Milloin pankit huomaa, että teettämällä työt asiakkailla ne menettää juurikin ne parhaat asiakkaat?
Esimerkki: et pääse edes alustavasti keskustelemaan asuntolainasta, ennen kuin teet ITSE sen koko lainahakemuksen netissä. Olen itsekin ollut opiskeluaikoina pankissa töissä ja tuolloin vielä riitti, että kun asiakas otti pankkiin yhteyttä (=näki sen vaivan, että soitti), niin välittömästi näistä asiakkaista huolehdittiin varaamalla heille konttoriin aika TAI aloitettiin se lainakeskustelu jo siinä puhelimessa. Tuolloinkin oli mahdollista tehdä lainahakemus jo omassa nettipankissa, mutta ei sitä keskustelua siihen lopetettu, että tee ensin se hakemus, katellaan, jos meitä jaksaa kiinnostaa.
Eipä ihme, että pienet pankit tekee tulosta, kun jaksavat vielä palvella asiakkaita.