Miten voi olla että puolet saman (ison) lukion oppilaista kirjoittaa äidinkielestä L:n?
Täytyy olla aika tasokas opetus.
(Ei muuten ole mikään Helsingin lukio)
Kommentit (9)
Vastasit jo aloituksessasi eli tasokas opetus, jossa on harjoiteltu monipuolisesti suomen kielen ylppäreihin vastaamista. Lisäksi on opeteltu kunnolla kielioppi.
Valikoitunutta väkeä, hyvä innostunut ilmapiiri, työhönsä omistautuneet opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä oppilasaines, hyvä opettaja.
Totta mutta tämä ei vielä riitä. Jos joukossa on tarpeeksi sitä väkisin tuotua ainesta, niin ne pitää kyllä huolen, että hyväkin aines ja hyvä opettaja, epäonnistuvat tehtävissään, tämä nähty monissa kouluissa.
Taitaa olla kaikki oppilaat valkoisia?
Nyt kun katsoin tarkemmin 80 % kaikista kirjoitti tuolla L:n tai E:n.
Esim. joku Ressu tai SYK ei yllä lähellekään samaan vaikka tietääkseni niihin mennään hyvin korkein keskiarvoin.
Ap
Lukion sisäänpääsyraja jotain yli 9.
Ylioppilaskokeiden arvostelu on joka vuosi otanta oppilasaineksesta ja perustuu heidän numeroidensa keskiarvoihin.
Eli, muualla ei osata sitten niin mitään.
Minusta on hyvä, että lahjakkaat oppilaat saavat tasoistaan opetusta ja vetoapua luokka kavereista.
Opettajien kaiken kattavaa yleistynyt raportointi pitää kieltää. Hyvä opetus riittää. On niin vaikea saada hyviä opettajia kouluihin, että heidän on annettava tehdä opetus työtään rauhassa. Heihin on luotettava. Kaikki työ, mikä on pois opetuksesta, on haitaksi.
En tiedä olisiko apua vähemmin lahjakkaille pitää luokkakoko kohdistetusti heille pienempänä?
Hyvä oppilasaines, hyvä opettaja.