TALOUSSANOMAT Tunnin juna ei olekaan tunnin miljardihankkeen suunnitelmat tarkentuivat
Onko tässäkään hirveästi järkeä?
Epäselvän jutun mukaan 3Mrd:n hankkeella saavutettaisiin nykyiseen nopeuteen vain tunnin aikasäästö.
Mikä mahtaisi olla lipun hinta uudella ihmeradalla?
Kova on kiire ihmisillä. Ja ilmeisesti meillä on rahaa syydettäväksi miljardeja vähän sinne ja tänne.
Kunhan vaan ei ole kyse olennaisen tärkeistä peruspalveluista?
Kommentit (8)
Seuraavaksi vuorossa tikapuut taivaaseen ja sukkula Venukseen?
PisnesFinlandilta vähän suunnittelurahaa luvassa.
Eikös Traficom visioinut Sipilän ja Bernerin aikaan, että ihmiset eivät liiku enää fyysisesti mihinkään vuonna 2030?
Kaikki kulkee digidigi, integroiduilla alustoilla.
Dronet ja robotit vaan suihkivat pizzaa ja cokista kotiovelle, ja radat ja maantiet voidaan vetää rullalle.
Miksi siis uusia ratoja?
Luulin, että painopiste olisi ollut tuossa TRE-HKI-radassa?
Eikös sekin ollut 300km/h kulkeva "Tunnin juna"?
Sitten oli tuo lentorata. Sekin maksaa 3Mrd.
Pasila - Hel-Vantaa - Kerava.
Paljon on meillä isoja rojekteja ja hankkeita. Wittusen päälle.
Rahaa riittää turhuuksiin mutta ei tärkeämpiin juttuihin.
Aivan idioottimainen hanke tuo Suomi-rata, jonka junien kerrotaan kulkevan kokonaista 250km/h(!). Maailmalla junat kulkevat monessakin paikkaa yli neljääsataa. Miksi investoida tällaiseen jo valmiiksi vanhentuneeseen roskaan, kun voitaisiin samantien rakentaa puolen tunnin juna Helsingin ja Tampereen välille?
Kysymys kuuluu aina kuka hyötyy näistä hankkeista rahallisesti jotka veronmaksajat maksavat?
Saako hallinto bonuksia hankkeesta?
Kenen yksityistileille suuri osa miljardeista päätyy?
Nämä kaksi kysymystä pitäisi ainakin ensin avata....
Sitten arvioidaan korruption määrä hankkeessa...
Metrot, raitiovaunut, kuntien sähköautot yms. hankkeet pitäisi avata näin...
Korjaus: ½ tunnin aikasäästö.