Budjettia paikkaillaan: VR myy asemat. Kiinteistöjen myyntituotot jaetaan valtio-omistajalle. Junat ajavat näin pysähtymättä päästä päähän
Kommentit (15)
Mitä..?
Että junat ei pysähdy väliasemilla vaan ajaisi koko matkan esim. Helsingistä Riihimäelle?
Voitko nyt selittää?
Helsingin aseman kiviukkojen sukupuolia pitäisi moninaistaa. Ei mulla muuta.
Kuulostaa ihan yhtä järkevältä kuin se, että valtio myi kiinteistönsä omalle isännöintifirmalleen (Senaatti) ja maksaa tälle (itselleen) ihan törkeitä vuokria siitä että saa käyttää omia kiinteistöjään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä..?
Että junat ei pysähdy väliasemilla vaan ajaisi koko matkan esim. Helsingistä Riihimäelle?Voitko nyt selittää?
Liput saa netistä, pysähtyy vain ottamaan ja jättämään asiakkaat, ei siis odotushuoneita, pelkkiä kylmiä asemia. mITÄ KOHTAA ET TAJUNNU.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä..?
Että junat ei pysähdy väliasemilla vaan ajaisi koko matkan esim. Helsingistä Riihimäelle?Voitko nyt selittää?
Liput saa netistä, pysähtyy vain ottamaan ja jättämään asiakkaat, ei siis odotushuoneita, pelkkiä kylmiä asemia. mITÄ KOHTAA ET TAJUNNU.
Junat ajavat pysähtymättä päästä päähän."
Mitä tuo lause sun mielestä voi tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä..?
Että junat ei pysähdy väliasemilla vaan ajaisi koko matkan esim. Helsingistä Riihimäelle?Voitko nyt selittää?
Liput saa netistä, pysähtyy vain ottamaan ja jättämään asiakkaat, ei siis odotushuoneita, pelkkiä kylmiä asemia. mITÄ KOHTAA ET TAJUNNU.
Junat ajavat pysähtymättä päästä päähän."
Mitä tuo lause sun mielestä voi tarkoittaa?
Yläpäästä alapäähän, tietty...
Tuohan on arkea monelle jo nyt, ei asemilla ole aikoihin ollut kuin virka-aikoina avoimia odotustiloja muutamaa isompaa kaupunkia lukuunottamatta. Junalla tehdään työmatkoja, ei sen reissaamisen ideana ole mikään mukavuus.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin aseman kiviukkojen sukupuolia pitäisi moninaistaa. Ei mulla muuta.
Se on seuraavan vihervasemmistohallituksen kärkihanke.
Vierailija kirjoitti:
Junalla tehdään työmatkoja, ei sen reissaamisen ideana ole mikään mukavuus.
Mitä ihmettä?
Kieltämättä tuo mukavuuden puute näkyy kaikessa suomalaisessa ajattelussa. Pitää olla vaivalloista ja ankeaa. Suomalaista tehostamista?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on arkea monelle jo nyt, ei asemilla ole aikoihin ollut kuin virka-aikoina avoimia odotustiloja muutamaa isompaa kaupunkia lukuunottamatta. Junalla tehdään työmatkoja, ei sen reissaamisen ideana ole mikään mukavuus.
Junamatka voi pitkä ja kestää monta tuntia. Ja junaa käytetään myös turistimatkojen tekemiseen. Olisi kiva, jos olisi asemahalli, jossa odottaa, ja jossa olisi myös wc ja matkatavaroille säilytyslokerikot käytössä. Olen esim. Kuopiossa joutunut kulkemaan monen tunnin ajan kaupungilla matkalaukkujen kanssa, koska kaikki aseman lokerikot olivat rikki eikä bussiasemalta eikä mistään keskustan kaupastakaan löytynyt lokerikkoja. Pieksämäelläkään ei ollut asemalla lokerikkoja, mutta onneksi vieressä oli Prisma, jossa oli muutama iso lokerikko.
Että kyllä sitä matkustajan mukavuuttakin voisi ajatella, jos ajatus on kannustaa käyttämään joukkoliikennettä. Tuntuukin, että näitä kehittämissuunnitelmia tekevät aina sellaiset ihmiset, jotka itse kulkevat omissa henkilöautoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalla tehdään työmatkoja, ei sen reissaamisen ideana ole mikään mukavuus.
Mitä ihmettä?
Kieltämättä tuo mukavuuden puute näkyy kaikessa suomalaisessa ajattelussa. Pitää olla vaivalloista ja ankeaa. Suomalaista tehostamista?
Suomalainen käsitys hyvästä palvelusta ja mukavuudesta = kahvilassa tarjolla rättejä joilla asiakas voi pyyhkiä pöytänsä ja rullakko, johon voi kantaa astiat.
"Helsingin ja Tampereen asemista VR ei vielä lähivuosina luovu, koska niissä on käynnissä olevia kehityshankkeita."
Joo, lähes joka päivä on "kehitys(maa)hankkeita" noilla asemilla jotka vaativat poliisin läsnäoloa.
Juna-asemille tulee yksityisiä toimijoita, jotka velottavat siellä istumisesta.
Hyvä, että myydään. Olen jo vuosia ihmetellyt miksi rakennuksia pidetään tyhjillään ja niistä syntyy kustannuksia. Helsingin tai Tampereen päärautatieasemia ei tietenkään myydä, mutta esimerkiksi Oulunkylän asema on jo pitkään ollut yhjillään. Parempi, ett niihin saadaan liiketoimintaa ja voi junaa odotellessa käydä niissä.
Taas myydään valtion tärkeää omaisuutta. Se on sama kuin että kusee housuihinsa kovalla pakkasella. Lämmittää vähän aikaa ja sitten on taas entistä kylmempää.