Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden auto hankinta Ford vai Opel

Vierailija
27.07.2022 |

Hyvät ja huonot puolet näistä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Toyota.

Vierailija
2/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooppeli on pop!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Japanilainen auto; Toyota, Honda, Mazda...

Vierailija
4/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansan mukaan foordi ei ole auto eikä piika ihminen, ja vähän tuoreempi viisaus tietää että kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita.

Vierailija
5/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta punainen pikku hatchback Ford niin testosteronia et enää tarvitse.

Vierailija
6/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan kansan mukaan foordi ei ole auto eikä piika ihminen, ja vähän tuoreempi viisaus tietää että kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita.

Osta Opel superpesä, saat korjata sitä koko kesän. Tätä hoin mukulana isälle, jolla oli ooppeli. No, vaihtoi sitten pököttiin. Eli vielä huonompaan. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs Ford ajossa. Hyviä ajettavia ovat kaikki olleet, isompia vikoja ei ole ollut ja huollot ovat olleet mielestäni kohtuuhintaisia. Mielestäni ja hinta ja laatu kohtaavat aika hyvin ja turvallisuuspuoli on kunnossa.

Vierailija
8/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat hyviä ajettavuudeltaan, itse olen jo kolmannen kerran peräkkäin kallistumassa Opeliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opelin osti jokunen vuosi sitten Ranskalainen PSA (Peugeot - Citroen) group joka vastasi myös uusien autojen suunnittelusta. PSA on nyt yhdistynyt Fiat-Chryslerin kanssa ja toimii nimella Stellantis. Kestäviä eurooppalaisia joskin vähän arkipäiväisiä autoja. Kestävämpiä kuin ns. premiumit.

Vierailija
10/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan Fordia mene ostamaan... Aivan skeidaa nykyään. Kasarin ja ysärin mallit oli hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Tesla. Pitää arvonsa, ei huoltokuluja ja sähköön 2-3 euroa / 100 km

Vierailija
12/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. Japanilainen auto; Toyota, Honda, Mazda...

Jos huono ergonomia ei haittaa, silloin voi toki ostaa japsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Tesla. Pitää arvonsa, ei huoltokuluja ja sähköön 2-3 euroa / 100 km

TM:n sähköautojen testissä talvella Tesla sai huonoimmat arvostelut ajettavuudesta ja sisälämpötilasta. 

Vierailija
14/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. Japanilainen auto; Toyota, Honda, Mazda...

Jos huono ergonomia ei haittaa, silloin voi toki ostaa japsin.

On tullut ajettua fordilla, bemarilla, nissanilla, peugeotilla, volkkarilla, mitsulla, matukalla, toyotalla jne. Paras ergonomia matukalla ihan heittämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Tesla. Pitää arvonsa, ei huoltokuluja ja sähköön 2-3 euroa / 100 km

Sähköautojen kupla puhkeaa lähivuosina. Omaa kättään ei siihen kuraan kannata pistää.

Polttomoottoreille kehitetään kovaa vauhtia yleiseen jakoon hintatasoltaan soveltuvaa synteettistä polttoainetta.

Vierailija
16/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta Tesla. Pitää arvonsa, ei huoltokuluja ja sähköön 2-3 euroa / 100 km

Sähköautojen kupla puhkeaa lähivuosina. Omaa kättään ei siihen kuraan kannata pistää.

Polttomoottoreille kehitetään kovaa vauhtia yleiseen jakoon hintatasoltaan soveltuvaa synteettistä polttoainetta.

Höpö höpö.

Vierailija
17/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat keskimäärin olleet aina hyviä ajettavia kokoluokissaan, eivätkä ole sen epäluotettavampia kuin muutkaan saksalaiset merkit, muutamaa vuosikymmenten varrelle osunutta ongelma mallia lukuunottamatta (lähinnä 1980-2005 välisenä aikana).

Noista valitsisin itse Opelin, on ainakin viime vuosien malleissa ollut luotettavampi kuin Ford ja myös itselläni on merkistä positiivisia omakohtaisia kokemuksia. Fordien viimeisen 10-vuoden malleissa taas on ilmennyt käsittääkseni melko paljon vikoja ainakin pienissä bensaturbo koneissa ja automaattivaihteistoissa.

Nykyisistä, eli uusimpien mallien Opelien laadusta ei toki voi vielä sanoa oikein mitään, koska ne ovat nyt osa uutta Stellantis konsernin tuotantoa ja näin ollen moni alihankkija on vaihtunut, suunnittelu kuitenki on yhä saksalaista.

Monella tapaa järkevimmät "saksalaiset" merkit ovat Opel, Ford ja Skoda (=VW valepuvussa). Saat monilta osin aivan samaa palikkaa kuin premiumeissakin käytetään, mutta ilman brändin tuomaa hinta lisää. Toki statusarvo näillä merkillä on lähes nolla.

Ainakin Opelilla myös varaosahinnoittelu on ollut perinteisesti varsin edullista, mistä iso plussa etenkin käytetyn ostajalle.

Vierailija
18/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auton haluat, ei kumpaakaan noista.

Vierailija
19/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta Tesla. Pitää arvonsa, ei huoltokuluja ja sähköön 2-3 euroa / 100 km

Sähköautojen kupla puhkeaa lähivuosina. Omaa kättään ei siihen kuraan kannata pistää.

Polttomoottoreille kehitetään kovaa vauhtia yleiseen jakoon hintatasoltaan soveltuvaa synteettistä polttoainetta.

5/5

Vierailija
20/27 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan kansan mukaan foordi ei ole auto eikä piika ihminen, ja vähän tuoreempi viisaus tietää että kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita.

Juu, voortti on raktori sanottiin meilläpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän