Mitä anteeksiantaminen tarkoittaa? Tämä paljastaa
Aidon kristityn ja mutukristityn, mikä on suhde tähän asiaan:
Kun tapahtuu jokin vääryys syntyy ikäänkuin velka. Silloin on hyvä pyytää anteeksi ja yrittää hyvittää tämä velka näin.
Mutta miksi olisi annettava anteeksi sitten jos kärsii vääryyden ja miksi pitäisi vielä unohtaa koko juttu?
KOSKA: Niinkuin Kristuskin kärsi vääryydestä jonka koki, kostamatta, me teemme kunniaa Kristuksen kärsimykselle olematta kostamatta velkaa toisille. Me kirkastamme Kristuksen työn merkitystä antamalla anteeksi. Siksi voimme kärsiä samoin kuin Kristus, kostamatta
velkoja muille.
Siksi rukoilemmekin: Anna meille meidän velkamme anteeksi niinkuin mekin annamme anteeksi velallisillemme.
Tämä koskee kunniavelkaa, loukkausta, kohtuullista (ei koko elämän kaatavaa) oikeaa rahavelkaa, kaikkea.
Siksi se loukkaus jonka sinä kärsit kuten Kristuskin kärsi YLENTÄÄ sinua Jumalan sydämessä. Kristus kärsi enemmän ja silti antoi esimerkin rukoilla niiden puolesta jotka pettivät hänet, ruoskivat ja loukkasivat ja sylkivät päälleen.
Anteeksi annetaan siksi.
Kommentit (21)
Mitä enemmän pystyt antamaan anteeksi sitä suurempi on kunniasi taivaisa ja sitä enemmän päästät omia syntejäsikin anteeksi Jumalan armon antaessa sinulle päästetyksi sen taivaissa mitä enemmän sinä päästät maan päällä.
Tämä paljastaa mitä hedelmää puu kantaa, kuinka aitoa on se istuminen penkeissä ja etumaisissa istuimissa.
Muistan kun Lännen kristityt syylllistivät apartheidin uhreja antamaan anteeksi ja heidät pakotettiinkin siihen. Mutta miten on oman tontin laita?
Annetaan Purralle puheensa anteeksi. Case closed!
Aika kätevää tämä hihhulointi...
Eipä kukaan taida enää ymmärtää asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Annetaan Purralle puheensa anteeksi. Case closed!
Aika kätevää tämä hihhulointi...
Kätevää on keksiä tekosyitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan Purralle puheensa anteeksi. Case closed!
Aika kätevää tämä hihhulointi...
Jos apartheidin uhritkin pystyivät antamaan toisille anteeksi kuten Kristus koettuaan täysin vääryyttä, niin mitäs luulisit?
Vaikka ei tässä aloituksessa edes Purraan viitattu ollenkaan.
Eli kun et anna anteeksi teet syntiä joka vie sua yhä kauemmaksi siitä mitä Kristus on , ja ominaisuuksistaan. Miten menee noin niinkuin omasta mielestä siis?
Vasemmisto ja eräät ortodoksi ylpeilijät katsovat tekevänsä oikeutta vaan syyttämällä toisia.
Niin kauan kun millään muotoa kristityt maat sotivat, ylläpitävät hierarkioita ja luokkajakoa, on Kristuksen seuraamisesta puhuminenkin silkkaa paskanjauhua ja lässytystä. Kirkot ovat demonipesäkkeitä, eivät millään tapaa ns hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto ja eräät ortodoksi ylpeilijät katsovat tekevänsä oikeutta vaan syyttämällä toisia.
Ei tarkoita kaikkia ortodokseja todellakaan vaan yhtä jota haluan muistuttaa anteeksiantamattomuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun millään muotoa kristityt maat sotivat, ylläpitävät hierarkioita ja luokkajakoa, on Kristuksen seuraamisesta puhuminenkin silkkaa paskanjauhua ja lässytystä. Kirkot ovat demonipesäkkeitä, eivät millään tapaa ns hyviä.
Niin kauan kun et itse ole se hyvä et voi syyttää muita. se menee niin.
Kiitollisuus ja anteeksiantaminen ei ole kiinni uskonnosta. Kun antaa anteeksi, vapauttaa itsensä ja oman ajattelunsa jollekin muulle itselleen merkitykselliselle, eikä luovuta myös tulevaisuuttaan henkilölle, joka on loukannut ja toiminut väärin. Anteeksiantaminen antaa vapautta valita jatkossa toisin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitollisuus ja anteeksiantaminen ei ole kiinni uskonnosta. Kun antaa anteeksi, vapauttaa itsensä ja oman ajattelunsa jollekin muulle itselleen merkitykselliselle, eikä luovuta myös tulevaisuuttaan henkilölle, joka on loukannut ja toiminut väärin. Anteeksiantaminen antaa vapautta valita jatkossa toisin.
Eli sinusta kaikessa on kyse vaan sinusta? No niin. Itsekkäistä syistä anteeksianto, miltä kuulostaa? Senhän osaa jokainen , omaksi edukseen, mutta meno alkaakin vasta siitä kun ei ole omaa etua antaa anteeksi. Kristuksen kirkkaus tulee esiin juuri siinä, myös ihmisessä seuraako häntä, vai esittääkö vaan etumaisissa hurskasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö uskovaisen tasavaltamme Prsidentin ja puolisonsa pitäisi olla tällä asialla myöskin ja johtaa kansaa näin? Ihmettelen tätä vihankylvämistä.
Tulee mieleen että siellä tsunamitolpassa varmaan antottiin anteeksi ja armos itselle mutta taisi unohtua toimia toisinkinpäin sitten ja antaa muille anteeksi?
Anteeksianto, kun sinua kohtaan on tehty jotain todella törkeää, on kristitylle siten helpompaa, että voi ikäänkuin antaa asian Herralle, joka sitten saa tehdä syylliselle kuten haluaa. Se on vähän kuin jättää painavan lastin ristin juurelle, kävellä pois takseen katsomatta. Taakka jää sinne. Tunnemyrskyt silti vievät aikansa, mutta eivät tuo taakkaa takaisin ellet sitä itse uudelleen hartioillesi nosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitollisuus ja anteeksiantaminen ei ole kiinni uskonnosta. Kun antaa anteeksi, vapauttaa itsensä ja oman ajattelunsa jollekin muulle itselleen merkitykselliselle, eikä luovuta myös tulevaisuuttaan henkilölle, joka on loukannut ja toiminut väärin. Anteeksiantaminen antaa vapautta valita jatkossa toisin.
Eli sinusta kaikessa on kyse vaan sinusta? No niin. Itsekkäistä syistä anteeksianto, miltä kuulostaa? Senhän osaa jokainen , omaksi edukseen, mutta meno alkaakin vasta siitä kun ei ole omaa etua antaa anteeksi. Kristuksen kirkkaus tulee esiin juuri siinä, myös ihmisessä seuraako häntä, vai esittääkö vaan etumaisissa hurskasta.
Mitä enemmän me ansaitsemattomasti kärsimme ja silti kestämme ihmisten edessä Jumalan kunniaksi sitä enemmän Kirkastamme Kristuksen aitoa työtä.
siksi jumala varmaan testaa meitä tässä suhteessa, vaikka emme ymmärräkään sitä välillä.
Kaikki ja kaikille on annettava anteeksi. Silloin vapaudut vihasta ja katkeruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksianto, kun sinua kohtaan on tehty jotain todella törkeää, on kristitylle siten helpompaa, että voi ikäänkuin antaa asian Herralle, joka sitten saa tehdä syylliselle kuten haluaa. Se on vähän kuin jättää painavan lastin ristin juurelle, kävellä pois takseen katsomatta. Taakka jää sinne. Tunnemyrskyt silti vievät aikansa, mutta eivät tuo taakkaa takaisin ellet sitä itse uudelleen hartioillesi nosta.
Kyllä, ihanaa että tästä puhutaan. Ja kärsimys joka kärsitystä oamsta vahingosta ja velasta toisen tekemänä tulee on mahdollista käydä lävitse Kristuksen esimerkin innoittamana, ja siitä tulee jopa kunnia kantaa. Kristus antaa voimaa ristiltä meille kantaa se taakka ja tunteet. Katse ristiin ja taakka kevenee, kanna ristiä mukana.
Eikö uskovaisen tasavaltamme Prsidentin ja puolisonsa pitäisi olla tällä asialla myöskin ja johtaa kansaa näin? Ihmettelen tätä vihankylvämistä.