Miksi jotkut ihmiset ei ota ns. kontaktia?
Siis tilanteessa, missä se on ikäänkuin pakollista. Esim. asiakaspalvelutilanteet ym, niin että asiakas joutuu tietyn asian takia asioimaan, muttei puhu oikein mitään, ei katso silmiin, ei saa ns. sanaa suustaan. Tuntuu välttelevän kontaktia? Sen sijaan muille aspoille jutellaan normaalisti ja ollaan ystävällisiä , otetaan kontakti.
Mistä tällainen voi johtua?
Kommentit (7)
Eivät kaikki ihmiset ole kiinnostuneita asiakaspalvelijoista, vaan haluavat ainoastaan hoitaa asiansa ilman kontaktia ja pikaisesti, vaikka jotkut asiakaspalvelijat luulevat että he olisivat estradilla lavalla. Ja muiden olisi pakko olla asiakaspalvelijan mieliksi ja tehdä jotain, ei asiakas ole asiakaspalvelija. Asiakas maksaa rahalla ostoksensa jo. Yhtä hyvin käy robotti kassaksi. Jos asiakaspalvelija oikeasti on asiakkaan puolella ja ystävällinen muuten, katsotaan sitten asiaa uudelleen, mutta heillä on juttukavereita varmaan muista asiakkaista jo runsaasti ja työkaverit. Osa haluaa keskustellessa vain tivata asiakkaalta asioita tai tyrkyttää jotain, osa asiakaspalvelijoista ei puhu totta myös ja sanoo väärät tiedot. Joskus voi olla tietenkin että jos myyjä on aidosti kiva, sitten joku juttelee, jos asiakas kokee ettei seläntakana juoruta. Moni myyjä on ylpeän oloinen tai pintaliitävä, jos asiakkaalla ei ole hyvät vaatteet.
Joku joka ahdistuu vieraiden ihmisten kanssa käydyistä sosiaalisista tilanteista?
En halua kontaktia. Otan jos halua, ei ole kysymys mistään ahdistuksesta. Jos olen esim. tekemässä jotakin työtä, jota mietin, ja pitää käydä välissä kaupassa, en "ota kontaktia". Koska haluan kauppareissullakin keskittyä esim. tekstin muokkaamiseen päässäni. Jos asioin ihmisen kanssa kassalla, katson silmiin ja kiitän, muuten zonetan menemään omilla ehdoillani.
Muut ihmiset ovat joskus häiriötekijöitä ja huomionhakuisia, en jaksa ottaa heihin kontaktia. Peruskäytöstavat saavat riittää. En ole epäkohtelias ketään kohtaan kuitenkaan.
Sun miesvihasta