Saariselän latausasemat olivat rikki, joten Heikki Artman joutui hinauttamaan sähköautonsa Ivaloon lataukseen
Muistakaa pitää varakanisteri matkassa.
https://www.kaleva.fi/saariselan-latausasemat-olivat-rikki-joten-heikki…
Viisi päivää Saariselällä viettänyt Heikki Artman ei löytänyt kylästä toimivaa latauspaikkaa. Etenkin Lapissa ajavan pitää seurata netistä latausverkoston tilannetta.
Kommentit (27)
Vanha asia, on jo käsitelty täällä! Myöhästyit!
Ilmainen matka kun kaskovakuutus maksoi hinauksen, kätevää
Hassua, luulisi että paikalliset yrittäjät huolehtisivat toimivasta latausverkostosta. Sähköautoilijat on merkittävä ja kasvava asiakassegmentti, jota tuskin lapissakaan on vara jättää huomiotta.
Olisi käynyt hakemassa säkillä sähköä sieltä Ivalosta. Bussit kulkee.
Eikö sähköautolla voi ajaa jos ei saa ladattua?
Mitä noilla tekee, joku laaja ja pitkä sähkökatko niin ei ajaminen ei onnistu.
Eikö mitään töpseliä löytynyt Heikille, josta saisi edes hidasvirtaa?
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen matka kun kaskovakuutus maksoi hinauksen, kätevää
Vakuutus korvaa hinauksen joka johtuu teknisestä viasta. Tässä tapauksessa ajoneuvossa ei ollut mitään vikaa, joten vakuutus ei korvaa mitään. Muutenhan vakuutus korvaisi, jos autosta on bensiini loppunut keskelle korpea.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mitään töpseliä löytynyt Heikille, josta saisi edes hidasvirtaa?
Eikös sillä ollut jäänyt joku latauspiuha kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen matka kun kaskovakuutus maksoi hinauksen, kätevää
Kaikki vakuutuksenottajat vakuutusten hintojen nousuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen matka kun kaskovakuutus maksoi hinauksen, kätevää
Vakuutus korvaa hinauksen joka johtuu teknisestä viasta. Tässä tapauksessa ajoneuvossa ei ollut mitään vikaa, joten vakuutus ei korvaa mitään. Muutenhan vakuutus korvaisi, jos autosta on bensiini loppunut keskelle korpea.
Kyllä kaskovakuutusten hinausturva näyttäisi korvaavan hinauksen myös sähkön loppuessa.
Kyllä sähköautossa pitäis olla joku kuntopyörän tapainen latauslaite, että kun päivän polkee niin pääsee muutaman kilometrin.
Kannattaisi hommata kompakti aggregaatti takakonttiin varuiksi.
Kiinalaisen Nion palvelukonseptiin kuuluu, että voi tarvittaessa tilata erityisen latausajoneuvon paikalle jos ei muu auta ja siitä ajoneuvosta voi sitten ladata oman autonsa. Ainakin Kiinassa homma toimii näin. Niohan on edustettuna joissakin Euroopan maissa myöskin, mutta en ole varma, että onko heillä Euroopassa myös tämä palvelu käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen matka kun kaskovakuutus maksoi hinauksen, kätevää
Mitä enemmän kaskolla maksetaan hinauksia, sen enemmän vakuutusmaksut nousevat.
Tämän takia sähköauto joutuu hinaukseen tavallista useammin.
Akun loppumista yleisempi vika on rengasrikko tai muu uuden teknologian mukanaan tuoma häiriö.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-ja-autot/4f3ea4b6-0c0a-4388-…
Vierailija kirjoitti:
Hassua, luulisi että paikalliset yrittäjät huolehtisivat toimivasta latausverkostosta. Sähköautoilijat on merkittävä ja kasvava asiakassegmentti, jota tuskin lapissakaan on vara jättää huomiotta.
Kyllä ne ulkomaiset turistit on, jotka sinne tuo eniten rahaa, he ostavat palvelua, matkamuistoja ja käyttävät sitä rahaa kun heillä sitä on. Kun taas suomalainen ostaa kaikki eväät omalta paikkakunnalta, ei käy sieltä mökistä kuin laskettelemassa ja pihtaa rahojansa.
Olis hinannu hiihtohissillä huipulle ja jarrutellu alas rinnettä , media aina kertoo miten hirvittävästi nämä käämiautot lataantuu kun niillä jarruttaa , sitähän voi toisaalta olla jonkun narun jatkona ja jarruttaa piisamimyssy hiessä ni pysyy hyttikin lämpösenä..onhan nämä sähköautot ihan kivoja harrastuksia.toiset laskettelee lomilla
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sähköautossa pitäis olla joku kuntopyörän tapainen latauslaite, että kun päivän polkee niin pääsee muutaman kilometrin.
Voisiko olla myös että "kaasupoljinta" pumppaamalla saisi akkua ladattua, kuin jalkapumpulla pumppaisi kumipatjaa.
Jo muutaman päivän ahkeralla pumppaamisella saisi tarvittavat lisämetrit ajomatkaa jos sähkö loppuisi lähelle pistoketta😅
Tämä patteriautohullutus täystuho luonnolle ja johtaa siihen että Suomessa ei voi enää maaseudulta käydä töissä.
Akkumineraalit eivät riitä, tämä autonvalmistajien kertomaa. Oma isäni on geologi ja hän on sanonut että sähköautoja ei voida valmistaa edes yhtä sellaista sukupolvea joka korvaisi kaikki nykyautot. Täytyy löytää ihan uusia tekniikoita ja raaka- aineita ja niitä ei ole vielä eikä ehkä tule vielä pitkiin aikoihin.
Kohta ihmisille valkenee miten syvästi tämä ilmastonmuutos- puhe on Venäjältä johdettua, siellä nähtiin miten helppo hyvinvoivia länsimaalaisia on kiihottaa ilmastoraivoon jolla Eurooppa saadaan täysin köyhdytettyä. Populisteja löytyi näiden ilmastoliikeiden johtoon, Nat si- Greta ja Sanna esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, luulisi että paikalliset yrittäjät huolehtisivat toimivasta latausverkostosta. Sähköautoilijat on merkittävä ja kasvava asiakassegmentti, jota tuskin lapissakaan on vara jättää huomiotta.
Kyllä ne ulkomaiset turistit on, jotka sinne tuo eniten rahaa, he ostavat palvelua, matkamuistoja ja käyttävät sitä rahaa kun heillä sitä on. Kun taas suomalainen ostaa kaikki eväät omalta paikkakunnalta, ei käy sieltä mökistä kuin laskettelemassa ja pihtaa rahojansa.
Niin no, sähköautoilijan täytyy jättää väliin ne paikat, missä lataus ei onnistu. Valinta on niiltä osin helppo. Ilmeisesti osassa mökkejäkin lataus on kielletty myös tavallisesta pistokkeesta.
Mietinki että kellä lappilaisella muka olis sähköauto, mutta hän oliki turisti