Muita, joiden mielestä kaukojunien Exstra -luokan pääkaukalot ja penkit ovat ihan prseestä?
Otan kalliin lipun sieltä vaan siksi, että sieltä saa ainoana yksittäispaikan, johon ei tule jotain hajupommia viereen.
Usein siirryn alakertaan istumaan johonkin normaalille penkille, jos tilaa on, kun takapuoli ei kestä, eikä voi torkkua sivuttain.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
On huonot istua ja työskennellä, läppäriäkään ei saa mitenkään hyvään asentoon.
Mutta usein maksan, koska haluan olla rauhassa.
Käsittämättömän surkea uudistus.
Junan ns tavalliset penkit ovat kuin taivas noihin Inter-City junien Extroihin verrattuna.
Niskatukityyny, jonka saa ainoastaan väkivallallalla revittyä irti, on h********ä! Sitten kun on saanut sen tyynyn irti, huomaa, että istuimen yleinen muotoilu, on myös p:tä. En tiedä kenelle nuo istuimet on suunniteltu, mutta minulle tulee aina niska-olkapää kipuja, jos on vähääkään pitempi matka. Tavalliset penkit alakerrassa tosiaan ovat täysin normaaleita ja niistä minulle ei tule ikinä mitään kipu-särkyongelmia.
Istuinmukavuus heikkenee koko ajan. Parhaat istuimet ovat sinisten vaunujen toisessa luokassa, toiseksi parhaat yksikerros-ic-vaunujen toisessa luokassa, kolmanneksi parhaat yksikerros-ic-vaunujen ensimmäisessä luokassa, neljänneksi parhaat sinisten vaunujen ensimmäisessä luokassa, kaksikerros-ic-vaunujen toisessa luokassa ja pendolinojen toisessa luokassa ja viidenneksi parhaat kaksikerros-ic-vaunujen ensimmäisessä luokassa ja pendolinojen ensimmäisessä luokassa. Tämä järjestys tulee suoraan siitä, että kuinka pitkä aika siitä on, kun istuimet suunniteltiin. Paras istuinsuunnittelu oli 50-60 vuotta sitten, ja sen jälkeen on menty vain alamäkeä.
Vierailija kirjoitti:
Niskatukityyny, jonka saa ainoastaan väkivallallalla revittyä irti, on h********ä! Sitten kun on saanut sen tyynyn irti, huomaa, että istuimen yleinen muotoilu, on myös p:tä. En tiedä kenelle nuo istuimet on suunniteltu, mutta minulle tulee aina niska-olkapää kipuja, jos on vähääkään pitempi matka. Tavalliset penkit alakerrassa tosiaan ovat täysin normaaleita ja niistä minulle ei tule ikinä mitään kipu-särkyongelmia.
Siihen on tekniikka. Repäise tarraa oikealta irti ja ujuta kämmenesi litteänä tyynypidikkeen ja tarranauhan väliin. Ja vedä vasemmalta.
Tyynyn saa myös takaisin samalla lailla kämmenen avulla. (Laitan aina takaisin, koska pelkään, että VR niittaa muuten tyynyn kiinni penkkiin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niskatukityyny, jonka saa ainoastaan väkivallallalla revittyä irti, on h********ä! Sitten kun on saanut sen tyynyn irti, huomaa, että istuimen yleinen muotoilu, on myös p:tä. En tiedä kenelle nuo istuimet on suunniteltu, mutta minulle tulee aina niska-olkapää kipuja, jos on vähääkään pitempi matka. Tavalliset penkit alakerrassa tosiaan ovat täysin normaaleita ja niistä minulle ei tule ikinä mitään kipu-särkyongelmia.
Siihen on tekniikka. Repäise tarraa oikealta irti ja ujuta kämmenesi litteänä tyynypidikkeen ja tarranauhan väliin. Ja vedä vasemmalta.
Tyynyn saa myös takaisin samalla lailla kämmenen avulla. (Laitan aina takaisin, koska pelkään, että VR niittaa muuten tyynyn kiinni penkkiin)
Joo, huomasin tarran. Ongelmana on, että käteni on liian pieni peittämään läheskään koko sitä tarra-alaa, eli joku osa tyynystä on koko ajan kiinni siinä, samalla kun yritän repiä tyynyä pois. Tyynyn takaisinlaitto oli vielä hirveämpi projekti, kuin sen poisottaminen.
On huonot istua ja työskennellä, läppäriäkään ei saa mitenkään hyvään asentoon.
Mutta usein maksan, koska haluan olla rauhassa.