Heikensikö etäkoulu tuloksia?
Mitäpä olet mieltä.
Yhdessä yössä kaikkien piti hallita etäopiskelu.
Oliko liian paljon vaadittu.
Onko oppilaat laitettu muutenkinliian pieninä liuan itsenäisiksi yrittäjiksi.
Eikö lapset saa olla enään lapsia vaan vaaditaan osaamista/pärjäämistä liian aikaisin.
Kommentit (15)
Etäkoulu heikensi tuloksia.
Eniten tuloksia on tietenkin heikentänyt niin sanottu digiloikka. Sen seurauksena lapset eivät enää edes lue eivätkä osaakaan lukea.
Tietenkin kun vanhemmat joutuivat oman työnsä ohessa tekemään opettajien työt.
Vertailumaissakin oli etäkoulu. Jopa Suomea pidempään.
Minun lapsella numerot nousivat etäkoulun aikaan. Keskittymisrauha oli parempi.
Ruotsi ja uskonto pois ja enemmän tunteja äidinkieleen ja matematiikkaan.
Ei heikentänyt. Tyhmille vanhemmille tulee tyhmiä lapsia.
S2 oppilaat ne niitä tuloksia heikentävät.
Mutta hys hys.
Tähän halutaan aina vedota päättäjien toimesta esim. Li, mutta oppilailta kun kysyttiin esim.Pisan ohessa niin heidän suhtautumisensa etäkouluun oli myönteistä ja oma kokemus opettajana oli, että etäkoulu sujui loistavasti. Omassa koulussa kaikillä läppärit jo 3. luokasta lähtien ja sähköiset kirjat ja etäopiskelu sujui mainiosti. Sama kokemus omien lasten kohdalla eli ei mitään ongelmaa.
Tuo on vaan hyvä syyllinen kun omia virheitä ei haluta päättäjien toimesta myöntää (avokoulut, pienryhmien poistot, ilmiöoppiminen ja digiloikka).
Inkluusio, ilmiöoppiminen, S2.
Isot koulut, joissa ei oppimisrauhaa.
Opettajia ei kuunnella.
Tästä oli tutkimus, että kun luokassa on 5% S2 lapsia, niin koko luokan oppimistulos alkaa laskemaan.
Opettaja käyttää ehkä tiedostamatta yksinkertaistetumpaa kieltä, jolloin kaikkien sanavarasto jää heikoksi. Kirjojen kappaleita ei ehditä käsittelemään. Vaatimustasoa lasketaan.
Tottakai heikensi. Ihan samaan tapaan kuin etätyöskentely on heikentänyt myös työn tehokkuutta ja tästä on ihan kansainvälisiäkin vertailuja. Suomessahan kotisohvalle jäätiin istuskelemaan vielä suuremmalla innolla kuin missään muualla eikä sieltä moni kykene palaamaan ihmisten ilmoille enää koskaan.
Mutta siihen lähdettiin, koska kansa on niin varakasta (omakotitalot, rivitaloasunnot, mökit) ja toisaalta antisosiaalista, ettei muiden kanssa edes osata olla, joten tässä tulos. Samalla vielä tuhottiin valtavasti kulttuurikenttää, joka on ollut niitä viimeisimpiä sivistyksen linnakkeita tässä maassa, mutta kun tyhmempi ei ymmärrä ja taide jopa triggeröi, niin eihän sitä tarvita - näin täällä ajatellaan.
Määmyyt.
Suomessa oli ennen yhtenäiskulttuuri.
Nykyään moni oppilas ei osaa suomea.
Virhe myös vaatia liian vähän eikä jättää ketään luokalle. Mitä hyvää siitä muka koituu?
todellisuudessa etäkoulu auttaa keskittymään opiskeluun...
häiriköivät oppilaat eivät pysty estämään niin helposti muiden lasten opskelua kuin luokassa
ja kiusaaminen vähenee kun kiusaajat eivät pääse lasten kimppuun koulupäivinä ja koulumatkoilla...
Etäkoulu päinvastoin antoi mahdollisuuden oppimiseen. Ainakin meillä.
Mikäli etäkoulu tehtäisiin mahdolliseksi niille, jotka sitä kaipaavat ja siinä pärjäävät, alkaisivat Pisat nousta.
Miksikö?
Se aines, joka pystyy etänä opiskelemaan saisi oikeasti edetä ja oppia.
Se aines, joka tarvitsee lähiopetusta, saisi enemmän huomiota ja opetus olisi luultavasti enemmän heidän tahtistaan.
Etäkoululla tarkoitan tässä sellaista, mikä etälukiokin on. Eli niistä voisi hyvin ottaa toimivaa mallia ja loppu kyllä hoituu. Eli valvottua ja järkevää.
Täällä Suomessa panikoidaan syrjäytymisestä ja sapuskasta. Kuitenkin jossakin esim. Australiassa on käyty etäkoulua kautta aikojen ja väittäisin, että toimiva systeemi.
Eikä täällä lapset kuole nälkään lomillakaan tai syrjäydy pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi ja uskonto pois ja enemmän tunteja äidinkieleen ja matematiikkaan.
Itse taas sanoisin, että mielekäs opetus niin sanotusti diipadaapa -aineisiin ja toteutukset esitelmin ym., ei mitään koevääntöä.
Pääpaino äidinkieleen (joka täysin kuralla nyky opsissa), kieliin ja matemaattisiin aineisiin. Näihin kokeet ja tukiopetus. Sekä aivan ehdottomasti tasoryhmät.
Etäkoulu on tosi hyvä ratkaisu osalle.
Ja tarkkikset takaisin.
Joillakin saattoi jopa parantaa, kun oli rauhallisempi oppimisympäristö.
Muuten keskimääräisesti varmaan heikensi.