Miksi esim. ravintolassa alennukseen oikeuttava kuponki/kortti tulee esittää tilauksen yhteydessä?
Olen usein miettinyt tätä, että mainitaan otsikon asia erikseen. Tulee mieleen, että voiko alennus vaikuttaa jotenkin esim. annoksen tai palvelun laatuun ja siksi tarjoilijan pitäisi tietää tämä etukäteen. Vai mistä tämä johtuu? :D Ei luulisi olevan ongelmaa laskun pyytämisen yhteydessä esittää alennukseen oikeuttavaa dokumenttia.
Sama juttu koskee usein esim. alennus lahjakortteja hoitoihin tms. eli ajanvarauksen yhteydess mainittava alennuksesta.
Kommentit (10)
Ne lyödään kassaan heti, ei sit kun sä haluat sen laskun tulostettavan.
Kun tilaus otetaan vastaan se kirjataan kassajärjestelmään. Ihan samalla tavalla, kuin kaupan kassalla kysytään etukortti ENNEN kuin ostokset lyödään kassaan.
tietenkin siksi, että kokki voi etukäteen sylkeä ruokaan. olisihan se oudon näköistä, jos tarjoilija laskuttaessaan alkaisi syljeskellä asiakkaan naamalle
Vierailija kirjoitti:
Kun tilaus otetaan vastaan se kirjataan kassajärjestelmään. Ihan samalla tavalla, kuin kaupan kassalla kysytään etukortti ENNEN kuin ostokset lyödään kassaan.
Eihän kysytä. Etukortit höylätään ainakin ruokakaupassa maksun yhteydessä ja mahdolliset alennukset tulee sitten automaattisesti.
tarjousruokiin käytetään ne vanhemmat jämäraaka-aineet, jotka ovat melkein syömäkelpoisia
Eli kukaan ei lopulta tiennyt todellista syytä. Paitsi ehkä aloittaja. Tyypillinen naisketju.
Siksi kysytään että annoksiin voidaan käyttää huonompia aineita. Muuta syytä en keksi. Normaalisti luulisi että riittää kun laskua pyytäessä ilmoittaa alennuksesta tms.
Usein ravintolassa esim jälkiruokatilaustakin kysytään kuitenkin erikseen vasta pääruoan jälkeen maistuisiko vielä jälkkäri tai kahvi?
Tästä voisi päätellä, että laskua voi varsin hyvin päivittää vielä, miten siis joku alennuksen lisääminen laskulle olisi eri asia. Sitä vaan mietin ja siksi kysyn. Mutta taisi sitten olla tyhmä kysymys.
Ap
Kysytkö tosissasi?