Pikaratikka 15 puolustellaan vertaamalla sen päästöjä vanhaan dieselbussiin. Miksi ei verrata sähköbussiin?
"Bussiliikennettä ajettiin tiheimmillään kolmen minuutin välein, ja silti bussit olivat aivan täynnä. Liikenne alkoi ketjuuntua, ja siinä oli isoja luotettavuusongelmia. Siksi alettiin miettiä liikennejärjestelmätason ratkaisua."
Eipä tuo luotettavuus näytä olevan edes noin hyvä kuin busseilla, kun yksi auto raiteilla katkaisee liikenteen tunneiksi.
Kommentit (4)
Onko laskettu noiden ratikoiden infraa lainkaan? On aika iso pläjäys rakentaa ja jatkuvasti pitää korjatakin.
Vierailija kirjoitti:
Onko laskettu noiden ratikoiden infraa lainkaan? On aika iso pläjäys rakentaa ja jatkuvasti pitää korjatakin.
Vaan kivat asian huomioidaan näissä laskelmissa. Nyt nähdään miten linja 15 toimii, kun lunta ja pakkasta riittää. Voi olla, että tulee nopeasti ikävä 550 bussia.
Siinä on laskettu puavihreät lasit päässä ihan omia laskelmia.