Yläkouluikäisillä paljon tehtäviä - vai onko?
Mitä te ajattelette siitö työmäärästä, joka yläkouluikäisten lasten tulee suorittaa? Puhun nyt erityisesti Heksingin kouluista, koska tuttavilta olen kuullut, että muualla Suomessa saattaa olla lepsumpaa
Kommentit (11)
Helsingissä on tosi vähän läksyjä mun mielestä. Toinen lapsi meni just lukioon ja toinen meni seiskalle. Ja aktiivisesti olen seurannut mitä läksyjä on ym. joten olen kartalla.
Mielestäni ysärillä oli paljon enemmän läksyjä. Jaksaa vuodesta toiseen hämmästyttää, kuinka vähäisesti läksyjä on.
Esim. kielistä saattaa tulla vain joku pieni tehtävä, joka on tehny 2 minuutissa.
Eipä mitkään muutkaan läksyt paljoa aikaa vie.
Kyllä on! Lahjakas lapseni aivan uupunut työtaakan alla. Kokeista tulee kiitettäviä, mutta se ei opettajille riitä, vaan paljon on kaikkea oiheistoimintaa. Me asumme Helsingissä ja käymme ns. hyvää koulua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on! Lahjakas lapseni aivan uupunut työtaakan alla. Kokeista tulee kiitettäviä, mutta se ei opettajille riitä, vaan paljon on kaikkea oiheistoimintaa. Me asumme Helsingissä ja käymme ns. hyvää koulua.
Jos lapsi on lahjakas hänen ei tarvitse ponnistella niiden numeroiden eteen.
On liikaa kaikkea. Ja tähän on havahtuneet myös asiantuntijat. Mediassa ollut paljon juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on! Lahjakas lapseni aivan uupunut työtaakan alla. Kokeista tulee kiitettäviä, mutta se ei opettajille riitä, vaan paljon on kaikkea oiheistoimintaa. Me asumme Helsingissä ja käymme ns. hyvää koulua.
Jos lapsi on lahjakas hänen ei tarvitse ponnistella niiden numeroiden eteen.
Sinä et aikaan ole lahjakas kun noin huonosti ymmärsit lukemasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on! Lahjakas lapseni aivan uupunut työtaakan alla. Kokeista tulee kiitettäviä, mutta se ei opettajille riitä, vaan paljon on kaikkea oiheistoimintaa. Me asumme Helsingissä ja käymme ns. hyvää koulua.
Osaamisen määrittelee opintokokonaisuus, ei pelkät koenumerot. Sekä opintojen aikaisessa että oppimäärän päättöarvioinnissa noudatetaan arvioinnin valtakunnallisia yleisiä periaatteita. Laaja-alaisen osaamisen tavoitteisiin kuuluvat ajattelun ja oppimisen taidot, vuorovaikutus- ja ilmaisutaidot sekä monilukutaito, jolla tarkoitetaan taitoa tuottaa ja tulkita erilaisia tekstejä. Laaja-alaiseen osaamiseen kuuluvat myös itsestä huolehtiminen ja arjen taidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on! Lahjakas lapseni aivan uupunut työtaakan alla. Kokeista tulee kiitettäviä, mutta se ei opettajille riitä, vaan paljon on kaikkea oiheistoimintaa. Me asumme Helsingissä ja käymme ns. hyvää koulua.
Osaamisen määrittelee opintokokonaisuus, ei pelkät koenumerot. Sekä opintojen aikaisessa että oppimäärän päättöarvioinnissa noudatetaan arvioinnin valtakunnallisia yleisiä periaatteita. Laaja-alaisen osaamisen tavoitteisiin kuuluvat ajattelun ja oppimisen taidot, vuorovaikutus- ja ilmaisutaidot sekä monilukutaito, jolla tarkoitetaan taitoa tuottaa ja tulkita erilaisia tekstejä. Laaja-alaiseen osaamiseen kuuluvat myös itsestä huolehtiminen ja arjen taidot.
Kyllä. En väittänytkään mitään muuta. Se ei poista sitä, että lapseni on uupunut. Esim. arjen taitoja tuskin pystyy erilaisilla tietokoneella tehtävillä tehtävillä harjoittelemaan.
Suomen peruskouluissa on äärimmäisen vähän läksyjä verrattuna pisassa paremmin menestyneisiin maihin. Vain harvat lukevat edes kokeisiin. Oppilaat eivät enää murehdi surkeita tuloksia. Luokan paras arvosana kokeessa voi olla 6+. Kykyjä olisi parempaan, mutta viitseliäisyyttä tai motivaatiota ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Suomen peruskouluissa on äärimmäisen vähän läksyjä verrattuna pisassa paremmin menestyneisiin maihin. Vain harvat lukevat edes kokeisiin. Oppilaat eivät enää murehdi surkeita tuloksia. Luokan paras arvosana kokeessa voi olla 6+. Kykyjä olisi parempaan, mutta viitseliäisyyttä tai motivaatiota ei ole.
Höpö höpö. Ei ole missään luokassa noin huono taso
Eli asutte jossain ulkomailla? Missä maassa tämä Heksingin koulu on?