Kokemuksia EU-hommista?
Askarruttaa olisiko vaihteeksi mukava lähteä ulkomaille tienaamaan (HSO-koulutus ja vuosien kokemus mm johdon assarina).
Juttelin vastikään entisen työkaverin kanssa joka oli hetken työskennellyt jonkin eun tuomioistuimen käännösjaostossa, oli kuulemma kammottava paikka (myrkyllinen ilmapiiri, kiusaamista ja tylsä työ).
Yhden työkaverin mies taas oli pitkään ollut jonkinlaisena maatalousvirkamiehenä ja tienannut ja viihtynyt hyvin (tosin ranskaa olisi voinut osata paremmin).
Muilla palstalaisilla kokemuksia? Pitääkö ranskaa osata?
Kommentit (891)
No haloo ei paljon järki päätä pakota jos ottaa ranskalaisen miehen!
Ei kaikki niistä sammakonpurijoista ole väkivaltaisia.
Tältä näyttää nyt Brysselissä kun EU diktatuurin ajama islam-muslimi-somali hyökkäily on vallannut myös Brysselin... karman laki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha! Taitaa "Mulla on tuttu EU:ssa." olla melkein sama kuin palstan "Sain Mensan testissä 150 pojoo.".
Niin, kaikkihan tietää, että EU:ssa työskentelevillä ei ole tuttuja, ei kavereita, ei ystäviä eikä sukulaisia. :D
Sori, ettei sun tarinointi mennytkään läpi!
Onko sana sarkasmi tuttu? ;)
Täytyy kyllä nyt sanoo, että tämä meni yli hilseen...
Huvittaa vain nämä ihmiset, jotka eivät voi uskoa, että joku voisi tuntea jonkun EU:ssa työskentelevän.
Aha! Eli oli kuitenkin sitä samaa paskaa. Huijasit!
En ymmärrä, mitä nyt olen muka huijannut?
Että sarkasmikommenttisi olisi jotain erikoisempaa. Mutta se oli ihan samaa roskaa, johon olin jo kommentoinut!
"Huvittaa vain nämä ihmiset, jotka eivät voi uskoa, että joku voisi tuntea jonkun EU:ssa työskentelevän."
Kun siellä on noin 1000 _suomalaista_ töissä, niin se että täällä olisi MONIA (tai oikeastaan EDES 1), jotka tuntee siellä työskentelevän, on täysi vale. Ja usein väitettiin tutun olevan yhdessä pienessä osastossa. Kun laskee poliitikot, niiden apulaiset ja jotkut epärelevantit pois, niin ei paljon jäljelle jää...
Aliarvioit pahasti sitä, kuinka suuri henkilöjoukko muodostuu siitä, jos lasketaan mukaan kaikki, jotka ainakin joskus käyvät lukemassa palstalla ainakin jotain - ja ehkä kommentoivatkin, jos tietävät asiasta jotain joko omasta kokemuksesta tai tuttujen kautta. Aiheen ei tarvitse edes mennä niin ihon alle kuin EU sinulla, vaan mihin tahansa asiaan pätee se, että kun tutut ja tuttujen tutut lasketaan mukaan, niin henkilöitä, jotka ovat kuulleet jostakin asiasta jotain, on kohtalaisen paljon.
- eri
On aika todennäköistä että keskustelu jossa keskustellaan EU:ssa työskentelystä kiinnostaa niitä joilla on jonkin yhteys asiaan, kuten se että on itse työskennellyt EU:ssa tai tuntee jonkun siellä työskennelleen. Jos keskustellaan pontikankeitosta, pontikkaa keittäneet ja juoneet ovat hyvin edustettuina, vaikka ovatkin vähemmistö kansasta.
Millaista on juhannuksenvietto Brysselissä?
Helteistä on, mutta kylmä Jupiler viilentää:)
Kun ne käännösjaostot ajetaan alas sinne -27 lopuun mennessä niin mihin ne ihmiset laitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastava?! LOL!!! Lintukoto se on, tai itse asiassa kultainen häkki. Ei ole mitään vaatimuksia työn laadun suhteen kunhan on vakkaripaikka, ihmisistä ei päästä eroon tai edes viitsitä yrittää, kunhan ovat tietyn senioriteetin saavuttaneet. Ei mitään väliä mitä tekevät, jos yhtikäs mitään. Toki riippuu osastosta jne., joissain paikoissa kyllä tehdään ihan töitäkin, mutta ne joita sivutetaan ajetaan sellaiseen jemmaan että heistä ei kuulu mitään, toisaalta ei väliäkään.
Ei sinne Brysseliin mitenkään vaikeata voi olla päästä, jos kerran joutuvat ottamaan jossain Lapin yliopistossakin opiskelleita.
Millä perusteella luulet, että Lapin yliopissa opiskelleet olisivat toisenlaisia ? Ihan samat ne tutkintovaatimukset on joka ylipopistossa Suomessa.
Nyt jäämme odottamaan perustelujasi. Mutta ethän sinä osaa tähän vastata.
AI-firmoille juuri kaikenlaiset käännösjaostot on helppo suupala.