Me sähköautoilijat emme tarvitse pahvia auton keulaan pakkasella
Toimii luotettavasti kaikissa pakkasissa ja sisätilat ovat lämpimät. Nytkin ollaan Lapissa ja mukavaa on ajella sahköllä.
Kommentit (13)
Kannattaa laittaa se omenalaatikon palanen myös sähköautoon ettei naapuria keljuta liikaa.
Pensa on ainoa järkevä valinta pohjoisiin olosuhteisiin. Ei tarvitse latausjohdon kanssa liukastella pitkin pihamaata ja jännittää että aukeaako latausluukku, aukeaako ovet ja pääseekö karvalakki päässä pakkassäällä yli 50 kilometria. Myös vatsa menee sekaisin kun lataustauolla menee aina vähintään 1 kuppi kahvia sekä nyrkit pystyssä taistelet viimeisestä laturista.
ei ole ollut pahvilaatikoita keulassa, mutta minunpa ei tarvitse pysähdellä kahvitteleman tuon tuostakin ja katsoa, riittääkö sähkö vai ei seuraavalla superlatauspisteelle ja onko vapaata.
Tässä juuri ajellaan mukavasti sähköautolla Lappiin. Lämpöä piisaa ja kohta otetaan ABC:llä Nauravat nakit. Niin se maailma vaan kehittyy ja nakitkin jo nauraa savuautoille :D
On muuten surkean näköistä kun polttista tankataan -30 asteessa. Siellä viimassa palelee polttiskuski kun minä jo istun kahvilla ja kilowatit juoksee itsekseen akustoon :)
Minun sähköauto ei ole kyllä lämmin. Akkukin kuluu hetkessä kun kova pakkanen. Per...seestä.
Vierailija kirjoitti:
On muuten surkean näköistä kun polttista tankataan -30 asteessa. Siellä viimassa palelee polttiskuski kun minä jo istun kahvilla ja kilowatit juoksee itsekseen akustoon :)
mikäs siinä jos tykkää istuskella huoltoasemilla, itse en jaksa kun pitäis perille päästä mahdollisimman ripeästi
Meidän hybridimersulla ajaa -30 asteen pakkasella sähkömoottorilla 14 km. Kesäkelillä 80 km.
Paljonko täyssähköllä pääsee kilometrejä näin talvisäällä?
Minullakin uusi sähköauto, mutta jokainen ajaa sillä millä tykkää tai voi. Enkä kyllä ole bensa tai diesel autoissakaan aiemmin ongelmia huomannut, että olis pitänyt pahvia laittaa. Sähköautosta tykkään eniten, mutta ihan hyviä on aiemmatkin autot olleet.
Ihme nokittelua koko ajan käyttövoimasta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän hybridimersulla ajaa -30 asteen pakkasella sähkömoottorilla 14 km. Kesäkelillä 80 km.
Paljonko täyssähköllä pääsee kilometrejä näin talvisäällä?
RIippuu autosta, omallani pääsee yli 300 km. Jos ajaisin paljon matkaa talvella en valitsisi sähköä vaan bensan.
Mä just tilasin pikku autooni maskisuojan. Lämpenee hitaasti talvella verrattuna aiempaan 20v vanhaan fiestaan.
Eikös tuo naurettava viimapahvi ole jotain dieselautojen juttuja etteivät ne hyytyisi kesken ajon?