Miksi kaupat ylläpitää kanta-asiakasohjelmia?
Mietin vaan, kun jokaisella liikkeellä on oma etuklubinsa ja siihen kassalla yritetään saada liittymään.
Uskooko liikkeet, että tuo kanta-asiakasjäsenyys jotenkin ohjaisi ostajien liikkeitä? Mulla ei ainakaan ole mitään vaikutusta, mihin liikkeeseen menen. Tämään tuli hankittua Tokmannin jäsenyys kun oli vissyt alessa. Taas yksi etukortti lisää!
No, s-ryhmän asiakkuus on bonusten takia, ja se varmaan vähän ohjailee... Ja on tietysti k-plussakorttikin.
Miten te suhtaudutte noihin? Tai tietääkö joku, mikä syy noihin on?
Kommentit (3)
Siksi koska asiakkaat kysyy alennuksia ja tarjouksia.
Tällä tavoin asiakkaita sitoutetaan. Niin kuin itsekin sanoit.
Mä en näytä koskaan niitä jäsenyyskortteja, jos ei ostamani tuote ole sillä alessa. En siis mitenkään myöskään seuraa liikkeiden kanta-asiakasaleja, ne tulee sattumalta vastaan jos tulee.
Tekevät niillä markkinatutkimusta, joten osaavat paremmin varautua ihmisten kulutustottumuksiin ja niiden mahdolliseen muuttumiseen.