Miksi metroliikenne jumittaa?!?!
Työmatkat venyvät kaksinkertaisiksi, ja lapset myöhästyy koulusta metron takia.
Tilannetta ei helpota se, että bussivuoroja ja liityntäliikennettä on karsittu.
Miten idästä pääsee enää Katajannokalle ja Pihlajamäkeen töihin siedettävässä ajassa?
Kommentit (11)
En tiedä. Täällä ei kylläkään ole metroa enkä ole koskaan metrolla kulkenut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Mikseivät palkkaa?
Kyllä niitä palkataan, mutta ovi käy myös ulos koko ajan. Vaatimaton palkka ja hankalat työajat varmaan suurimmat syyt.
Lahtemälla aikaisemmin ei myöhästy.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Mikseivät palkkaa?
Voisin ajella metroa, mutta koulutukseen ei pääse ilman henkilöauton ajokorttia jota taas ei ole varaa hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Mikseivät palkkaa?
Voisin ajella metroa, mutta koulutukseen ei pääse ilman henkilöauton ajokorttia jota taas ei ole varaa hankkia.
Onpa muuten tyhmä vaatimus tuo ajokortti. Metron ajo nyt ei ole mitään auton ajoa.
Henkilöstövajaus. Uudet kuljettajat valmistuvat joulukuussa, joten ainakin siihen asti mennään yksi risti kaksi-menetelmällä.
Eikä noiden palkka olisi huono muualla Suomessa, mutta Helsingissä työtä tekevälle se on liian pieni.
Venäjää on kyllä pakkoa kehua siitä että siellä metro toimii miljoonakaupungeissa. Outoa että Helsingissä on jatkuvasti ongelmia metron kanssa. Ja mikä typeryyden huippu oli Espoon asemat jättää lyhyiksi ja sen takia metrovaunuja piti karsia junista pois.
Systeemi on sellainen erinäisistä syistä että se jumittaa jokaisesta pienestäkin häiriöstä. Ja niitä tuolla 40 kilometrin radalla riittää jo teknisesti ja hortoilevien matkustajienkin vuoksi.
Sitä joudutaan ajamaan maksimikapasiteetilla (pienet vuorovälit) koska poliitikot teki "viisaita" säästöpäätöksiä mm. rakentamalla liian lyhyet asemat espooseen. Ja kun ei ole joustovaraa niin minuutinkin ylimääräinen seisokki heijastuu koko ketjuun. Harvemmin nuo seisahdukset muutenkaan minuuttiin jää.
Lisäksi rata"verkon" rakenne eli suora grillitikku jossa haarautuvat piikit itäkeskuksen päässä. Helsinki tarvitsisi lisää linjoja pohjoisen suuntiin.
Samaa ihmettelen. Asumme aika pitkällä idässä ja mun työpaikka on Haagassa, miehen Leppävaarassa ja lasten koulut Jätkäsaaressa ja Munkkivuoressa. Pienempi pitää viedä kädestä pitäen Munkkivuoreen ja siitä kahdella vaihdolla töihin. Metron myöhästelyn takia matkat venyy jopa 1,5 tuntiin siivu.
Hankkikaa autot! Kuka hullu kulkee julkisilla Vuosaari-Leppävaara?
Ei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Mikseivät palkkaa?