Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi teke läksyjä ja multa menee hermo

Vierailija
21.11.2010 |

Oepttaja antoi tehtäväksi jonkun mielikuvutuksellisen härpäkkeen, lelun keksimisen. Seuraava tehtävä oli sen piirtäminen ja mainoksen tekeminen siitä. Sitten piti kuvailla sitä lauseilla. lapsi teki sen mielestäni ihna hyvun,

Nyt ope vaatii parempia selityksiä, jotta tulisi selväksi mitä ja miten tämä mielikuvituksellinen härpäke oikein tekee.

Eli oli vaatinut selittämään, mikä videopeli oikein on, niin että se selviäisi ihmiselle, jolle ne on täysin uutta. Samoin rullaluistimet. Miten hitossa sen voi 10 vuotias selittää??? Onko uskottavaa, jos rupeaa selittämäään tietokoneohjelmointikieltä ja interaktiivista osallistumista. En osaisi itsekkään selittää. Ei riitä että niillä voi pelata ja olla samalla itse mukana pelissä hahmona samaan aikaan, tai luistimilla voit luistella kovaa jokaisella pinnalla yms.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä sellasta ajetaan takaa... Ennemminkin ehkä niin, että kuvittelee vaikka selittävänsä satavuotiaalle mummolle, että mikä se videopeli tai rullaluistimet oikein on (tarvitaan pelikone ja ohjain ja näyttö ja sitte ohjaimella ohjataan hahmoa, joka tekee erilaisia tehtäviä jne. tai rullaluistimet: kovavartiset kengät, joissa on rullat pohjassa) eli ennemminki yksinkertaistaa selitystä.

Vierailija
2/3 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti odotetaan oppilaalta yksinkertaista kuvausta. Lähinnä sitä että oppilas osaa itse kertoa sen sijaan, että opettaja kuvailisi ja oppilas voisi vaan vastata lyhyesti joo tai ei. Siis tyyliin:

-Opettaja: onko tää nyt sellainen videopeli?

-Oppilas: joo

-Opettaja: ja onko siinä sellainen ukkeli joka hyppii?

-Oppilas: joo

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti kirjoittaa siihen aiemmin tehtyyn mainosjulisteeseen, tekniset tiedot. Toivottavasti menee läpi, minä en ainakaan itsekään osaa tekniikkaa niin paljon. Alkuperäinen selostus oli minusta aika kattava, siinä kyllä selveni ominaisuudet, ja mitä niillä pystyi tekemään. Nyt siinä on kaikkea, ei tosin selittänyt, mitä luistelu tarkoittaa:-).

Lapsen opettaja vatti minusta välillä liikaa. Heillä oli eismerkiski matikankirjasta tehtävä vihkoon, jossa vertailtiin eri kaupunkien asukaslukuja, Mutta jokainen vastaus piti olla täydellinen tyyliin "Asukasluvultaan Riihimäkeä suurempi mutta Tamperetta pienempi kunta on Kouvola". Kysymyksiä oli parikymmentä. Tämän lisäksi piti jäljentää iso tilasto vihkoon ja täydentää. Myös siihen liittyi kysymyksiä, ja yhden sanan vasatukset oli kielletty. Tän lisäksi oli laskutehtäviä kaksi sivua. 10v lapsi kirjoitti kynä savuten valehtelematta noita 2 tuntia. Lisäksi sit englannin aine ja suomen tehtävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi