Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskon, että HSL tulee lähivuosina menemään konkurssiin huonon johtamisen vuoksi. Taas nostivat hintoja.

Vierailija
03.09.2023 |

Moni on siirtynyt käyttämän sähköpotkulautaa tai polkupyörää tai autoa, koska HSL:n hinnoittelu on pielessä.
HSL poisti joustavuuden hankkia lippu haluttuun päivämäärään asti ja jatkuvat hinnankorotukset saavat
käyttäjäkunnan pienentymään. HSL myy 120 minuutin kertalippua eli samalla hintaa voin matkustaa vaikka Vantaalle kuin että tekisin vain lyhyen matkan kantakaupungin sisällä. HSL ei edelleenkään ole tarjoamassa esim. 15 tai 30 minuutin lippua huokeammalla hinnalla. Tämä johtaa monen kohdalla potkulaudan käyttöön tai pummilla matkustamiseen lyhyet pätkät. HSL:n johto on tehnyt jo vuosia heikennyksiä ja huonoja muutoksia myös linjastoon. HSL tulee tätä menoa menemään vielä konkurssiin, mikä on toisaalta hyvä asia, jotta saadaan vapautettua julkinen liikenne kilpailulle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hinnat ovat varsin järkeviä ja julkinen liikenne vain paranee vuosi vuodelta.

Vierailija
2/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen tyytyväinen HSLään. Pitkälti sen takia olen pääkaupunkiseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin satunnainen HSL välineiden käyttäjä.

En kuitenkaan käytä sitä, koska en pysy perässä siitä, millä säännöillä mennään.

Joka jumalan vuosi muutetaan vyöhykkeitä, hintoja, lippuja ja ties mitä.

Ja joka kerta kun sovelluksen avaan, se on vanhentunut ja käsketään lataamaan uusi ja syöttämään maksutiedot ymymym

Tämän takia en käytä julkisia edes hetken mielijohteesta, kun siihen pitää varautua etukäteen.

Mun mielestä julkisen liikenteen tulisi perustua helppouteen, eikä olla nykyisen kaltainen saatanallinen himmeli.

Vierailija
4/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa ap missä joukkoliikenne on sujuvampaa ja myös halvempaa.

Vierailija
5/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL ei mene konkurssiin. Se on julkis omisteinen firma.

Eikä mikään yksityinen yritys.

Vierailija
6/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL toimii parhaiten niille jotka käyttää sitä säännöllisesti.

Satunnainen käyttö on suhteessa kalliimpaa ja saattaa tuntua hankalalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa ap missä joukkoliikenne on sujuvampaa ja myös halvempaa.

No esim niinkin kaukana kuin Tallinna.

Ilmaista paikallisille.

Vierailija
8/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot tollo ap.

Valtio omistaa HSL:n.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida nyt olla perillä ap mikä on HSL

Vierailija
10/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen liikenne on jo kilpailutettu. HSL on julkisen liikenteen tilaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot tollo ap.

Valtio omistaa HSL:n.

Kuka milloinkin tollo

HSL - Helsingin seudun liikenne

Helsingin seudun liikenne on kuntayhtymä, jonka jäsenkuntia ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kerava, Sipoo, Tuusula, Kirkkonummi ja Siuntio.

Vierailija
12/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on vielä ruuhkaista joten tuskin konkurssi häämöttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielettömän kallis ainakin. Missä muualla julkinen on näin kallista?

Vierailija
14/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin satunnainen HSL välineiden käyttäjä.

En kuitenkaan käytä sitä, koska en pysy perässä siitä, millä säännöillä mennään.

Joka jumalan vuosi muutetaan vyöhykkeitä, hintoja, lippuja ja ties mitä.

Ja joka kerta kun sovelluksen avaan, se on vanhentunut ja käsketään lataamaan uusi ja syöttämään maksutiedot ymymym

Tämän takia en käytä julkisia edes hetken mielijohteesta, kun siihen pitää varautua etukäteen.

Mun mielestä julkisen liikenteen tulisi perustua helppouteen, eikä olla nykyisen kaltainen saatanallinen himmeli.

Mä en käytä sovellusta lainkaan, kun oon hoksannut, että porukka aina venttaa viikon siinä sisäänmenoaukolla, että saa sen lippunsa näkyviin.

Mulla on ihan fyysinen bussikortti, ja tykkään. Kuten myös, oon erittäin tyytyväinen julkiseen liikenteeseen täällä pk-seudulla, ja kk-hintakin on kohdillaan 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa ap missä joukkoliikenne on sujuvampaa ja myös halvempaa.

No esim niinkin kaukana kuin Tallinna.

Ilmaista paikallisille.

Mieluummin maksan kuin katselen jatkuvaa asunnottomien ynnä muiden harrastustoimintaa liikennevälineissä.

Vierailija
16/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot tollo ap.

Valtio omistaa HSL:n.

Kuka milloinkin tollo

HSL - Helsingin seudun liikenne

Helsingin seudun liikenne on kuntayhtymä, jonka jäsenkuntia ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kerava, Sipoo, Tuusula, Kirkkonummi ja Siuntio.

Helsinkiläiselle nuo menevät ihan hyvin Suomen valtiosta. Tamperse on sitten niitä merentakaisia terraarioita.

Vierailija
17/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielettömän kallis ainakin. Missä muualla julkinen on näin kallista?

Kuapiossa!

Vierailija
18/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin on vielä ruuhkaista joten tuskin konkurssi häämöttää.

Niin sehän ei käytännössä voi mennä konkkaan, periaatteessa kyllä.

Hinnoitteluhan on ihan poliittista peliä riippuen kuinka paljon halutaan subventoida julkista liinennettä.

Samaan peliin kuuluu muun liikenteen sujuvuuden haittaaminen että saadaan pidettyä yllä julkikuvaa että kannattaa käyttää julkista liikenettä. Tosin tääkin on sössitty ilmeisesti reitityksellä metron jatkeen myötä.

Vierailija
19/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa ap missä joukkoliikenne on sujuvampaa ja myös halvempaa.

No esimerkiksi Sydneyssä. Mikä tahansa maksukortti kelpaa mihin tahansa julkiseen liikennevälineeseen. Leimataan sisään astuessa ja poistuessa (leimauskone löytyy myös pysäkiltä, että jos et muistanut, niin sen voi tehdä myöhemminkin). Maksat matkasta, mutta niin pitkää matkaa emme tehneetkään (tyyliin 30 minuutin ajoja), että se olisi maksanut enempää kuin yhden Australian dollarin.

Kerrotko ihan oikeasti tässä meille, että miten esim. ulkomaalainen ummikko matkustaa HSL:n välineellä?

Vierailija
20/22 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:n menon myötä ei olisi enää julkista paikallisliikennettä luultavasti. Yksikään yksityinen ei kykene kilpailemaan vastaavasta linjamäärästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän