Jätkäsaaren liikenteen suunnittelu on per seestä.
Kanttikivellä eroteltu ajokaista sporakaistasta. Maailman epätoimivin ratkaisu. Käytännössä aiheuttaa ruuhkia kun muut eivät pääse kiertämään jakeluautoa tai parkkeeraavaa autoa. Aiheuttaa myös järkyttävät päästöt liikenteen seisomisen takia.
Jätkäsaaresta piti tulla autoton kaupunginosa:))
Monilla on täällä kaksikin autoa:)
Herätkää nyt suunnittelemaan oikeasti toimivia kaupunginosia. Realismia kiitos. Autot ovat lisääntymään päin. Nyt tehty saastesumppu- kiitos vikreät ja Sin nemäki.
Kommentit (19)
Jätkäsaari on muutenkin perseestä. Ei mitään luontoa ja talot liian lähellä toisiaan. Yök.
Liikenne Helsingissä pitäisi suunnitella realismin mukaan ei satutarinoiden.
Täällä rakennetaan maailman toimivinta kaupunkia! Salli mun nauraa.
Ruoholahdessa liikenne toimii, se suuniteltiinkin 90-luvulla:))
Hernesaaressa toivottasti eivät tee samoja virheitä.
Juuri näin. Koko Jätkäsaari on koko kesän ollut yksi valtava sotku. Onko tämä parasta liikennesuunnittelua mitä kaupunki voi asukkailleen tarjota? Nyt se suunnitelma uusiksi. Ei näin voida toimia!
No siellä on tyynenmerenkatu pyhitetty rekoille
Tallink juuri lisäsi rekkakapasiteettia 50 prosenttia
Hauskinta tässä on se, että kanttikivellä muusta liikenteestä erotettu ajokaista aiheuttaa jäätävät päästöt kun ei päästä väistämään sporakaistan kautta jakeluautoja sun muita.
Huonointa mahdollista liikennesuunnittelua.
Mikä tässä on ollut perusteena?
Mun mielestä on aivan järjetöntä, että tuohon umpikujaan ajaa laivat tuhansine matkustajineen ja rekkoineen. Sieltä on vain yksi tie ulos ja sisään. Aivan uskomantonta. Sataman paikka ei ole tuossa, ei niinkuin ollenkaan.
Tyynenmerenkatu ei ole ongelma, se vetää kyllä. Ajan siitä päivittäin aamuisin. Rekat painaa oikeata kaistaa ja vihreetä aaltoa pukkaa.
Ongelma on välimerenkatu ja atlantinkatu.
Kanttikivellä eristetty ajoväylä muusta liikenteestä:))) epätoimivin ratkaisu. Päästöjä!!!
Itse painan kyllä kanttikiven päältä ohi. Eli ei se mitään oikeasti edes estä. Pelkkää vit tuilua.
Vierailija kirjoitti:
No siellä on tyynenmerenkatu pyhitetty rekoille
Tallink juuri lisäsi rekkakapasiteettia 50 prosenttia
Perustetta en tähän ole mistään lukenut.
Tämä on jo pelastusajoneuvoille hankala huononnus.
Vierailija kirjoitti:
Hauskinta tässä on se, että kanttikivellä muusta liikenteestä erotettu ajokaista aiheuttaa jäätävät päästöt kun ei päästä väistämään sporakaistan kautta jakeluautoja sun muita.
Huonointa mahdollista liikennesuunnittelua.
Mikä tässä on ollut perusteena?
Voitaisiinko nuo ylikorkeat kanttikivet vaihtaa normaaleihin?
Mitä sä kitiset, fillarillahan me kaikki ajellaan kaikki matkat, kesät talvet?
Itse muutin vuosi sitten etutöölöstä landelle ihan vaan Helsingin kaupungin harjoittaman autovihamielisyyden vuoksi.
Jätkäsaaressa on todella paljon autoja.
Ei täältä millään sporalla kuljeta. Ihmiset ovat hyvin toimeentulevia, joilla on kaksikin autoa ja prätkä:))
Hä! Eikö perheet kuljekaan sähköpyörällä landelle ja esim.uimahalliin??! Aitollako ne menevät! Mihin voin valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on aivan järjetöntä, että tuohon umpikujaan ajaa laivat tuhansine matkustajineen ja rekkoineen. Sieltä on vain yksi tie ulos ja sisään. Aivan uskomantonta. Sataman paikka ei ole tuossa, ei niinkuin ollenkaan.
Tai sitten sataman paikka on siinä, mutta ei asuinalueen.
Helsingissä ei ole muita laivaväyliä - ehkä kirkkonummelle juna ja satama?
No onhan!
Keskustassa on Viking Linen ja Silja Linen satamat.
Lisäksi idässä on Vuosaaren Satama.
Totta.