Miksi KymiRing rakennettiin jonnekin hemmetin Iitin korpeen? Ihan hölmöä luulla, että katsojat lähtevät keskelle metsään katsomaan moottoriurheilukilpailuja, kun niitä järjestetään yhä enemmän kaupungeissa.
Rallicross, formula, ratamoottoripyöräily ja motocross on jo muuttunut sähköiseksi ja niiden kilpailut voidaan tuoda kaupunkeihin - sinne missä katsojatkin ovat. Hyundailla on jo täysisähköinen ralliautokin. Kun ei synny melua eikä päästöjä, ei tarvita ympäristölupaakaan.
Jo ihan lähivuosina moottoriurheilu sähköistyy vain lisää. Se tietää, että Iitin KymiRing vanheni ennen kuin se ehti edes aloittaakaan. Ihan hullua, että tällaista megaluokan investointia tehdessä ei katsottu edes lähitulevaisuuteen.
Ihan hukkaan meni miljoonat. Mutta miksi?
Kommentit (9)
En ymmärrä miksei tätä rataa käytetä mihinkään. Ajan siitä usein ohi, siellä se seisoo autiona. Luulisi että kaikenlaista tapahtumaa voisi järjestää. Ihan omituisessa paikassa se on kyllä.
Maan hinta on eri Iitissä kuin ison kaupungin ympäristössä. Riskihanke jokatapauksessa.
Se myytiin jo jollekki unkarilaisille lollll
No ei nyt mitään ratoja oikein kaupungin keskustaankaan rakentaa voi. Ja millä rahalla ostaa tuon kokoisen alueen jostain kaupungista?
Meillähän oli jo kaupungissa moottorirata, Keimolassa. Mutta hirveät pahansuopaiset kusipäät ajoivat moottoriradan lopettamista jotta saisivat rakentaa asuntoja lisää alueelle. Nyt siellä on Suomen rumin kerrostaloalue Keimolan paikalla.
Marinin nimi liittyy vahvasti tähän hankkeeseen
Sillä rahalla ja vaivalla olis saanu lahti- kouvola tien kuntoon. Körötellään nyt sitte kinttupolkua ja kattellaan ku vormulat vinkuu vieressä. Eikäku..
Se että on olemassa muutama sähköinen prototyyppi ei tarkoita, että laji olisi muuttunut sähköiseksi. On tosi kiinnostavaa, kun vedetään pari kierrosta ja sitten odotetaan pari tuntia lataamista.
Sörnäisten katurata...khihihii.