Turun kaupunki kysyy mielipidettä raitiotiehen, joka toisi ongelmalähiön kulttuurin keskelle kulttuuriaupunkia
Turku-Varissuo pikarautatie 😆
Kommentit (35)
Bussit kulkee viiden-kymmenen minuutin välein. Ei mitään järkeä.
Turku on täynnä ongelmalähiöitä ja pahoinvointi ihmisiä.
330 miljonaa.... Mitä jos ostais tuolla rahalla sähköbusseja ja parantais katuja...
Suunniteltu linja on kyllä kätevä kun haluaa varissuolta tukholman risteilylle, mutta eiköhän uollainen spesiaaliohjelma onnistu bussilla tai kaverin kuskaamana niinkuin tähänkin asti.
Moderni raitiovaunu sopiikin todella hienosti Turun kaltaisen "historiallisen" kaupungin katukuvaan... Nuo Tampereen kammotukset on ihan riittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Turussa liikenteen ja keskustan elinvoiman suurin ongelma onkin just se että Varsissuolta ei saada riittävän montaa hemmoa torin ympäristöön notkumaan.
Mikään investointi ei ole liian kallis kun sitä perustellaan ideologialla.
Bussit 32 ja 42 tulevat yhdessä viuhahduksessa Vakkelta nykyäänkin eli kyllä sieltä pääsee nytkin, eli onko tämä ideologia nyt samassa huoneessa kanssasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa liikenteen ja keskustan elinvoiman suurin ongelma onkin just se että Varsissuolta ei saada riittävän montaa hemmoa torin ympäristöön notkumaan.
Mikään investointi ei ole liian kallis kun sitä perustellaan ideologialla.
Bussit 32 ja 42 tulevat yhdessä viuhahduksessa Vakkelta nykyäänkin eli kyllä sieltä pääsee nytkin, eli onko tämä ideologia nyt samassa huoneessa kanssasi?
Joten liikennemäärien kasvuun pitää varustautua tuomalla lisää kuljetuskapasiteettia. Noiden miljoonien polttaminen olisi helpommin perusteltu muurilla tai palautuslennoilla.
Toi raitsikka kannattaisi rakentaa sinne, mistä ihmiset kulkevat työmatkansa, eli Hirvensalosta (koukkaus tiedepuiston ja Kupittaan kautta) keskustan kautta Raisioon.
Tamperelainen vastaa:
Turku on kysyvinåän. Oikeasti se ei välitä mielipiteistä, vaan rakentaa sen silti.
Kaupunkia lobbaavat yritykset, jotka hyötyvät raitiotien ulottuville tulevista uusista asuinalueista ja niiden arvonnoususta. Erityisesti siis niiden rakunnusyhtiöiden osakkeenomistajat.
Tampereella raitiotie ja tunneli rakennettiin vaikka väkisin.
Olenko ollut täysin pimennossa kun en tästä ole ennen kuullut puhuttavan ihan tosissaan? Aivan järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Tamperelainen vastaa:
Turku on kysyvinåän. Oikeasti se ei välitä mielipiteistä, vaan rakentaa sen silti.
Kaupunkia lobbaavat yritykset, jotka hyötyvät raitiotien ulottuville tulevista uusista asuinalueista ja niiden arvonnoususta. Erityisesti siis niiden rakunnusyhtiöiden osakkeenomistajat.
Tampereella raitiotie ja tunneli rakennettiin vaikka väkisin.
Ei kaupunki ole enää kaupunkilaisia varten rakennettu, vaan kaupunkilaisen ovat nykyään olemassa vain kaupunkia varten.
Tamperelainen jatkaa
Sitten bussit ei kulje enää keskustaan asti, vaan bussista pitää vaihtaa ratikkaan. Eli matkasta tulee työläämpi.
Ei kai vaan turkulaiset ole kateellisia Tampereen ratikalle? Ei kannattaisi. Ihan turha rahareikä ollut ja tulee olemaan.
Ei kukaan turkulainen ole kateellinen.
Kuten aina politiikassa, niin nytkin hämätään.
Miettikää vaikka Tampereen rantatunnelia. Sillä muka saa ruuhkat pois. Sama määrä kaistoja maan alle. Miten sillä ruuhkat saa pois? No siten, että yksi liittymä jätetään rakentamatta.
Tunnelin idea oli se, että rynderit rikastuivat, kun voivat rakentaa asuinalueen tunnelin päälle järvenrantanäkymin keskustassa.
Samalla järvenrantanälymä hävisi autoilijoilta. Se toi ihanan fiiliksen päivään, kun siitä ajoi aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
330 miljonaa.... Mitä jos ostais tuolla rahalla sähköbusseja ja parantais katuja...
Suunniteltu linja on kyllä kätevä kun haluaa varissuolta tukholman risteilylle, mutta eiköhän uollainen spesiaaliohjelma onnistu bussilla tai kaverin kuskaamana niinkuin tähänkin asti.
Sähköbussit ei riitä nostamaan uusien kaukaisempien asuinalueiden arvoa, jotta grynderit rikastuisivat.
Havaitkaa idea.
Seuraavaksi Aurajoki katetaan kaupunkilaisten "yhteiseksi olohuoneeksi" ja päälle rakennetaan TPS:n uusi kotihalli?
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi Aurajoki katetaan kaupunkilaisten "yhteiseksi olohuoneeksi" ja päälle rakennetaan TPS:n uusi kotihalli?
Itseasiassa Turun perussuomalaiset ehdottivat Aurajoen kattamista 2012 kuntavaaliohjelmassaan. Sen mukaan kannen päälle olisi rakennettu "jotain kivaa." Harmi, etteivät ole ajaneet hankettaan eteenpäin.
Ainoa positiivinen puoli tuossa on se, että varsissuon älymystö saataisiin siirrettyä raisioon, tosin se onnistuisi busseilla
Luuletko sinä, aloittaja, ettei Turun joukkoliikenteellä ole bussivuoroja Varissuon ja keskustan välillä.
Siksi toisekseen Turku on kokonaisuudessaan yksi ongelmalähiö ja sitä ongelmaa ulottuu ympäryskaupunkeihinkin... Raisio yksi slummim Naantalissa samoja piirteitä, Kaarina, Lieto kaikki yhtä samaa ongelmaa.
Tampereella ratikka on ainakin ollut suosittu ja vähentänyt bussirallia Hämeenkadulla. Ja lisää linjoja ollaan suunnittelemassa. Paljon uutta asutusta myös rakennetaan raitiotien varteen. Mutta jos te turkulaiset valitatte noin paljon siitä, niin ehkä te ette edes ansaitse ratikkaa!
Turussa liikenteen ja keskustan elinvoiman suurin ongelma onkin just se että Varsissuolta ei saada riittävän montaa hemmoa torin ympäristöön notkumaan.
Mikään investointi ei ole liian kallis kun sitä perustellaan ideologialla.