Elisan asiakkaan HELVETTI: Puhelin ja sähköposti täyttyy raivoisista mainosviesteistä ja Elisan lipevät puhelinmyyjätkin soittelevat vähän väliä. Ostarillakin juoksevat kiinni. Kannattaako vaihtaa ja mihin??
Ei, ei ja vielä kerran EI! En tarvitse miljoonatta puhelinliittymää, en vaikka tabletin saisi kaupan pääle. En tarvitse myöskään toista Viihde-laitetta, vaikka sellainen on saatavilla. Enkä myöskään halua muuttaa laajakaistaa, koska nykyinen toimii hyvin. Ei, ei ja ei!!!
En olisi ikinä arvannut, millaisen mainospommituksen kohteeksi Elisan asiakas joutuu. Tämä on suorastaan terrorisointia.
Mikä on kiusaamispolitiikka muilla operaattoreilla, saako niiden asiakas olla rauhassa??
Kommentit (45)
Pahimmillaan kahden päivän välein soittivat.
Kun olet ollut asiakkaamme näin pitkään niin voin tarjota mobiilidata liittymän erikoishintaan x€/kk. Ja mikä parasta saat tabletin kaupan päälle jossa voit käyttää tuota mobiilidataa jne.
1. En tarvi mobiilidata liittymää
2. Minulla on jo kaksi tablettia enkä tarvi lisää
3. Jos tarvin tabletin niin otan selvää mikä sopii parhaiten tarpeisiini ja mistä saan sen edullisimmin.
Kerran kuuntelin tuon tarinan loppuun. Minulle kerrottiin että tuo ilmainen tabletti on Android tabletti. Merkkiä, mallia, kokoa ym ei kerrottu. Kun kerrottiin että se on ilmainen niin kysyin että sopiiko siis että tilaan liittymän ja saan ilmaisen tabletin ja kuukauden kuluttua irtisanon dataliittymän ja saan pitää ilmaisen tabletin ilman kuluja. No ei kun toki osamaksut pitää maksaa senkin jälkeen kuului vastaus ja jopa maksun suuruus/kk kerrottiin tosin ei kuinka kauan maksuja pitäisi maksaa ja mikä tuotteen lopullinen hinta olisi. Edelleen ihmettelen miten ilmaisesta tuotteesta pitää maksaa osamaksuja?
Olen tehnyt periaate päätöksen että Elisalta en osta kuin tilanteessa jossa tarvittua tuotetta ei saa mistään muualta. Muuten jätän ihan periaatteesta Elisan tarjoukset huomiotta koska koen heidän markkinointinsa agressiivisena ja moraalittomana.
DNA on ollut yllättävän harmiton, lienevät oppineet jotakin vanhoista virheistään.
Olen Elisan asiakas enkä ole kokenut kummempaa häiriötä. Välillä joku myyjä soittelee, mutten yleensä vastaa noihin. Kauppojen auloissa päivystävät helppoheikit ohitan kylmän rauhallisesti.
Jaa, kyllä minulle vähiten on Elisalta soitettu. Dna taitaa olla pahin.
Sama ongelma Elisan nettiliittymän kanssa. Vaihdan pois heti, kun pääsen nykyisestä asunnosta muuttamaan. Jouduin tekemään täyden tietojenluovutuskiellon Digi- ja väestöviraston kautta, sitten vaihtamaan puhelinnumeron uuteen ja vasta sen jälkeen sain olla rauhassa. Annoin todella suoraa palautetta soittelijoille tuosta häiriköinnistä, mutta eivät kuulemma saa ottaa asiakkaan toiveita huomioon - häiriköinti on pakollista. Mitä se hyödyttää soitella, jos asiakas joka kerran suoraan sanoo, ettei ikinä suostu tukemaan puhelinhäiriköintiä ostamalla puhelinmyyjältä mitään?
Mitä se haittaa, jos tulee mainoksia sähköpostiin? Paina deleteä. Kestää ehkä kaksi sekuntia.
Mulla on Telia dot. Ihan rauhassa saa olla, ei tule puheluita tai sähköposteja ja liittymä toimii. Halvempikin voisi kyllä olla, mutta ei 23e/kk niin paha ole että alkaisin vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
DNA on ollut yllättävän harmiton, lienevät oppineet jotakin vanhoista virheistään.
Juu, paitsi joka kerta joutuu maksamaan kampanjaedun loppuessa täyttä hintaa monta kuukautta, kun eivät saa uusia alennuksia kirjattua systeemiinsä. Taas oli laskussa velotettu neljän liittymän maksut, vaikka käytössä on vain kaksi.
Itse huusin oikein kunnolla Elisan törkeälle myyjälle, joka yritti pakolla myydä tablettia. Että osaa ärsyttää kaikki murretta vääntävät helppoheikit, ihan sama mitä yrittävät myydä.
joskus tulee tekstareita. kapulan näytöllä näkyy poista-valinta. siitä.
Vaihdoin prepaidiin. Ei tule erikseen laskua. Tiedän mistä maksan. Lataan kuukaudessa 40€ prepaidia puhelimeen. Tyytyväinen ollut nyt jotain pari kolme vuotta.
Liittymän sopimus loppunut ja myyjä soitti. Puhui niin nopeasti ettei sitä ymmärtänyt ja johdatti harhaan. Hermoja raastavaa myymistä. Aion vihtaa liittymän toiseen yhtiöön.
Eikös niitä mainosasetuksia voi hallita ihan näppärästi OmaElisassa. Sieltä vaan omien tietojen kohdalta pois kaikki markkinointiluvat. Kai ne soittelee jos olet antanut luvan.
Prepaid kirjoitti:
Vaihdoin prepaidiin. Ei tule erikseen laskua. Tiedän mistä maksan. Lataan kuukaudessa 40€ prepaidia puhelimeen. Tyytyväinen ollut nyt jotain pari kolme vuotta.
40e kuussa on kyllä todella kallista.
Liittymän sopimus loppunut ja myyjä soitti. Puhui niin nopeasti ettei sitä ymmärtänyt ja johdatti harhaan. Hermoja raastavaa myymistä. Aion vihtaa liittymän toiseen yhtiöön.
Mistä tämä kiusaamispolitiikka on saanut alkunsa. Näitähän voisi nauhoittaa, koska hekin nauhoittavat lupaa kysymättä.
Samaa kiusaamista tekee moni yhtiö. Esim. Sähköpostiviesteillä myymistä, ainakin johtava kuppimyyjä ja lehtiyhtiö, se suurin.
Vierailija kirjoitti:
Liittymän sopimus loppunut ja myyjä soitti. Puhui niin nopeasti ettei sitä ymmärtänyt ja johdatti harhaan. Hermoja raastavaa myymistä. Aion vihtaa liittymän toiseen yhtiöön.
Miksi yhä vain aiot? Minä lopetin asiakkuuteni lyhyeen Elisan kanssa, ei vain enää nappaa sen huijarifirman toiminta!
Millä hinnalla saatte muuten nettiliittymän elisalta?
Jos lopettaa elisa viihteen, hinta ei tipu, sieltä sanottiin. Todella outoa!
Vierailija kirjoitti:
Eikös niitä mainosasetuksia voi hallita ihan näppärästi OmaElisassa. Sieltä vaan omien tietojen kohdalta pois kaikki markkinointiluvat. Kai ne soittelee jos olet antanut luvan.
Elisa spämmää tekstareilla niillekin, jotka eivät enää pariin vuoteen ole olleet asiakkaita. Spostista voi sentään merkitä @elisa.fi -viestit roskapostiksi.
Muistan kyllä. Kuppi meni lopullisesti nurin, kun puhelimessa tuli tarjous, jolla kuukausimaksut piti halventua, mutta sitten kotona lasket, että sillä hetkellä päällä olevilla palveluilla maksatkin enemmän. Moilla on saanut olla ainakin rauhassa, mutta on kai niitä muitakin.