista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivakaa silläkin rahalla ennemmin pari metriä Tallinnan tunnelia.

Vierailija
4/10 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt saatana, että Suomessa rakennetaan jotain, varsinkin kun ollaan laman kynnyksellä, ellei jo laman kourissa.

Söpö-Sanna opetti vihreän siirtymän tarkoittavan valtionyhtiön lopettavan tehtaan Suomessa ja rakentavan uuden Hollantiin.

Kyllä valtion pitää suojella kansalaisiaan työnteolta kaikin mahdollisin tavoin.

Vierailija
5/10 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt saatana, että Suomessa rakennetaan jotain, varsinkin kun ollaan laman kynnyksellä, ellei jo laman kourissa.

Söpö-Sanna opetti vihreän siirtymän tarkoittavan valtionyhtiön lopettavan tehtaan Suomessa ja rakentavan uuden Hollantiin.

Kyllä valtion pitää suojella kansalaisiaan työnteolta kaikin mahdollisin tavoin.

Tunnin junan radan rakentamista voisi verrata siihen, että tehdään 300 m päähän toisistaan kaksi aluetta ja kaivetaan ensimmäisestä alueesta tänään päivä ja viedää maa-aines toiseen ja huomenna tehdään päinvastoin. Jatketaan tätä 5 vuotta. Lopputulos on yhtä tarpeellinen mutta paljon halvempi kuin uusi yksiraiteinen junayhteys.

Vierailija
6/10 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään ymmärrä, miksi noilla liikennemäärillä tarvitaan kaksiraiteisuutta!

Muutama ohituspaikka lisää, niin asia on sillä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä esimerkki lisää, minkä takia yhteiskunnan ei pidä rakentaa mitään. Ainoastaan päättää, mitä tehdään, ja paljonko siihen on varattu rahaa. Väylävirasto on aivan läpeensä korruptoitunut hyvä-veli urakoidensa kanssa, jossa käsi on todella syvällä yhteiskunnan taskussa, eikä siinä mitään pahaa? 

Vierailija
8/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintalappu on lähes kolminkertaistunut jo nyt, siis ennen kuin työt ovat edes alkaneet. Siitä sopii kalkyloida. 

Vierailija
10/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista olla rakennusalalla töissä ja tehdä ns. tarjouksia julkisen puolen remonteista.

Arvio: 15 meur

Toteutuma: 275 meur 

Hupaisaa "ammattitaitoa".