Autoliitto: Tällainen kärsimysnäytelmä on sähköauton ajo talvella
-Talvi voi lyhentää sähköauton toimintamatkaa helposti kolmanneksella, joskus jopa puolella
-Latauspaikat voivat ruuhkautua sesonkiaikoina, eli tien päällä se stressi toimiiko/löytyykö/onko laturi vapaana
-Ja sitten tietenkin ne mittaukset että keskimääräinen latausteho voi talvella olla vain 40% luvatusta (norjalaisten suuri sähköautotesti alkuvuonna 2022)
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/autoliitto-talvi-voi-lyhentaa-sahko…
Kommentit (4)
vetyrunkkari löysi taas artikkelin jonka päälle hyvä vetää monet mällit
No, lähtee kuulemma hyvin käyntiin talvella ja lämpöä alkaa työntää kabiiniin välittömästi ja kovalla teholla, että onhan tuossa sähkiksessä jotain hyvääkin...
Kyllä latausteho on huono, ja kalliiksikin tulee jos tekee kuin Moottori-lehden autotoimittelija: menee ilman akunlämmitystä kylmäällä autolla minuuttiveloitteiselle suurteholaturille ja maksaa toisen ketjun lätkällä roaming-hinnoittelulla.
Sähköauton pitäisi olla aika paljon halvempi kuin polttisauton jotta suostuisin tuohon. Jos keskikokoinen bensa 35k, vastaavana sähköauton pitäisi saada 25k hintaan eikä 50k hintaan kuten nyt.