Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halutessani maksaa ostokset Amexilla olen saanut myyjiltä ripityksiä.

Vierailija
29.07.2008 |

Kortti on yleinen ja omistajalleen kannattava bonuksineen ja matkavakuutuksineen, joten sitä kannattaa pitää ja käyttää mahdollisimman paljon.

Parissa liikkeessä lyhyen ajan sisällä, ilmeisesti omistajamyyjät, ovat suorastaan tulleet silmille, kun on maksun hetkellä erehtynyt ko korttia tarjoamaan: On kuulemma niin ja niin kallista yrittäjälle hyväksyä se maksuvälineeksi, ja plaa plaa. Vimeksi eilen myyjä sanoi, ettei yksikään liike ole kaatunut siihen, ettei korttia hyväksytä jne.

Siis, mitä käytöstä asiakasta kohtaan? Itse en ollut sanonut mitään ja sellaiset ryöpyt sain, aivan kuin olisin tehnyt jotain täysin sopimatonta.

No, ei varmaan kaadu liike, mutta ainakin omat rahani siirtyvät jatkossa toisiin liikkeisiin ja ko liikkeet kierrän mahdollisimman kaukaa.

Olisin voinut maksaa keräämäni tuotteet vaikka pankkikortilla jos palvelu ei olisi ollut niin ala-arvoista. Nyt ne jäivät kassalle ja katsoisin ettei vika ollut minun.

Vielä ovelle mennessäni kuulin kuinka myyjän suosikkiravintolassa Pariisissakaan kortti ei ollut käynyt??? Huima sentään joitakin ihmisiä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin viime ketjuun, kun aihetta käsiteltiin ja peräsin oikeutta saada palvelua ilman että kohdellaan kuin paskaa. Jos liike jossa asioita hyväksyy jonkun kortin, niin silloin se hyväksyy sen- ja myyjät pitävät turpansa kiinni!

Vierailija
2/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä jos kauppa hyväksyy tietyt maksukortit/tavat ei myyjällä ole OIKEUTTA muuta väittää. Oli se kaupalle kallista eli ei. Kauppaketjut ovat kuitenkin ITSE määrittäneet maksutapansa.



Itsekkin myyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalkutusta, kun olen yrittänyt maksaa Amexilla. Luulisi kuitenkin, että vaikka liike menettääkin sillä kortilla maksavien kohdalla Amexille enemmän provisioita, niin on se rahaa se likkeeseen jääväkin raha.

Nyt se jää sekin saamatta.

Vierailija
4/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tyyliin "voi ei... *huokailua*... eikö sulla oo tavallista pankkikorttia???" Tai muuten vaan pyöritellään silmiä.

Vierailija
5/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppias päättää itse millaisia maksuvälineitä on järkevää hankkia. Ja myyjät ovat täysin oikeassa - älä ota sitä henkilökohtaisesti.



Käytätkö miehesi Amexin rinnakkaiskorttia? Hommaa myös toinen luottokortti, niin minäkin teen. Kun tiedät tämän ongel man, älä enää ylläty.

Vierailija
6/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietystikään sitä, että "tulee silmille", mutta sinulle se luottokortin käyttö on hyvä, mutta joku siitä maksaa ja se on kauppias. Ts. jos maksat käteisellä tai pankkikortilla, kauppiaalle (olettaen, että kiinteä kuukausisopimus) ei tule kuluja, mutta luottokortista tulee. Pienillä katteilla se on aika mahdotonta pienelle yritykselle. Isoilla ketjuilla on edulliset sopimukset, mutta normaali independent-kauppias maksaa jopa 5% kaupan loppusummasta luottokorttiyhtiölle. Se on hauskaa, kun joku ostaa viisi askia tupakkaa (=20 Euroa), josta kauppiaalle jäisi roisit 90 senttiä. Sitten se ostaja haluaa käyttää luottokorttia, jonka jälkeen luottokorttifirman provikka on 1 Euro. Eli sen jälkeen myynti jäi tappiolle 10 senttiä... Mutta tosiaan se luottokorttifirman provikka vaihtelee 2,5-5% välillä.



Sen olen oppinut, etten pienelle yrittäjille viitsi tarjota luottokorttia, koska heille ne sivukulut ovat kohtuuttomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..MIKSI, OI MIKSI HYVÄKSYVÄT SEN SITTEN MAKSUVÄLINEEKSI???

Vierailija
8/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä etuja siinä on? Miehelläni on firman puolesta Amex, muttei ole käyttänyt sitä kuin kerran työmatkalla. Saako siitä hyviäkin bonareita? Onko matkavakuutus kattava? Ja kattaako myös vapaa-ajan matkat, vaikka onkin firman kortti (mutta mieheni nimissä)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokset maksavat aivan saman verran itselle, mutta samalla kerrytän palkintopisteitä, joilla voidaan lunastaa sitten jotain pientä itselle silloin tällöin.



Jos kauppias ei halua maksaa Amexin provisiota ja tarjota palvelja, en minäkään halua kuulla mitään paasausta. Pelkkä "Valitettavasti Amex ei käy meillä" riittää varsin hyvin, ja kaivan pankkikortin esiin.

Vierailija
10/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä etuja siinä on? Miehelläni on firman puolesta Amex, muttei ole käyttänyt sitä kuin kerran työmatkalla. Saako siitä hyviäkin bonareita? Onko matkavakuutus kattava? Ja kattaako myös vapaa-ajan matkat, vaikka onkin firman kortti (mutta mieheni nimissä)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos pienyrittäjä on tympeä, mutta haluan jostain syystä asioida siellä tai ei ole vaihtoehtoa, maksan Amexilla.

Vierailija
12/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

amex ei käy ja sanon aina ystävällisesti "Meillä ei valitettavasti käy Amex", kun asiakas yrittää sitä tarjota. Eipä ole koskaan tullut ongelmia kummankaan puolelta. Asiakkaalta on aina löytynyt korvaava kortti. Ei pitäisi olla vaikea juttu ymmärtää asiakkaalle eikä myyjällekään.



t.myyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
29.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aloituksessani ihmettelinkin sitä, että tarjotessani korttia maksuvälineeksi sain suorastaan syljet naamalleni. Kerta ei ollut ensimmäinen eikä varmasti viimeinenkään. Kuten kerroinkin, olisin ilman muuta maksanut vaikka pankkikortilla jos myyjä olisi vaan ilmoittanut, ettei kyseinen kortti käy heillä ja se siitä. Maksavana asiakkaana en kuitenkaan katso olevani verrattavissa sylkykuppiin, etenkään kun en itse edes asiasta mitenkään protestoinut enkä provosoitunut väittelemään myyjän kanssa asiasta.

Vierailija
14/16 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjän on pakko päästä aukomaan päätään, niin pelkäänpä ettei työn luonne vastaa hänen omaa luonnettaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se todellakaan ole asiakkaan vika eikä sitä tarvitse asiakkaiden niskaan vuodattaa, kuten ei myöskään luottokorttiyhtiöihin liittyviä epäkohtia pienyrittäjän näkövinkkelistä!



Yrittäjä toki voi päättää, mitkä kortin hyväksyy, ja nämä hyväksytyt kortit sitten KOHTELIAASTI asiakkaalle kerrotaan.

Vierailija
16/16 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas äänestää jaloillaan.