Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelijänä en luota vihreisiin valoihin.

Vierailija
12.11.2023 |

Ja vielä vähemmän suojatiehen. Sanktiot lakeja rikkoville autoilijoille pitäisi olla huomattavasti kovemmat.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika rajattua elämää jos ei ikinä voi mennä kadun yli.

Vierailija
2/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pidäkään luottaa. Aina pitää olla tarkkana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lohduta huutaa auton alta minä olin oikeassa. Jos edes pystyy huutamaan...

 

Parempi katsoa kuin katua.

Vierailija
4/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enää koulussa opeteta? " Ensin katson oikeaan vielä kerran vasempaan, sitten vasta marssimaan"

Vierailija
5/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina katsoa ja varoa, minä voin tullaa kovaa.

Vierailija
6/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat ovat itse tehneet tämän. Ammattiautoilijat etunenässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Monta kertaa on meinannut tulla auto päälle, vaikka minulla vihreä valo ja kääntyvällä autolla väistämisvelvollisuus. Näin Oulussa.

Vierailija
8/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö enää koulussa opeteta? " Ensin katson oikeaan vielä kerran vasempaan, sitten vasta marssimaan"

Sulta unohtui se eka vasen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa sakko punaisia päin ajamisesta vajaa 700 euroa, ja puhelimen käytöstä reilu 2000 euroa.

Vierailija
10/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on tässä suhteessa aivan hirveä. Pitäisi rakentaa paljon lisää korkeita hidastusesteitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tervettä itsesuojelua varsinkin talviliukkailla, jolloin se auto ei välttämättä pysähdy vaikka kuski kaikkensa tekisikin.

 

Mutta kyllä olisi muutettavaa lasten liikennekasvatuksessa. Vuosien ajan opetetaan, että suojatiellä pitää jalankulkijana antaa autoilijoiden tehdä mitä lystäävät ja sitten on vasta jalankulkijoiden vuoro. Jos autokoulussa sitten kerran tai pari mainitaan teinille että niin joo, autoilijan pitäisi väistää jalankulkijaa suojatiellä, niin ei se vuosien aivopesua poista. Opettakaa lapsille, että autoilijat ovat väistövelvollisia, mutta kaikki eivät sitä noudata, joten tietty varovaisuus on hyväksi. Ehkä saisimme jo muutaman kymmenen vuoden päästä sukupolven, jolle lain mukainen liikennekäyttäytyminen on normi. Eikä enää tarvitse nostaa kättä kiittääkseen että joku noudattaa lakia.

Vierailija
12/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina katsoa ja varoa, minä voin tullaa kovaa.

 

Näihin kaahareihin on konsteja. Otetaanpa kikkakirjan sivulta viisi niksi eli neuvo. Hommaa halvat lasten rattaat/kärryt. Aseta siihen lapsen kokoinen nukke, punaista maalia lasipurkeissa ja tiiliskiviä. Hups se jäi kaahariauton eteen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti pois vuodeksi niin alkaa liikennesäännöt kiinnostamaan.

Vierailija
14/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä kannattaa olla sillä mielellä, että jokainen muu tielläliikkuja on palkkamur haaja ja sinä heidän uhrinsa. Liian varmasti ei voi koskaan kulkea, koska vaikka itse noudattaa liikennesääntöjä niin aina löytyy niitä jotka eivät noudata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina katsoa ja varoa, minä voin tullaa kovaa.

 

Näihin kaahareihin on konsteja. Otetaanpa kikkakirjan sivulta viisi niksi eli neuvo. Hommaa halvat lasten rattaat/kärryt. Aseta siihen lapsen kokoinen nukke, punaista maalia lasipurkeissa ja tiiliskiviä. Hups se jäi kaahariauton eteen....

Ja sinä maksat pellit.

Vierailija
16/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään liikenteessä en luota valoihin ja suojateihin koska niin ei voi tehdä. Opetin lapsenikin samaan. Aina pitää katsoa että voi mennä.

Vierailija
17/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ota ne kuulokkeet pois korvilta ja tarkkaile liikennettä äläkä puhelintasi, niin me tarkemmat kävelijät teemme.

Vierailija
18/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenteessä kannattaa olla sillä mielellä, että jokainen muu tielläliikkuja on palkkamur haaja ja sinä heidän uhrinsa. Liian varmasti ei voi koskaan kulkea, koska vaikka itse noudattaa liikennesääntöjä niin aina löytyy niitä jotka eivät noudata.

No ehkä tuo palkkamurhaaja-asenne on jo liikaa, mutta moottoripyörällä liikkuessa kyllä on oppinut tarkkailemaan muiden tielläliikkujen toimia ja se on kyllä siirtynyt auton rattiin kuten myös toimintaani jalankulkijana ja pyöräilijänä... kuvittele olevasi näkymätön ja mielummin hengissä kuin jonkun tuntemattoman ihmisen kirjoittaman lakikirjan mukaan oikeassa.

Vierailija
19/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti kuvittelee, että vihreällä saa automaattisesti ylittää kadun? Aina pitää katsoa tuleeko joku. 

Suomalaiset jalankulkijat on kyllä ihan saatanasta, hyppii tielle miten sattuu. Tämä näkyy myös siinä, että kun kävellessä vilkaisetkin suojatiehen päin, niin koko liikenne pysähtyy, kun autoilijat ei voi luottaa yhtään kehenkään. Ihan sairasta. Jalankulkijoiden pitäisi pääsääntöisesti antaa tilaa autoille jotta liikenne olisi turvallista. 

Naurattaa kyllä suomalaiset jotka kuvittelee että pari heijastinta ja liikennevalot tarkoittaa sitä että se tiellä pelleilly on turvallista :D 

Vierailija
20/40 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreillä ylittäessä suojatietä olen kahdesti meinannut jäädä alle. Molemmilla kerroilla pelastuin kun hyppäsin taaksepäin. Toinen oli bussi ja toinen joku vanhan miehen ajama auto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä